IBM udostępni usługi chmury hybrydowej z polskich centrów danych

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
5 min

Firma IBM ogłosiła dzisiaj rozszerzenie swojej oferty z udostępnieniem usług IBM Cloud w Polsce. Polskie ośrodki przetwarzania danych IBM wesprą migrację systemów IT i krytycznych aplikacji do chmury hybrydowej. Obecnie m.in. firmy takie jak Golden Sand Bank, Carrefour Polska korzystają już z rozwiązań chmury hybrydowej IBM w Polsce.

Nowe usługi będą dostarczane z dwóch centrów danych zlokalizowanych w pobliżu Warszawy, które mają zapewnić klientom spójny zestaw usług chmury hybrydowej IBM, ze szczególnym uwzględnieniem tych firm, które poszukują dodatkowej mocy obliczeniowej, przy jednoczesnym utrzymaniu krytycznych systemów i wrażliwych danych w kraju.

IBM pracuje z instytucjami bankowymi, telekomunikacyjnymi i publicznymi w Polsce i w całej Europie Środkowo-Wschodniej, wspierając ich transformację na drodze do chmury. Na przykład:

·       Golden Sand Bank – pierwszy na świecie cyfrowy bank mobilny został oparty na chmurze hybrydowej IBM, z wykorzystaniem usług dostarczonych przez centra danych IBM w Polsce. Bank korzysta z usług IBM w chmurze, w tym z aplikacji Software as a Service. Takie rozwiązanie pozwoliło Golden Sand Bank na uruchomienie działalności w ciągu zaledwie 6 miesięcy, znacznie obniżając koszty wdrożenia
i zmniejszając ryzyko strat finansowych.
·       Carrefour, jedna z wiodących firm branży detalicznej na polskim rynku, stosuje IBM Cloud w Polsce
w celu zwiększenia efektywności kosztowej i elastyczności w działalności biznesowej. Carrefour Polska migruje swoje systemy produkcyjne do IBM Cloud, co umożliwia integrację systemów o znaczeniu krytycznym w celu wsparcia transformacji IT. Posiadając ponad 900 sklepów w Polsce, Carrefour będzie w stanie obniżyć koszty IT dzięki usługom IBM i zarządzać swoją infrastrukturą IT w elastyczny sposób.

- Advertisement -

W miarę jak firmy w Europie Środkowej i Wschodniej oraz na całym świecie przenoszą swoje zasoby do chmury, tak aby zwiększać innowacyjność i zróżnicowanie działań, 80 procent ich krytycznych operacji – od łańcuchów dostaw do głównych systemów bankowych – wciąż nie zostało przeniesionych do środowiska chmury. COVID-19 stał się katalizatorem cyfrowej zmiany. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, firmy we wszystkich branżach zastanawiają się nad zmianą sposobu, w jaki ich procesy operacyjne są przechowywane
i oczekują przyjęcia hybrydowego podejścia do chmury w celu przyspieszenia transformacji cyfrowej. W rzeczywistości, zgodnie z niedawnym badaniem IBM Institute for Business Value, 64% przedstawicieli kadry kierowniczej stwierdziło, że w wyniku pandemii przestawi się na działalność biznesową opartą w większym stopniu na chmurze.

W Polsce IBM już od pierwszych dni pandemii wdraża szereg rozwiązań opartych na rozwiązaniu Watson Assistant działającym w chmurze publicznej IBM. Poprzez zapewnienie klientom bezpiecznego i otwartego rozwiązania chmurowego, IBM może pomóc im działać z większą sprawnością, odpornością i szybkością – co stało się priorytetem dla firm szybko przystosowujących się do sytuacji pandemii:

·       Ministerstwo Zdrowia przekazywało obywatelom polskim praktyczne informacje dotyczące COVID-19, takie jak np. objawy i zalecane procedury postępowania
w przypadku zakażenia.
·       Pozarządowe organizacje edukacyjne były w stanie wspierać polskich nauczycieli
w udzielaniu odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące kształcenia na odległość.
·       Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach (NOSPR) wzbogaciła interakcję z muzyką klasyczną, dostarczając wyjątkowych wrażeń dla osób słuchających arcydzieł muzycznych online.

“Coraz więcej firm poszukuje szybkiego dostępu do skalowalnej technologii i opiera swoją działalność na najbardziej bezpiecznej i otwartej w branży, chmurze IBM. Jednocześnie banki, dostawcy usług telekomunikacyjnych i ubezpieczeniowych poszukują przede wszystkim hybrydowych rozwiązań i usług w chmurze, które mogą spełniać zarówno ich potrzeby biznesowe oraz być w zgodzie z wymogami regulacyjnymi i obowiązującymi przepisami w zakresie bezpieczeństwa, prywatności danych oraz konieczności przetwarzania ich w kraju. Dlatego też IBM rozszerzył swoje możliwości w zakresie chmury hybrydowej w Polsce, tak aby krytyczne procesy były realizowane jak najbliżej lokalizacji klientów”powiedział Jarosław Szymczuk, Dyrektor Generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

Według IDC, usługi w chmurze stanowią jeden z najbardziej dynamicznych obszarów rynku IT w Polsce, rozwijając się kilkakrotnie szybciej niż większość tradycyjnych obszarów IT. Większość polskich klientów reprezentuje dojrzałe podejście do chmury i wdraża rozwiązania hybrydowe. Najwięcej firm opiera się na złożonych środowiskach łączących rozwiązania on-premise z zewnętrznymi usługami centrów danych, różnymi rodzajami chmury prywatnej oraz elementami chmury publicznej. [i]

[i] IDC Poland Cloud Services Market 2020–2024 Forecast and 2019 Analysis
Udostępnij
- REKLAMA -