in , , ,

Nie będzie Skype’a, więc co dalej?

Pod koniec września podczas konferencji Ignite, Microsoft ostatecznie potwierdził to, o czym od dłuższego czasu mówiono: Skype dla firm przestanie istnieć. Co ta decyzja oznacza dla obecnych klientów Skype’a?

Skype przestaje istnieć… Co dalej?

Microsoft zapewnia, że Skype nie zostanie usunięty od razu. Obecni użytkownicy będą mieli wystarczająco dużo czasu, aby podjąć decyzję o zmianie firmowego komunikatora i wdrożyć go w swoim przedsiębiorstwie. Istotny jest jednak fakt, że zmiana będzie dla przedsiębiorców nieunikniona. Warto wykorzystać ten czas na znalezienie rozwiązania, które sprosta wymaganiom firmy, co więcej będzie towarzyszyło w jej rozwoju, wpływając na wzrost konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstwa. Pozostaje zatem jedno pytanie: jaki komunikator firmowy wybrać?

3 kroki w wyborze odpowiedniego komunikatora dla firmy

KROK 1. Bezpieczeństwo

Ochrona zasobów wewnętrznych firmy to priorytet każdej organizacji. Proces wewnętrznej wymiany informacji pomiędzy pracownikami powinien odbywać się za pomocą narzędzia, które zapewni należyte bezpieczeństwo. Wybór komunikatora powinien paść na producenta, który posiada doświadczenie oraz wiedzę w zakresie komunikacji i rozwiązań chmurowych.

KROK 2. Funkcjonalność

Wymiana informacji pomiędzy pracownikami nie ogranicza się teraz do zwykłego połączenia telefonicznego lub czatu. Kluczem do sukcesu firmy jest współpraca pracowników, a nie jedynie komunikacja. Na wybór firmowego komunikatora powinna mieć wpływ jego kompleksowość. W zasadzie chodzi o wybór czegoś więcej, niż jedynie komunikatora firmowego. Postrzeganie współpracy biznesowej nie tylko przez pryzmat wymiany informacji, skłania do wyboru narzędzia, które będzie spełniać wymagania nowoczesnego przedsiębiorstwa. Możliwości, które są niezbędne do płynnej współpracy w prężnie rozwijającej się firmie to m.in. dostępność komunikatora na urządzenia mobilne i desktop, wysyłanie wiadomości, połączenia głosowe, spotkania video, udostępnianie plików, tworzenie obszarów dla komunikacji większych zespołów, udostępnianie tworzonych w czasie rzeczywistym notatek.

KROK 3. Przyjazny interfejs

Komunikator dla firm wykorzystywany jest przez wszystkich pracowników organizacji. Posługiwanie się nim nie powinno zatem sprawiać żadnych trudności użytkownikom. Intuicyjny interfejs to jedna z najważniejszych kwestii, jakie należy wziąć pod uwagę przy wyborze firmowego komunikatora. Warto skupić się na prostocie korzystania z narzędzia, jak i zarządzania nim.

Alternatywy dla Skype

Rozwój technologii, ale i ekspansja na nowe rynki, wymaga od przedsiębiorstw narzędzi, które będą wspierać w dynamicznym rozwoju biznesu. Producenci tacy, jak Cisco, czy Alcatel – Lucent tworzą innowacyjne rozwiązania z zakresu komunikacji firmowej. Warto więc już teraz zastanowić się nad wyborem.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zapisz się na nasz newsletter!
SUBSKRYBUJ
praca

6 umiejętności, które zwiększą szanse na awans w 2018 roku

monitor wielkoformatowy NEC

Nowa linia monitorów wielkoformatowych od NEC