Nowa usługa Facebooka umożliwia internautom uruchamianie gier bez konieczności ich instalowania. „Postanowiliśmy nie uruchamiać odrębnej platformy gamingowej” – poinformowała firma we wpisie na blogu internetowym, dodając, że w gry można grać od razu, wchodząc w usługę przez odrębną zakładkę Gry lub ze strony głównej serwisu.
Internauci otrzymali na razie do wyboru cztery tytuły: „Asphalt 9: Legends” Gameloftu, „Mobile Legends: Adventure” wyprodukowaną przez Moonton, „PGA TOUR Golf Shootout” firmy Concrete Software oraz „Solitaire: Arthur’s Tale” studia Qublix Games. W najbliższych tygodniach ma do nich dołączyć „Dirt Bike Unchained” Red Bulla.
Usługa została już udostępniona w niektórych stanach USA, w tym m.in. w Massachusetts, Nowym Jorku i New Jersey. Koncern Marka Zuckerberga zapowiada jej rychłe rozszerzenie także na inne rynki.
Facebook Gaming dostępny jest poprzez przeglądarkę internetową lub urządzenie z systemem operacyjnym Android. Z usługi nie mogą jednak korzystać użytkownicy produkowanych przez Apple sprzętów z systemem iOS. Facebook tłumaczy to restrykcjami nakładanymi przez koncern z Cupertino na aplikacje dostępne w App Store, ale zapowiada, że szuka innych sposobów na uruchomienie usługi także dla posiadaczy iOS.
„Apple traktuje gry inaczej i kontynuuje kontrolowanie tego cennego zasobu” – napisał na swojej stronie Facebook. Przedstawiciele serwisu dodają, że nie wiedzą, czy udostępnienie serwisu w sklepie internetowym producenta iPhone’ów będzie możliwe.
Facebook nie jest jedyną platformą internetową inwestującą w streaming gier z chmury. Wcześniej Google uruchomił własny, płatny serwis Stadia, a Amazon – serwis Luna. Nad gamingowymi usługami chmurowymi pracują także duże firmy z branży oprogramowania rozrywkowego, m.in. Microsoft. (PAP)
jowi/ mk/