Emilewicz: MR przygotowuje kolejne instrumenty wsparcia dla branży turystycznej

Podobne tematy

Wiceszef MSZ po spotkaniu z Chargé d’affaires Niemiec: sprzeciwiamy się serii artykułów w niemieckich mediach operujących manipulacją i kłamstwem

Na spotkaniu z Chargé d'affaires Niemiec wyraziłem jednoznaczny sprzeciw wobec serii publikacji w niemieckich mediach operujących kłamstwami i manipulacjami, rodzących podejrzenia o chęć wpłynięcia na demokratyczny proces wyborczy w Polsce - powiedział PAP wiceszef MSZ Szymon Szynkowski vel Sęk.

Trzaskowski: marzy mi się kraj, w którym politycy wiedzą, że Ziemia jest okrągła, a dzieci trzeba szczepić

Marzy mi się kraj, w którym wszyscy politycy wiedzą, że Ziemia jest okrągła, że dzieci trzeba szczepić, że człowiek może zrujnować swoją planetę swoim postępowaniem - mówił kandydat KO na prezydenta Rafał Trzaskowski w środę w Szczecinie. Taki kraj zbudujemy - oświadczył.

NIK rozpoczął kontrolę w sprawie wyborów zarządzonych na 10 maja

Kontrolerzy NIK rozpoczęli kontrolę doraźną działań wybranych podmiotów w związku z przygotowaniem wyborów na prezydenta RP zarządzonych na 10 maja 2020 r. - poinformowała w środę Najwyższa Izba Kontroli.

Zainicjowany przez prezydenta Andrzeja Dudę bon turystyczny to nie jest ostatnie słowo skierowane do branży – wskazała Emilewicz. Resort przygotowuje m.in. gwarantowane przez Skarb Państwa rozwiązanie, które ma ułatwić touroperatorom zwroty klientom za wycieczki, które nie odbyły się z powodu pandemii.

„Chcemy zdążyć z tym pakietem przed wrześniem” – powiedziała wicepremier, minister rozwoju. We wrześniu mija czas gwarantowanych touroperatorom 180 dni na zwrot wpłaconych zaliczek dla klientów – wyjaśniła. Początek jesieni będzie zatem – dodała – krytycznym okresem dla firm turystycznych, które będą musiały zwracać klientom pieniądze za przedpłacone przed marcem wycieczki, które nie doszły do skutku. „Dla wielu touroperatorów to wyzwanie finansowe nie do pokonania. We wrześniu przypada również termin odnawiania gwarancji ubezpieczeniowych przez biura podróży. Nałożenie tych terminów spowoduje dla wielu przedsiębiorców poważne kłopoty w płynności finansowej” – przyznała.

Dlatego resort rozwoju, wspólnie z Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE S.A.), Bankiem Gospodarstwa Krajowego i Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym, przygotowuje „instrument wsparcia, który ułatwi zwroty tak, aby firmy przetrwały na rynku” – zapowiedziała Emilewicz. „Będą to zwroty gwarantowane przez Skarb Państwa” – wskazała.

„Będzie to specjalny pakiet, który będziemy chcieli notyfikować w KE” – powiedziała.

Ministerstwo Rozwoju jest w stałym kontakcie z branżą i stara się dostosowywać swoje działania do aktualnej sytuacji. Systematycznie odbywają się konsultacje możliwych do zastosowania rozwiązań.

„Dodatkowo prowadzimy prace analityczne, jeśli chodzi o rozwiązania dla najmniejszych podmiotów działających w branży – przewodników, pilotów, agentów wycieczek, którzy z powodu pandemii musieli zawiesić działalność” – podała.

Minister wyjaśniła, że w pakiecie znajdą się rozwiązania dotyczące takich kwestii, jak ubezpieczenia społeczne czy postojowe. Szczegóły rozwiązań są przygotowywane w oparciu o analizę potrzeb branży.

„Bon turystyczny, nad którym trwają obecnie prace w parlamencie nie jest zatem naszym ostatnim słowem skierowanym do branży turystycznej. W Ministerstwie Rozwoju trwają prace nad kolejnymi instrumentami wsparcia” – podsumowała Emilewicz. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ skr/

Źródło:PAP
- Reklama -

Polecamy

Zaawansowana technologia vs excel. Czy inwestycje można zautomatyzować?

Z silną konkurencją zmagają się każdego dnia przedstawiciele firm na całym świecie. Zarówno utrzymanie przewagi jak i samo zdefiniowanie jej punktu najczęściej nie jest...

Nazwa firmy szyta na miarę odbiorców i sukcesu online? – oto jakich błędów nie popełniać

Jeszcze w okresie poprzedzającym kwarantannę aż 55% Polaków decydowało się na zakupy w sklepach internetowych. Pandemia sprawiła, że po elektroniczne kanały sprzedaży sięgnęło jeszcze więcej...

Gemius: Zakupy w sieci biją rekordy popularności

Zakupy online robimy częściej niż przed pandemią. Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius, już 73 proc. internautów kupuje w sieci, czyli o 11 pkt proc. więcej...

Praca zdalna nową biznesową normalnością – nawet po pandemii

Mimo pandemii koronawirusa zapotrzebowanie na usługi IT w ostatnich miesiącach stale rosło. Zapewnienie nieprzerwanego dostępu do narzędzi informatycznych, regularna praca nad ich ulepszaniem, a...

Program Partnerski w OVHcloud – jak skalować swój biznes?

OVHcloud wystartowała z Programem Partnerskim, który powstał, by łączyć wiedzę ekspercką partnerów z doświadczeniem firmy w zakresie bezpiecznego przetwarzania danych. Z tej okazji zorganizowane...

„Innowacje stanowią DNA dla OVHcloud” – Michel Paulin, CEO OVHcloud

W zeszłym tygodniu miał premierę raport „The Forrester Wave: Hosted Private Cloud Services in Europe, Q2 2020”, którego autorzy wysoko ocenili zakres usług świadczonych...

Gorące tematy

- Reklama -
X
X
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.