Gucci jest jedną z najbardziej znanych marek luksusowych, które dołączyły do listy 200 współpracujących z chińską platformą firm, wśród których znajdują się zarówno marki odzieżowe, jak i producenci drogich samochodów. Pierwszy sklep Gucci, sprzedający odzież i wyroby skórzane, miał już swoją premierę na platformie Tmall Luxury Pavilion 21 grudnia. Drugi, oferujący kosmetyki, zostanie udostępniony klientom w lutym i będzie zarządzany przez licencjonowanego partnera marki firmę Coty.
Gucci chce w ten sposób podbić chiński rynek, tym bardziej że tamtejsi konsumenci jeszcze przed pandemią COVID-19 generowali 35 proc. przychodów na rynku produktów luksusowych, a szacuje się do 2025 r. będą mieli 50 proc. udział w światowej sprzedaży odzieży, torebek i biżuterii z górnej półki – podaje amerykańska firma konsultingowa Bain.
Platforma Tmall Luxury Pavilion powstała w 2017 r., z jej usług korzysta 750 mln klientów. Gucci już posiada w Chinach swoją stronę internetową, a jego produkty można też kupić na innych chińskich platformach internetowych, w tym Weibo i WeChat. (PAP)
jowi/ mam/