• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44564234 44564227 BZxBZ
Naukowcy z PG szukają sposobów na zużyte łopaty turbin wiatrowych
Eco Polska Technologia
44563972 43967553 BZxBZ
Bartkiewicz: RPP nie podwyższy stóp procentowych
Ekonomia Pieniądze Podatki i koszty Polska
44563493 44563491 BZxBZ
Naukowcy: dwa razy więcej drzew w miastach mogłoby ocalić zdrowie tysięcy ludzi
Eco Polska Work&Life
44563300 44555523 BZxBZ
Geolog: w celu przewidzenia trzęsień ziemi stosuje się metody bardziej i mniej naukowe
Nauka Polska
44563180 44545144 BZxBZ
Obecność słoni pomaga klimatowi
Eco Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Wigilijne stoły biedniejsze niż w zeszłym roku – ponad 80% polaków deklaruje ograniczenie wydatków
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Pieniądze > Podatki i koszty > Wigilijne stoły biedniejsze niż w zeszłym roku – ponad 80% polaków deklaruje ograniczenie wydatków
Podatki i koszty

Wigilijne stoły biedniejsze niż w zeszłym roku – ponad 80% polaków deklaruje ograniczenie wydatków

PAP 2 miesiące temu 3 min czytania
Udostępnij
3 min czytania
wigilia, święta
PAP
Udostępnij

Jak wynika z badania do cyklicznego raportu dotyczącego preferencji i intencji zakupowych polskich konsumentów przed Świętami Bożego Narodzenia, autorstwa platformy analityczno-badawczej UCE Research i Grupy BLIX, 81 proc. Polaków planuje ograniczyć wydatki na świąteczne zakupy spożywcze. W zeszłym roku przed świętami, zamiar ograniczenia wydatków żywnościowych deklarowało 45 proc. konsumentów.

“Obecnie 11 proc. ankietowanych nie przewiduje takich ograniczeń, w ubiegłym roku takie deklaracje złożyło 40 proc.” – podano.

Według Marcina Lenkiewicza z Grupy BLIX, tegoroczny wynik jest dużą zmianą w porównaniu z rokiem ubiegłym. “Wzrost cen jest oczywiście głównym motorem chęci zaoszczędzenia, ale nie tylko. Nie tyle chcemy oszczędzać, co nie wydawać więcej na święta lub postarać się w ramach zeszłorocznego budżetu kupić jak najwięcej produktów” – zaznaczył.

Z raportu wynika, że w tym roku blisko co trzeci badany planuje przeznaczyć na zakupy spożywcze od 101 do 200 zł w przeliczeniu na jedną osobę. Kwotę od 201 do 300 zł planuje przeznaczyć na ten cel 17 proc. respondentów. Koszt 100 zł na osobę zadeklarowało 16 proc. ankietowanych, tyle samo osób nie potrafiło określić kwoty jaką wydadzą na spożywcze zakupy świąteczne. Co dziesiąty Polak zadeklarował wydatki na ten cel w kwocie od 301 do 400 zł, od 401 500 zł 7 proc. pytanych, a kwoty powyżej 500 zł planuje 6 proc. Polaków.

Niespełna 90 proc. ankietowanych zadeklarowało, że tegoroczne świąteczne zakupy spożywcze zrobi w promocjach (rok temu było to 82 proc.). Zaledwie 2 proc. postawi na ceny regularne, co dwudziesty respondent, że ta kwestia nie ma znaczenia.

“Do promocji Polacy są już tak mocno przyzwyczajeni, że właściwie bez obniżek czują, jakby przepłacali” – ocenił Lenkiewicz. Jak zaznaczył, sieci handlowe dobrze o tym wiedzą, dlatego już na początku grudnia umieszczają na okładkach swoich materiałów promocyjnych głównie produkty kojarzone ze świętami. “Oferując takie artykuły w okazyjnych cenach, chcą przyciągnąć klientów do sklepów na większe zakupy, a przy tym dobrze zarobić na całym koszyku. To doskonale przemyślana i sprawdzona strategia, która funkcjonuje na rynku od wielu lat” – wyjaśnił ekspert.

W badaniu do raportu, 94 proc. Polaków zadeklarowało, że będzie kupować świąteczne produkty z listą zakupów. Tylko 4 proc. ankietowanych zapewniło, że nie zamierza tego praktykować. Zdaniem Lenkiewicza, lista zakupów zdecydowanie pomaga je zaplanować i trzymać się ustalonego budżetu. “Pozwala także na porównanie oferty i korzystne planowanie wizyt w poszczególnych sklepach” – dodał.

Badanie na potrzeby raportu, zostało przeprowadzone w pierwszych dniach grudnia br. przez UCE Research i Grupę BLIX metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie 1105 konsumentów odpowiedzialnych za codzienne zakupy w swoich gospodarstwach domowych. (PAP)

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo