• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
Koncert, Palion, roblox, ing
Zobacz pierwszy koncert polskiego wykonawcy w Robloxie
Rozrywka Work&Life
dane, cyfryzacja, technologia, IT
Technologia dla wszystkich: jak zwiększyć dostępność cyfrową?
Tech Biznes Technologia
hpe
HPE wprowadza nową generację serwerów do przechowywania danych
Rozwiązania Technologia
Piotr Kawecki, ITBoom
Branża IT – jakie będzie kolejne 12 miesięcy?
Branża IT Biznes
Sony, SRG-A40 i SRG-A12, PTZ
Sony poszerza ofertę kamer PTZ
Rozwiązania Technologia
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Pełnomocnik MEiN: Mobilne Laboratoria Przyszłości odwiedziły już ponad 630 szkół
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Polityka > Polska > Pełnomocnik MEiN: Mobilne Laboratoria Przyszłości odwiedziły już ponad 630 szkół
Polska

Pełnomocnik MEiN: Mobilne Laboratoria Przyszłości odwiedziły już ponad 630 szkół

PAP 2 miesiące temu 3 min czytania
Udostępnij
3 min czytania
44144098 44144076 BZxBZ
PAP
Udostępnij

Orłowska podczas konferencji CEE Edu Digital Summit 2022 w Lublinie powiedziała, że rząd zainwestował ponad 1 mld zł w Laboratoria Przyszłości w szkołach i jest to największa inwestycja polskiego rządu w nowoczesną technologię, która ma kształtować kompetencje przyszłości uczniów od najmłodszych lat.

Jak podała, w ramach programu Laboratoria Przyszłości 15 tys. szkół w Polsce otrzymało nowoczesne urządzenia(m.in. drukarki 3d, mikrokontrolery z lutownicami, sprzęt do nagrywana), z których może korzystać ponad 3 mln uczniów razem ze swoimi nauczycielami i rodzicami.

“Mamy 16 mobilnych Laboratoriów Przyszłości, 16 busów, po jednym na każde województwo. Każdego dnia odwiedzamy polskie szkoły i inspirujemy do tego, jak wykorzystywać nowoczesne technologie w trakcie zajęć z każdego przedmiotu” – wyjaśniła. Od września – dodała Orłowska – mobilne laboratoria były już w ponad 630 szkołach i zapowiedziała, że do końca przyszłego roku kalendarzowego odwiedzą kolejne. “Mamy więcej zaproszeń niż zakładaliśmy, dlatego pewnie będziemy zastanawiać się nad jakimś rozszerzeniem (programu – PAP), żeby odwiedzić wszystkich chętnych”- zapowiedziała.

Mówiąc o kompetencjach przyszłości wśród uczniów szkół ponadpodstawowych podała, że ich rozwijaniu będzie sprzyjał nowy przedmiot “Biznes i zarządzanie”, który zastąpi “Podstawy przedsiębiorczości”. “Chcielibyśmy w ramach tego nowego przedmiotu zakotwiczyć nowe podejście do tego, czym może być matura. Na maturze z +Biznesu i zarządzania+ zaplanowano, że 30 proc. wyniku maturalnego będą stanowiły umiejętności praktyczne weryfikowane poprzez projekt zespołowy” – wskazała.

Prezes Związku Cyfrowa Polska Michał Kanownik mówiąc podczas konferencji o wyzwaniach stojących przed cyfrową edukacją wymienił: galopujący postęp cyfryzacji w każdym aspekcie życia i pandemię, która wymusiła gwałtowną rewolucję cyfrowej transformacji m.in. w szkołach. “I to się udało. Egzamin covidowy z cyfryzacji zdaliśmy na 4 plus” – przyznał.

Kolejne wyzwania – wskazał Kanownik – wiążą się z rozwojem cyfrowych kompetencji w systemie edukacji, żeby młody człowiek po ukończeniu szkoły mógł odnaleźć się na rynku pracy, a także pełnym wykorzystaniem potencjału technologicznego w gospodarce. Zwrócił także uwagę na potrzebę przygotowania polskiej młodzieży i nauczycieli przed zagrożeniami ze strony świata cyfrowego, jako przykłady wymieniając fake newsy i dezinformację. “Liczba cyberataków w naszym regionie rośnie lawinowo. Mówimy o tysiącach zgłoszonych przypadków, a prawdopodobnie co najmniej drugie tyle nigdy nie zostało zgłoszonych bądź nie zostało zauważonych” – stwierdził.

Konferencja CEE Edu Digital Summit 2022 w Lublinie jest poświęcona rozwojowi cyfrowej edukacji w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Wydarzenie zorganizowała branża cyfrowa z krajów Trójmorza zrzeszona w koalicji CEE Digital Coalition oraz Związek Cyfrowa Polska.(PAP)

Autor: Piotr Nowak

pin/ mhr/

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo