Dołącz już teraz do uczestników Plebiscytu 

BITy 2022

Jak udoskonalić doświadczenia klientów?

Udostępnij

Ścieżki zakupowe współczesnych konsumentów stają się coraz bardziej kręte. Na ich doświadczenie składa się wiele różnych czynników. By udoskonalić Customer Experience w Twojej firmie, musisz dokładnie przeanalizować wszystkie aspekty, które nie nie wpływają i zoptymalizować te, które wymagają poprawy. Pomoże Ci w tym niezawodne narzędzie – Customer Journey Map. Dowiedz się, jak zrobić z niego dobry użytek.

Customer Journey – poznaj doświadczenia swoich klientów

W Customer Journey chodzi o odtworzenie wszystkich interakcji, do których dochodzi po stronie klienta lub Twojej na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Nie jest to jednak sztuka dla sztuki. Celem Customer Journey jest analiza poszczególnych aktywności, a także kompleksowych wrażeń użytkownika danego produktu czy usługi. Zebranie takich danych umożliwia optymalizację jego doświadczeń.

Podstawowym narzędziem, które w tym pomaga, jest Customer Journey Map. To po prostu wizualizacja ścieżki klienta.

Co powinieneś analizować w Customer Joureny?

Doskonale wiesz, że proces zakupowy składa się z wielu etapów. Aby poprawić doświadczenia swoich klientów, musisz z osobna przyjrzeć się im wszystkim.

Każdą aktywność na drodze klienta do zakupu powinieneś przeanalizować pod kątem:

  • Celu i potrzeby klienta. Co klient chciał osiągnąć za pomocą danego kroku? Czy mu się to udało?
  • Kanału i punktu styku. Gdzie doszło do realizacji danej aktywności? Czy klient miał na tym etapie bezpośredni kontakt z Twoją firmą?
  • Emocji. Jakie odczucia wywołał u klienta dany krok? Była to satysfakcja, zdezorientowanie czy może rozczarowanie?
  • Problemów. Co utrudniło klientowi realizację danej aktywności? Jakich rozwiązań zabrakło?
  • Szans na poprawę. Jak możesz udoskonalić daną aktywność? Być może sam klient ma jakieś propozycje?
  • Mierników. W jaki sposób mierzysz efektywność danego kroku?

Jak odtworzyć Customer Journey krok po kroku?

Wiesz już, co w Customer Journey należy analizować. Pora przejść do tworzenia ścieżki klienta! Cały proces powinien się odbywać w następujący sposób:

  1. Określenie celu. To on nada ramy całej pracy.
  2. Poznanie grupy docelowej. Bez znajomości potrzeb i oczekiwań Twoich klientów ani rusz.
  3. Skompletowanie zespołu. Stworzenie Customer Journey to nie praca dla jednego człowieka, a całego zespołu, który tworzy interdyscyplinarne grono.
  4. Generowanie danych. Skompletuj te dane, którymi już dysponujesz i pozyskaj nowe.
  5. Stworzenie Customer Journey Map. Nanieś ścieżkę klienta na papier – lub tabelkę w Excelu czy jakiekolwiek inne narzędzie, z którego wygodnie będzie Ci korzystać.
  6. Wdrożenie zmian. Udoskonalaj doświadczenia swoich klientów!

Więcej na temat optymalizacji ścieżki zakupowej dowiesz się ze strony digitalmarketing.pl!

Zobacz

W Łodzi powstanie regionalne centrum innowacji Erasmus+ InnHUB

Rozszerzanie sieci współpracy międzynarodowej, synergia biznesu z nauką i rozwój dzięki Programowi Erasmus+ to tylko niektóre wyzwania stojące przed centrum innowacji, jakie wkrótce zostanie otwarte w Łodzi. Porozumienie w tej sprawie podpisano w Politechnice Łódzkiej.

Grupa RWE złożyła wniosek lokalizacyjny na morską farmę wiatrową

Grupa RWE ubiega się o pozwolenie lokalizacyjne dla morskiej farmy wiatrowej w Polsce. Farma być zlokalizowana na obszarze 53.E1, na polskich wodach Morza Bałtyckiego – poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Rumunia: Rząd zatwierdził limity na cenę produktów drzewnych stosowanych jako opał

Premier Rumunii Nicolae Ciuca ogłosił w środę wprowadzenie w kraju maksymalnych cen na produkty drzewne stosowane jako opał. Limity cenowe uzasadnił postępującym kryzysem energetycznym.

Sponsoring – korzyści podatkowe

Wprowadzona ulga dla wspierających sport, kulturę i edukację jest...

Prezes NBP liczy, że pierwsza obniżka stóp będzie możliwa pod koniec 2023 r.

Mam nadzieję, że pierwsza obniżka stóp procentowych będzie możliwa pod koniec 2023 r. - mówił w czwartek prezes NBP Adam Glapiński. Jeśli listopadowa projekcja pokaże, że wewnętrzne czynniki powodujące inflację rozwijają się, byłaby to przesłanka za wznowieniem cyklu podwyżek - dodał.

Otwarto łącznik między systemami przesyłu gazu Bułgarii i Grecji

W sobotę oddano do użytku interkonektor łączący systemy przesyłu gazu Bułgarii i Grecji (IGB), dzięki któremu do tego pierwszego kraju popłynie gaz z Azerbejdżanu w objętości 1 mld m sześc. rocznie. Umowę o budowie tego łącznika międzysystemowego podpisano w 2009 r.
- Reklama -

REKLAMA