Do 2022 r. Poczta Polska chce mieć przynajmniej 2000 automatów paczkowych

FOTO: PAP

„Chcemy postawić na rynki wznoszące – rynek paczkowy, rynek e-commerce, chcemy rozbudowywać wygodną sieć umożliwiającą odbiór przesyłek i paczek w punktach” – zapowiedział Zdzikot.

Jego zdaniem Poczta Polska ma obecnie najbardziej rozbudowaną sieć 13,4 tys. punktów odbioru w kraju. „Współpracujemy z Żabką i Orlenem, chcemy w perspektywie rozwinąć do 20 tys. punktów i zawarliśmy w tym kierunku konkretne umowy” – poinformował prezes Poczty Polskiej.

Zdaniem Zdzikota Poczta Polska do tej pory była rozwijana „właściwie tylko w perspektywie rynku listowego”. Obecnie spółka wymaga inwestycji w logistykę, „wydamy dosyć duże kwoty, chcemy mocno postawić na cyfryzację” – powiedział.

Uczestniczący w konferencji podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Andrzej Śliwka ocenił, że rozwój rynku e-commerce w Polsce oraz rozwój cyfryzacji usług pocztowych przyspieszyły w 2020 r. w wyniku pandemii koronawirusa.

„Wraz z cyfryzacją rośnie rynek e-commerce, który wprost jest związany z rynkiem KEP (Kurier, Paczka, Ekspres – PAP) wartym 7 mld zł. Poczta Polska musi znaleźć odpowiedź, jak sobie poradzić na tym rynku. Ma wszelkie instrumenty, żeby być na nim liderem” – ocenił Andrzej Śliwka.

Jego zdaniem Poczta Polska w ciągu swojej 463-letniej historii miała „w DNA dostosowywanie się do zmian”. Jak podkreślił, najlepiej pokazała to pandemia.

Poczta Polska to największy operator na rodzimym rynku, zatrudniający ponad 80 tys. pracowników. Jej sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych. (PAP)

mfr/ pad/

Źródło:PAP
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.