Kurtyka: przepisy dot. odbiorców wrażliwych zaczną obowiązywać od 2022 r.

- Reklama -

W lutym w resorcie klimatu i środowiska powołano zespół ds. wsparcia odbiorców wrażliwych energii elektrycznej i gazu ziemnego oraz redukcji ubóstwa energetycznego. Jak informowało wówczas ministerstwo zespół miał zaproponować „optymalne rozwiązania, bazujące na już funkcjonujących i nowych środkach ochrony odbiorców wrażliwych”. Niedawno minister Michał Kurtyka informował, że odpowiedni projekt przepisów w tej sprawie został przygotowany i czeka na wpis do wykazu prac legislacyjnych

Szef MKiŚ poinformował podczas piątkowego spotkania z dziennikarzami, że projekt otrzymał pozytywną opinię centrum analiz Strategicznych i „na dniach” można się spodziewać jego wpisu do wykazu. „Wtedy szerzej z nim wyjdziemy” – zapewnił.

Minister dopytywany, kiedy przepisy dotyczące odbiorców wrażliwych miałby wejść w życie odpowiedział, że od 2022 roku. Kurtyka doprecyzował ponadto, że projektowane przepisy będą odnosiły się tylko do podwyżek cen prądu.

Kurtyka przekonywał, że zgodnie z analizami w ciągu ostatnich lat liczba odbiorców wrażliwych, zagrożonych ubóstwem energetycznym, czyli takich, których udział kosztów energii w dochodzie rozporządzalnym jest wysoki, spadł z ok. 10 proc. do ok. 6 proc.

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki Rafał Gawin w niedawnym wywiadzie dla Dziennika Gazety Prawnej wskazał, że dziś wszyscy mają świadomość tego, iż jest drożej, a rosnące ceny energii trzeba odzwierciedlić w taryfach. „Sygnałów, jakie to będą konkretnie podwyżki, jeszcze nie mamy. O tym zapewne dowiemy się wtedy, kiedy spółki (energetyczne) rzeczywiście złożą swoje wnioski taryfowe. Nie jest zaskoczeniem, że nie będą to podwyżki odzwierciedlające poziom inflacji, ale znacznie wyższe. Padają różne liczby i rzeczywiście poruszamy się raczej na poziomie dwucyfrowym niż jednocyfrowym” – mówił szef URE. (PAP)

autor: Michał Boroń

- Reklama -
Źródło:PAP

Treści PREMIUM

Otrzymuj cotygodniowy e-mail od BrandsIT, który sprawia, że czytanie wiadomości jest naprawdę przyjemne. Dołącz do naszej listy mailingowej, aby być na bieżąco i uzyskać dotęp do treści PREMIUM za darmo.

- Reklama -