• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44545791 44134170 BZxBZ
Niemowlęta rozpoznają twarze nawet zasłonięte maseczkami
Nauka Świat
44545761 44545760 BZxBZ
Żywica drzewa pistacjowego była wykorzystywana do balsamowania zwłok w starożytnym Egipcie
Nauka Świat
44545623 31295449 BZxBZ
Badanie Plastics Review: poziom realnego recyklingu tworzyw w Polsce nie przekracza 10 proc.
Pieniądze Polska
44545259 44545255 BZxBZ
Ekspertka: szukanie nowych surowców, które mogłyby zastąpić plastik, to ogromne wyzwanie
Polska Work&Life
44545145 44545144 BZxBZ
Ssaki żyjące w grupach żyją dłużej niż gatunki samotne
Nauka Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Minister infrastruktury zatwierdził program inwestycji dla przebudowy ostatniego odcinka Zakopianki
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Work&Life > Miasto > Minister infrastruktury zatwierdził program inwestycji dla przebudowy ostatniego odcinka Zakopianki
Miasto

Minister infrastruktury zatwierdził program inwestycji dla przebudowy ostatniego odcinka Zakopianki

PAP 1 miesiąc temu 4 min czytania
Udostępnij
4 min czytania
zakopianka
PAP
Udostępnij

Na mocy podpisanych dokumentów projektanci zaproponują warianty przebudowy obu dróg krajowych. Prace mają ruszyć od 2028 r.

„Dzisiaj bardzo ważny dzień dla wszystkich tych, którzy korzystają z drogi krajowej, którą można dojechać do Zakopanego. (…) Realizowana jest inwestycja na drodze krajowej nr 47 od Rdzawki do Nowego Targu. Został ostatni odcinek nieobjęty inwestycjami, przebudową, modernizacją – odcinek między budowanym już węzłem Nowy Targ – południe a Zakopanem” – powiedział we wtorek podczas konferencji prasowej w Szaflarach minister Adamczyk.

Dodał, że kolejnym działaniem, które ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego jest przedłużenie drogi S7 w kierunku granicy państwa w Chyżnem.

„Będziemy realizowali te niezbędne inwestycje, które służą rozwojowi gospodarki, a przecież przemysł turystyczny to także element gospodarki narodowej, ale przede wszystkim zwiększamy bezpieczeństwo na drogach, szczególnie tych, które służą Polakom i naszym gościom z zagranicy do poruszania się w miejsca turystyczne, miejsca wypoczynkowe” – powiedział Adamczyk.

Minister zaznaczył, że od samego początku przygotowywania prac projektowych dla obu inwestycji, będą prowadzone konsultacje społeczne.

Wojewoda Małopolski Łukasz Kmita powiedział, że dzisiaj w sposób symboliczny otwierane są “drzwi w Tatry”.

„Małopolska jest regionem ludzi otwartych, ludzi, którzy chętnie przyjmują gości zarówno tych z Polski, jak i tych z zagranicy, ale kwestia infrastruktury drogowej przez lata rządów naszych poprzedników była pewnym elementem, który powodował, że wielu Polaków, wielu turystów nie wybierało Małopolski. Dziś to mocno się zmieniło. Dość powiedzieć, że tylko w tamtym roku w Urzędzie Wojewódzkim wydaliśmy 16 zezwoleń na realizację inwestycji drogowych realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad” – zaznaczył Kmita.

Wojewoda przekazał także, że według danych policyjnych tylko w ubiegłym roku na odcinku Nowy Targ – Zakopane doszło do 200 zdarzeń drogowych, a trzy osoby na tym odcinku zginęły.

„Jestem przekonany, że dzięki tej decyzji znacząco zostanie ograniczona liczba kolizji, zdarzeń drogowych, że dzięki tej decyzji liczba wypadków i zdarzeń praktycznie po przebudowie spadnie do zera. To także inwestycja w nasze bezpieczeństwo” – zakończył wojewoda.

Dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Pałasiński poinformował, że inwestycja przeprowadzona na ostatnim odcinku Zakopianki ma być przede wszystkim zaprojektowana w istniejącym pasie drogowym, o ile to będzie możliwe.

„Ten pas ma bardzo zróżnicowaną szerokość: od 30 do 40 m. Generalnie zależy nam na poprawie bezpieczeństwa ruchu zarówno pieszych, jak i podróżujących samochodami, ale także, na poprawie płynności ruchu. Nie planujemy tutaj budowy drogi wielopasowej. Jeżeli będzie to możliwe, być może na niektórych odcinkach będą dodatkowe pasy ruchu. Być może ten dodatkowy pas ruchu będzie sterowany zmiennie w razie potrzeby” – wyjaśnił Pałasiński.

Z kolei budowa dwujezdniowej S7 do granicy państwa w Chyżnem klasy GP na parametrach drogi ekspresowej o długości ok. 35 km jest planowana w nowym korytarzu. Zatwierdzony przez ministra infrastruktury program inwestycji dla tej trasy obejmuje prace przygotowawcze o wartości 80 mln zł. Zakończenie prac przygotowawczych planowane jest na 2027 r. Dotychczas w ramach studium korytarzowego opracowano 9 wariantów przebiegu drogi, z których 4 zostały zarekomendowane do dalszych prac.

GDDKiA szacuje, że koszt przebudowy odcinka Nowy Targ – Zakopane wyniesie od 300 do 500 mln zł, natomiast drogi S7 Rabka – Chyżne jest szacowany nawet na kilka miliardów zł, w zależności od wariantu. Jeden z nich zakłada budowę tunelu. (PAP)

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo