• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44509231 44509226 BZxBZ
Premier Węgier: energia z Azerbejdżanu to obecnie najbardziej realny scenariusz dywersyfikacji dla Europy
Świat
44508970 44508969 BZxBZ
Prezes Polregio: pieniądze deklarowane przez marszałka warmińsko-mazurskiego nie są wystarczające do kontynuowania przewozów
Polska
44508604 41032440 BZxBZ
Pierwsza w Indiach i druga na świecie szczepionka donosowa przeciwko Covid-19
Świat Work&Life
Zabojcze wesele Netflix 4
Netflix pokazał zwiastun Zabójczego wesela
Rozrywka Work&Life
praca, rekrutacja
Czy w polskich firmach IT szykują się zwolnienia? Eksperci odpowiadają
Branża IT Biznes Pieniądze Praca
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Gry online, czyli jak rozwinąć umiejętności miękkie i zwiększyć szansę na sukces w pracy
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Work&Life > W pracy > Gry online, czyli jak rozwinąć umiejętności miękkie i zwiększyć szansę na sukces w pracy
W pracy

Gry online, czyli jak rozwinąć umiejętności miękkie i zwiększyć szansę na sukces w pracy

PAP 2 miesiące temu 3 min czytania
Udostępnij
3 min czytania
gaming, gry online
PAP
Udostępnij

Jak piszą autorzy publikacji (http://dx.doi.org/10.1177/10468781221137361), do tej pory niewiele było wiadomo na temat tego, jaki sposób zainteresowania zawodowe odzwierciedlają się w to, w co dane osoba gra najchętniej. Inaczej mówiąc: nie było badań wiążących zainteresowania zawodowe z konkretnymi typami gier online.

Aby wypełnić tę lukę i sprawdzić, czy taka korelacja w ogóle istnieje, naukowcy z brytyjskiego Uniwersytetu Surrey (we współpracy z Game Academy Ltd) obserwowali zachowania ponad 16 tys. graczy korzystających z rozgrywek na platformie Steam.

Chcieli ustalić, czy i w jaki sposób ich hobby wspiera karierę zawodową lub ułatwia planowanie przyszłej drogi zawodowej.

Badacze przeanalizowali 800 najczęściej wybieranych gier i uwzględnili tylko tych uczestników, w przypadku których mieli dostęp do informacji o płci i o wykonywanym zawodzie.

Okazało się, że informatycy i inżynierowie najchętniej grali w tzw. platformowe gry logiczne (puzzle-platform games), które zauważalnie poprawiały ich umiejętności przestrzenne. Ci ostatni chętnie sięgali także po gry typowo strategiczne (strategy games), które pozwalają doskonalić umiejętność rozwiązywania problemów.

Osoby na stanowiskach kierowniczych wykazywały szczególne zainteresowanie fabularnymi grami akcji (action roleplay games), w których doskonaliły swoje umiejętności organizacyjne i planistyczne.

Widoczne były również różnice między płciami: kobiety wolały grać w gry jednoosobowe, mężczyźni najchętniej wybierali wieloosobowe „strzelanki”.

„Nierzadko zdarza się, że w czasie rekrutacji na dane stanowisko najlepsi kandydaci zostają pominięci, ponieważ firmy i organizacje nie biorą pod uwagę umiejętności miękkich zdobytych podczas zajęć pozazawodowych, np. grania online – mówi główna autorka badania dr Anna-Stiina Wallinheimo. – Nasze badanie pokazuje, że doświadczenia związane z grami online należy podkreślać i brać pod uwagę, gdyż nabyte w ich czasie kompetencje mogą zauważalnie pomóc w rozwijaniu się na danym stanowisku”.

Dr Anesa Hosein, współautorka badania, dodaje: „Rozumiejąc, w jakim stopniu zainteresowania zawodowe przekładają się na dobór gier i odwrotnie, pracodawcy mogliby lepiej oceniać umiejętności miękkie ich pracowników. Otrzymane przez nas wyniki mogą również zainspirować twórców gier do tego, aby projektując nowe tytuły skupiali się mocniej na wspieraniu rozwoju konkretnych umiejętności miękkich”.

„Uważamy, że także szkoły, uniwersytety i inne miejsca związane z edukacją powinny rozważyć włączenie gier online do swoich programów w ramach wspierania rozwoju zawodowego uczniów i studentów. Odpowiednie skonstruowanie takich zajęć mogłoby sprytnie połączyć kwestię nauki, aspiracji zawodowych i zainteresowań pozaszkolnych” – dodaje.(PAP)

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo