Media społecznościowe i reklamodawcy zdefiniowali mowę nienawiści

Podobne tematy

Badanie: komunikatory internetowe nie szanują prywatności i drenują baterie

Komunikatory internetowe nie szanują prywatności użytkowników i bardzo często drenują nadmiernie baterie smartfonów - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów z branży bezpieczeństwa Talala Haj Bakry'ego i Tommy'ego Myska.

Chiny zrobią audyt przeglądarek mobilnych w walce z „chaosem informacyjnym”

Chińskie organy ds. cyberbezpieczeństwa zapowiedziały, że przeprowadzą audyt przeglądarek mobilnych dostępnych na rynku. Jego celem ma być "uporządkowanie chaosu informacyjnego" i rozwiązanie problemów społecznych z nim związanych - informuje agencja Reutera.

Facebook uruchomił streaming gier w chmurze

Facebook uruchomił nową bezpłatną usługę pozwalającą na uruchamianie gier w chmurze. Facebook Gaming dostępny jest już w wybranych regionach w przeglądarkach internetowych oraz na urządzeniach z Androidem, ale nie iOS. Usługa obejmuje na razie cztery tytuły.

Wspólna definicja ma ułatwić serwisom wczesne wykrywanie oraz blokowanie szkodliwych treści, pozwoli też reklamodawcom na lepsze kontrolowanie przy jakich materiałach zamieszczane są ich komunikaty. Umożliwi ponadto stworzenie ustandaryzowanych metod pozwalających na porównanie tego, jakiego rodzaju treści pojawiają się na poszczególnych platformach internetowych i w jakiej skali.

Zdaniem Roba Rakowitza ze Światowej Federacji Reklamodawców (ang. World Federation of Advertisers, WFA) dzięki porozumieniu z platformami udało się „ustalić granice dotyczące treści, przy których absolutnie nie powinny być publikowane żadne treści reklamowe i których twórcy nie powinni zarabiać na legalnej reklamie”.

- Reklama -

Negocjacje pomiędy platformami a reklamodawcami trwały 15 miesięcy, a szczegóły umowy zostały dopracowane przez powołane przez WFA w 2019 r. Globalne Stowarzyszenie Na Rzecz Odpowiedzialnych Mediów (Global Alliance for Responsible Media, GARM).

Porozumienie jest odpowiedzią na lipcowy bojkot Facebooka, w ramach którego ponad tysiąc przedsiębiorców czasowo wycofało swoje reklamy z platformy w proteście przeciwko niewystarczającej moderacji treści. Kampania „Stop Hate for Profit”, w której udział wzięły największe światowe firmy, w tym m.in. Adidas czy Coca-Cola, zorganizowana została przez organizacje społeczne. Jej celem było przekonanie platform do zintensyfikowania walki z dyskryminacją i mową nienawiści w sieci.

„To dobrze, że platformy społecznościowe nareszcie zobowiązały się do skuteczniejszego wykrywania i usuwania nienawistnych treści. Mamy nadzieję, że porozumienie będzie przestrzegane i że nie są to jedynie puste obietnice” – skomentował Jonathan Greenblatt z amerykańskiej Ligii Przeciwko Zniesławieniu (Anti-Defamation League, ADL), jednego z organizatorów kampanii.(PAP)

jowi/ mk/

Źródło:PAP
- Reklama -

Polecamy

UE pracuje nad definicją dominacji rynkowej firm technologicznych

Komisja Europejska opracowuje kryteria definiujące dominację rynkową BigTech. Pozwolą one na stworzenie "czarnej listy" największych firm technologicznych, które objęte miałyby zostać dodatkowymi przepisami antymonopolowymi. Chodzi m.in. o Google'a i Facebooka.

Pandemia i działanie firm. Przed managerami kolejne wyzwania

Niemal co drugi mieszkaniec Polski powinien szykować się na życie w „czerwonej strefie”. Oznacza to, że także przedsiębiorcy i managerowie ponownie stoją przed wyzwaniami,...

Intel sprzedaje dział produkcji pamięci NAND za 9 mld USD

Intel postanowił odsprzedać za 9 mld dolarów dział produkcji pamięci NAND swojemu południowokoreańskiemu rywalowi, firmie SK Hynix. Amerykański koncern chce skupić się na inwestycjach w nowe technologie, w tym związane ze sztuczną inteligencją i sieciami 5G.

Nauczanie tradycyjne, hybrydowe, zdalne – można dobrze i skutecznie!

Fundamentalne zalecenia dla szkół w warunkach epidemii mówią o częstej dezynfekcji rąk i utrzymywaniu społecznego dystansu. Jak to zrealizować w wielooddziałowej, często przeładowanej, szkole,...

Rok 2021 będzie rokiem pamięci nieulotnych – wywiad z Mateuszem Maciejewskim i Tomaszem Brzozowskim

Jak ciągłość działania wpływa na funkcjonowanie organizacji i ich rentowność? Jakie rozwiązania mogą zwiększyć efektywność gromadzenia i przetwarzania danych? I dlaczego pamięć nieulotna, choć...

Pamięć nieulotna, czyli trwały i ekonomiczny sposób na przyspieszenie biznesu

Dane to współczesna ropa naftowa - napędzają całą światową gospodarkę. Kto ma do nich dostęp, wie gdzie i jak je pozyskiwać oraz przetwarzać, widzi...

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.