• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44499915 44499905 BZxBZ
Orlen: kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Pieniądze Polityka Polska
44499407 44499395 BZxBZ
Mieszkanie w pobliżu zieleni wpływa na skład mleka matki
Polska Work&Life
44499403 44499388 BZxBZ
Alpiniści zbierają szyszki z okazałych sosen w Puszczy Piskiej
Polska Work&Life
44499398 44499334 BZxBZ
Schreiber: w tym tygodniu komunikat, jak zostaną obniżone ceny biletów na kolei
Pieniądze Polska
44499397 44499326 BZxBZ
Mazowieckie: w 2022 r. spadła liczba oddanych do użytku nowych mieszkań, podobnie może być w tym roku
Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Badanie: na Sylwestra Polacy wydadzą średnio 195 zł
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Work&Life > Rozrywka > Badanie: na Sylwestra Polacy wydadzą średnio 195 zł
Rozrywka

Badanie: na Sylwestra Polacy wydadzą średnio 195 zł

PAP 1 miesiąc temu 4 min czytania
Udostępnij
4 min czytania
Sylwester
PAP
Udostępnij

Na zorganizowane imprezy sylwestrowej w lokalach, instytucjach kultury lub pod gołym niebem wybiera się 5 proc. Polaków, a 4 proc. planuje w tym czasie jakiś wyjazd. Rodacy spędzą tegorocznego Sylwestra głównie w domach (87 proc.) – w tym 66 proc. świętować będzie w pojedynkę lub w gronie domowników, a 21 proc. zaprosi znajomych czy też rodzinę lub wybierze się do nich – wskazano w badaniu Quality Watch dla BIG InfoMonitor.

Według głównego analityka BIG InfoMonitor prof. Waldemara Rogowskiego na taką sytuację największy wpływ mają rosnące koszty życia – Polacy w tym roku stanęli przed wyborem pomiędzy wydatkami związanymi ze świątecznymi zakupami a zabawą 31 grudnia. “Dla wielu już przygotowanie wigilijnego stołu było wyzwaniem, dlatego zabawa Sylwestrowa odchodzi na dalszy plan, a zastępują ją skromne domówki lub całkowita rezygnacja z zabawy” — stwierdził Rogowski, komentując dla PAP wyniki badania.

Ekspertka BIG InfoMonitor Diana Borowiecka zwróciła uwagę, że zwyczajowo w Sylwestra nie może niczego zabraknąć, dzięki czemu następne 12 miesięcy będą pełne obfitości i powodzenia. “Gdy nie wystarcza nawet na podstawowe opłaty, nie będzie też szampańskiej zabawy, a co za tym idzie wydatków związanych z fryzjerem czy zakupem nowych kreacji” – wskazała.

Zgodnie z badaniem, Polacy planują wydać na świętowanie Sylwestra średnio 195 zł, co jest wynikiem porównywalnym z ubiegłorocznym, który wynosił 186 zł (+9 zł), ale o 112 zł mniej niż w 2019 r.

24 proc. badanych nie planuje ponosić żadnych wydatków, to o 7 proc. więcej niż rok wcześniej, co bezpośrednio związane jest ze spędzaniem tegorocznego sylwestra w domu. Sytuacja ta dotyczy wszystkich w zbliżonym stopniu, niezależnie od płci, wieku czy miejsca zamieszkania. Wydatki powyżej 300 zł planuje 14 proc. Polaków. W pozostałych przedziałach wydatków częstotliwość wskazywania jest porównywalna z rokiem ubiegłym – z wyjątkiem przesunięcia pomiędzy wydatkami do 100 zł – tu nastąpił spadek z 40 proc. do 30 proc.

Rogowski zauważył, że osoby borykające się z trudnościami w dopięciu domowego budżetu stanowią największy odsetek Polaków rezygnujących z planów sylwestrowych. “Trwająca od kilku lat niepewna sytuacja gospodarcza uczy większej przezorności w planowaniu wydatków. Widać to w naszym badaniu, z którego wynika, że nawet osoby, których finanse pozwalają na spędzenie bogatego Sylwestra, podchodzą do niego z rozwagą i większą niż wcześniej oszczędnością” — wskazał.

Wielkość wydatków na Sylwestra w przypadku 61 proc. Polaków nie zmienią się; 45 proc. wyda tyle samo co przed rokiem, a 16 proc. – podobnie jak przed rokiem – nie wyda nic na ten cel, ponieważ nie ma w zwyczaju świętować z tej okazji. Wydatki wyższe niż rok temu planuje 13 proc. Polaków, z czego tylko 3 proc. ze względu na bardziej huczne świętowanie, a 10 proc. z powodu wysokiej inflacji. Mniejsze wydatki na Sylwestra planuje co czwarty Polak – w tym 14 proc. rezygnuje ze świętowania, a 12 proc. świętuje mniej hucznie.

“Analizując dane zgromadzone w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor i bazie informacji kredytowych BIK, obserwujemy kolejny wzrost przeterminowanych zaległości, dlatego spokojne i skromne świętowanie jest dobrym, jak nie najlepszym rozwiązaniem” — podsumował Rogowski.

Badanie Quality Watch dla BIG InfoMonitor, przeprowadzono na próbie 1042 dorosłych Polaków techniką CAWI, 9-12 grudnia 2022 r. (PAP)

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo