Amazon stworzył specjalny wydział do walki z podróbkami

Podobne tematy

Indonezja nakłada 10 proc. VAT na zagraniczne firmy technologiczne

Indonezja nałożyła we wtorek na zagraniczne firmy technologiczne, jak Amazon, Netflix, Spotify i Google, 10 proc. VAT od sprzedaży produktów i usług cyfrowych. Władze chcą w ten sposób wzmocnić budżet kraju osłabiony przez pandemię COVID-19.

Deutsche Bank i Google zawarły wieloletnią umowę o współpracy strategicznej

Deutsche Bank i Google zawarły wieloletnią umowę o współpracy strategicznej - informuje we wtorek agencja Reutera. W ramach współpracy Deutsche Bank uzyska dostęp do usług chmurowych. W przetargu na realizację usług dla banku startowały też Microsoft i Amazon.

Samsung: dobra sprzedaż czipów zapewniła 23-proc. wzrost zysków w II kw.

Południowokoreański koncern Samsung Electronics szacuje, że jego zyski operacyjne w okresie kwiecień-czerwiec 2020 r. wzrosły o ok. 23 proc. rdr. Producent wiąże to z wysokim popytem na czipy pamięci napędzanym przez zakup sprzętu do pracy zdalnej w czasie pandemii.

Do nowego zespołu Amazona dołączyli byli amerykańscy śledczy, analitycy danych i prokuratorzy generalni, w tym Christina Posa – dawna doradczyni departamentu stanu ds. przestępczości i własności intelektualnej i była szefowa wydziału ds. bezpieczeństwa narodowego i cyberprzestępczości w biurze prokuratora generalnego w Nowym Jorku. Koncern Jeffa Bezosa ma nadzieję, że dzięki nowej jednostce uda się skuteczniej tropić i zwalczać oszustów internetowych, którzy za pośrednictwem platformy sprzedają podrobione towary. Wydział współpracować ma m.in. z markami, angażować się lub prowadzić samodzielnie dochodzenia w sprawie oszustw, a także wspierać organy ścigania w działaniach przeciwko fałszerzom. Koncern zwrócił się także do rządzących o zintensyfikowanie walki z oszustwami internetowymi.

„Pracujemy bardzo ciężko, żeby wytropić i rozpracować siatki przestępcze oraz wspieramy organy ścigania, które też uczestniczą w tej walce. Wzywamy rządy do zapewnienia tym organom narzędzi dochodzeniowych, środków finansowych i zasobów, których potrzebują, aby doprowadzić fałszerzy przed wymiar sprawiedliwości. Egzekwowanie prawa poprzez ściganie i stosowanie środków zakłócających działalność oszustów, w tym zamrażanie ich aktywów, jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów ich powstrzymania” – powiedział w oświadczeniu Dharmesh Mehta, wiceprezes Amazona ds. zaufania klientów i obsługi partnerów.

- Reklama -

Legislatorzy już od dawna apelowali do koncernu Bezosa o walkę z fałszywymi towarami na platformie. Śledztwo przeprowadzone jeszcze w ubiegłym roku przez dziennik „The Wall Street Journal” ujawniło na Amazonie ponad 4100 podróbek, które można było kupić na stronie. Większość nie posiadała certyfikatów bezpieczeństwa.

Amazon poinformował, że w 2019 r. przeznaczył 500 mln dolarów na walkę z oszustwami w sieci, w tym podróbkami, i zatrudnił w tym celu dodatkowe 8 tys. pracowników. Tylko w ubiegłym roku firmie udało się zablokować 6 mld fałszywych produktów. W zeszłym tygodniu Amazon wspólnie z firmą Valentino pozwał jednego z handlarzy oferujących w sieci podrobione buty marki. (PAP)

jowi/ mk/

Źródło:PAP
- Reklama -

Polecamy

Zaawansowana technologia vs excel. Czy inwestycje można zautomatyzować?

Z silną konkurencją zmagają się każdego dnia przedstawiciele firm na całym świecie. Zarówno utrzymanie przewagi jak i samo zdefiniowanie jej punktu najczęściej nie jest...

Nazwa firmy szyta na miarę odbiorców i sukcesu online? – oto jakich błędów nie popełniać

Jeszcze w okresie poprzedzającym kwarantannę aż 55% Polaków decydowało się na zakupy w sklepach internetowych. Pandemia sprawiła, że po elektroniczne kanały sprzedaży sięgnęło jeszcze więcej...

Gemius: Zakupy w sieci biją rekordy popularności

Zakupy online robimy częściej niż przed pandemią. Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius, już 73 proc. internautów kupuje w sieci, czyli o 11 pkt proc. więcej...

Praca zdalna nową biznesową normalnością – nawet po pandemii

Mimo pandemii koronawirusa zapotrzebowanie na usługi IT w ostatnich miesiącach stale rosło. Zapewnienie nieprzerwanego dostępu do narzędzi informatycznych, regularna praca nad ich ulepszaniem, a...

Program Partnerski w OVHcloud – jak skalować swój biznes?

OVHcloud wystartowała z Programem Partnerskim, który powstał, by łączyć wiedzę ekspercką partnerów z doświadczeniem firmy w zakresie bezpiecznego przetwarzania danych. Z tej okazji zorganizowane...

„Innowacje stanowią DNA dla OVHcloud” – Michel Paulin, CEO OVHcloud

W zeszłym tygodniu miał premierę raport „The Forrester Wave: Hosted Private Cloud Services in Europe, Q2 2020”, którego autorzy wysoko ocenili zakres usług świadczonych...

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.