PKP PLK: na łódzkim odcinku magistrali Śląsk – Bałtyk inwestycje za 580 mln zł

Udostępnij

“Na jesieni zwiększą się możliwości przewozu towarów przez stację Zduńska Wola Karsznice na łódzkim odcinku magistrali Śląsk – Bałtyk. Przebudowany układ torowy, sieć trakcyjna oraz system sterowania zapewnią lepszą obsługę ciężkich składów. Towary sprawniej pojadą ze Śląska do portów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice o wartości ok. 580 mln zł realizowana jest z udziałem środków POIiŚ (unijny Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko – PAP)” – podał Rafał Wilgusiak z PKP PLK.

Według inwestora w Zduńskiej Woli Karsznicach przebudowano 16 km torów i 19 km sieci trakcyjnej oraz wymieniono 31 rozjazdów. Do końca września wykonawca planuje przeprowadzić odbiory techniczne nowej infrastruktury, a następnie obiór eksploatacyjny, co pozwoli na wyeliminowanie dotychczasowych ograniczeń prędkości. Dla pociągów towarowych przejazd przez Zduńską Wolę Karsznice z prędkością 100-120 km/h bez zwolnień oznacza bardziej ekonomiczny przewóz ładunków na trasie Śląsk – Bałtyk. Płynną zmianę kierunku jazdy pociągów z torów głównych zasadniczych na tory główne zapewnią nowe rozjazdy.

Sprawniejsze przejazdy ciężkich składów towarowych w kierunku wschodnim i zachodnim umożliwiają już zmodernizowane w ramach projektu łącznice: nr 542 Zduńska Wola Karsznice – Gajewniki oraz linii 739 Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola.

PKP PLK realizują również prace, które mają poprawić komfort obsługi podróżnych na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice. Na stacjach: Zduńska Wola Karsznice Południowe, Chociw Łaski i Kozuby oraz przystanku Siedlce Łaskie wybudowano nowe, wyższe perony wyspowe oraz jednokrawędziowe. Obiekty zyskają antypoślizgową nawierzchnię, ławki oraz linie naprowadzające osoby niewidome i niedowidzące. Perony wyposażone będą w nowe wiaty. Na stacjach Chociw Łaski i Kozuby widać już nowe kładki nad torami dla pieszych wraz z windami dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice zmodernizowano łącznie 29 km torów i 37 km sieci trakcyjnej oraz 62 rozjazdy. Do przebudowy pozostało m.in. 5 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty nad Widawką i Grabią.

Modernizacja umożliwi prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością do 140 km/h, a towarowych do 120 km/h. Jak podkreślono w komunikacie, wzrośnie przepustowość trasy i możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów.

Jak przekazała spółka, zwiększy się również poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym, dzięki modernizacji 17 przejazdów. Lepszy nadzór nad pociągami zapewni Lokalne Centrum Sterowania w Zduńskiej Woli Karsznicach.

Modernizacja łódzkiego odcinka linii kolejowej nr 131 jest realizowana w ramach projektu “Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo”. Wartość inwestycji to ponad 580 mln zł. Projekt jest w 85 proc. dofinansowany z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest na 2023 rok.(PAP)

Źródło:PAP

Zobacz

Wzrosną wynagrodzenia profesorów? Resort nauki pracuje nad projektem

Trwają prace związane z analizą skutków finansowych zmiany rozporządzenia w sprawie wysokości minimalnego miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego dla profesora w uczelni publicznej, które wynosi obecnie 6 410 zł brutto - przekazał PAP resort edukacji i nauki.

Szef Pentagonu: Za wcześnie, aby powiedzieć, kto może stać za uszkodzeniem rurociągu Nord Stream

Sekretarz obrony USA Lloyd Austin powiedział w czwartek, że jest jeszcze za wcześnie, aby spekulować, kto mógł stać za uszkodzeniem rurociągu Nord Stream.
- Reklama -

REKLAMA