Badanie: w pandemii Polacy częściej korzystają z bankowości cyfrowej

Według badania poświęconego popularności bankowości internetowej 55 proc. Polaków twierdzi, że częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji finansowych online lub mobilnie. Do cyfryzacji w bankowości i finansach pozytywnie nastawionych jest 96 proc. ankietowanych, a 68 proc. korzysta z bankowych aplikacji mobilnych – więcej niż z aplikacji mediów społecznościowych (56 proc.).

„Jako najważniejsze zalety bankowości elektronicznej i mobilnych płatności ankietowani najczęściej wymieniają: oszczędność czasu (77 proc.), prostotę i łatwość użytkowania (71 proc.), dostępność zawsze i wszędzie (55 proc.), bezpieczeństwo (38 proc.) oraz niskie koszty (30 proc.)” – wskazano w czwartkowym komunikacie.

W badaniu zwrócono też uwagę na oczekiwania klientów banków w Polsce dotyczące dalszej cyfryzacji ich usług. Prawie wszyscy (97 proc.) ankietowani z Polski są zainteresowani korzystaniem z rozwiązań z zakresu bankowości cyfrowej, co jest najwyższym wynikiem w Europie. Wyprzedzamy pod tym względem mieszkańców Europy Zachodniej, szczególnie Niemcy i Francję, gdzie zainteresowanie takimi rozwiązaniami jest mniejsze o 9 pkt. proc. – zaznaczono w komunikacie.

Niemal co czwarty ankietowany (22 proc.) rozważa zrezygnowanie w ciągu najbliższych 12 miesięcy z usług oferowanych przez tradycyjny bank na rzecz instytucji finansowej świadczącej usługi wyłącznie online i mobilnie. Równocześnie 79 proc. twierdzi, że od swoich dostawców usług finansowych oczekuje zmian w ofercie. Np. 29 proc. ankietowanych chciałoby większej przystępności i prostszej obsługi.

Jak czytamy, wybierając spośród dostawców i ofert cyfrowych usług finansowych, Polacy największą uwagę zwracają na bezpieczeństwo swoich pieniędzy i danych (55 proc.). Dodano, że 63 proc. ankietowanych Polaków deklaruje, iż słyszała o koncepcji otwartej bankowości; 42 proc. respondentów chciałoby korzystać z aplikacji, która umożliwia kontrolę i nadzór nad wszystkimi kontami w różnych bankach.

Badanie „Banking Evolution Study” przeprowadzono na zlecenie Mastercard we wrześniu 2020 r. Próba obejmowała 9605 respondentów z dwunastu krajów Europy, w tym z Polski, Niemiec, Holandii, Francji, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Węgier, Bułgarii i Rosji. Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiety online wśród internautów powyżej 18 roku życia. (PAP)

maja/ dym/ mk/

Źródło:PAP
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.