- Reklama -

Facebook testuje usługę pozwalającą na interakcję z celebrytami

Zobacz

- Reklama -

„Super” umożliwi twórcom, celebrytom i influencerom zorganizowanie transmisji online, podczas której widzowie będą mogli zaoferować im cyfrowy „napiwek” np. w postaci prezentu lub zapłacić im za możliwość pojawienia się z nimi na ekranie na żywo, zadanie pytania lub zrobienie sobie z nimi selfie – donosi Bloomberg. Twórcy będą mogli także podczas transmisji sprzedawać gadżety lub inne produkty.

Nowa usługa opracowywana jest przez zespół eksperymentalny Facebooka (New Product Experimentation, NPE). To specjalny dział powołany przez firmę w ubiegłym roku, którego zadaniem jest testowanie w sieci nowych pomysłów, żeby przekonać się, jak zareagują na nie internauci. Rzeczniczka koncernu potwierdziła, że aplikacja „Super” jest na etapie testów wewnętrznych, ale nie została jeszcze udostępniona użytkownikom.

Podobną usługę oferuje już serwis Cameo, gdzie internauci płacą celebrytom za wysłanie spersonalizowanej wiadomości wideo np. do swoich przyjaciół lub krewnych. Według amerykańskiego portalu informacyjnego Axios, połowie 2019 r. platforma warta była 300 mln dolarów.

Jak zauważają analitycy rynku, w czasie pandemii COVID-19, która sprawiła, że coraz więcej osób zaczęło kontaktować się ze sobą online, Facebook zaczął mocno inwestować w nowe funkcjonalności wideo. I tak, w kwietniu firma udostępniła np. usługę wideokonferencji Messenger Rooms, która miała rywalizować z komunikatorem Zoom; w maju na rynku pojawiła się aplikacja Collab umożliwiająca muzykom współpracę z fanami.

Jak informuje agencja Bloomberga, nie jest jeszcze pewne czy „Super” zostanie udostępniony w formie osobnej aplikacji, czy też jako funkcja wbudowana w jeden z serwisów należących do Facebooka. (PAP)

jowi/ mam/

- Reklama -
Źródło:PAP

Polecamy

- Reklama -