Prezes Poczty Polskiej: wkrótce wartość rynku e-commerce w Polsce może przekroczyć 120 mld zł

Podobne tematy

Senat: Komisja przeprowadziła wysłuchania publiczne ws. zmian w ustawie o ochronie zwierząt

Przedstawiciele branż hodowlanej, futrzarskiej, cyrkowej, schronisk dla zwierząt i organizacji zajmujących się ochroną zwierząt przedstawili w środę na wysłuchaniu publicznym zorganizowanym przez senacką Komisję Ustawodawczą swe stanowiska w kwestii zmian zawartych w noweli ustawy o ochronie zwierząt.

Senat: komisja przeprowadziła wysłuchania publiczne ws zmian w ustawie o ochronie zwierząt

Przedstawiciele branż hodowlanej, futrzarskiej, cyrkowej, schronisk dla zwierząt i organizacji zajmujących się ochroną zwierząt przedstawili w środę na wysłuchaniu publicznym zorganizowanym przez senacką Komisję Ustawodawczą swe stanowiska w kwestii zmian zawartych w noweli ustawy o ochronie zwierząt.

Duda: rozmowa z premierem Włoch m.in. o inwestycjach rozwojowych w UE i polityce klimatycznej

Prezydent Andrzej Duda poinformował w środę, że rozmawiał z premierem Włoch Giuseppe Contem m.in. o współpracy gospodarczej, rozwoju infrastruktury w Polsce, przyszłości UE w kontekście inwestycji rozwojowych, sprawiedliwej transformacji i polityce klimatycznej.

Jak wskazał, stan epidemii sprawił, że wszystkie usługi cyfrowe, jak i handel elektroniczny nabrały nienotowanej dotychczas dynamiki.

„Polski rynek e-commerce w 2019 warty był ok. 50 mld zł. „Szacunki, sprzed pandemii, na 2020 rok zakładały wzrost do 70 mld zł. Dziś, na podstawie obserwacji trendów sprzedaży online, analitycy wskazują, że jeszcze w tym roku polski e-commerce osiągnie wartość w 100 -120 mld zł” – podał.

Według Zdzikota, e-commerce w Polsce będzie rósł w sposób geometryczny. „My się do tego nie tylko przygotowujemy, ale chciałbym, żeby Poczta Polska była liderem” – zaznaczył.

Dodał, że Poczta już jest jednym z liderów e-commerce w Polsce. „Zwłaszcza jeśli chodzi o współpracę z Allegro, gdzie jesteśmy w ścisłej czołówce firm o największym wolumenie przesyłek tego serwisu” – podał.

Szef Poczty wskazał ponadto, że drugim obszarem, który wyrósł wprost ze stanu epidemii jest rozwój usług cyfrowych. „Tu też uwzględniamy w naszej strategii, wszystko co jest bezdotykowe, bezkontaktowe, czyli bezpieczne” – wyjaśnił.

Dodał, że spółka już wiele takich rozwiązań wprowadziła, np. odbieranie przesyłek przy pomocy specjalnego kodu PIN wysyłanego do adresata sms’em lub emailem, który zastąpił tradycyjny podpis.

„Wprowadziliśmy też usługę hybrydową, czyli możliwość otrzymania listu poleconego na elektroniczną skrzynkę pocztową i widzimy, że usługa cieszy się coraz większym zainteresowaniem” – powiedział.

Jak tłumaczył, e-substytucja, czyli zastępowanie korespondencji tradycyjnej, korespondencją elektroniczną szacowana była na 10 proc. rocznie. „Tymczasem w trakcie trwania epidemii, ten trend mocno przyśpieszył i my musimy być na to przygotowani” – zaznaczył.

„Usługi kurierskie kluczowe dla sektora e-commerce stanowią trzon nowej strategii Poczty Polskiej, którą obecnie konstruujemy” – poinformował. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ je/

Źródło:PAP
- Reklama -

Polecamy

Specjaliści AI potrzebni od zaraz – Microsoft prezentuje wyniki badania AI & Skills 2020

Rośnie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów AI w polskich organizacjach, co wiąże się ze zdobyciem odpowiednich umiejętności. 94 proc. pracowników firm wykorzystujących AI przyznaje, że...

Współpraca Comarch i Moët Hennessy osiąga nowy poziom

Moët Hennessy, marka należąca do Louis Vuitton Moët Hennessy Group, światowego lidera dóbr luksusowych, sięgnęła po usługi Comarch, aby usprawnić współpracę z dystrybutorami i...

Lekkie wzrosty na Wall Street, inwestorzy liczą na poprawę w gospodarce

Wtorek na Wall Street zaczął się od kontynuacji solidnych wzrostów z poprzedniego dnia, ale w drugiej części handlu Dow Jones zszedł w okolice zera, ciągnięty w dół przez Apple. Inwestorzy liczą na szybkie opracowanie szczepionki na koronawirusa i śledzą najnowsze dane z gospodarki.

Planetę Mars będzie można zobaczyć w rozdzielczości 8K

Marsa będzie można zobaczyć w rozdzielczości 8K - ogłosiła Japońska Agencja Kosmiczna, planująca misję na 2024 r. Materiały w super-rozdzielczości będą zapisane na specjalnym nośniku i przywiezione razem z próbkami gruntu księżyca Marsa - Fobosa.

Globalny rynek BYOD wzrośnie o 31 proc. do 2026 roku

Według raportu „BYOD Security Market - Global Industry Perspective, Comprehensive Analysis and Forecast 2020-2026” esearchAndMarkets.com, globalny popyt na rynek papierów wartościowych BYOD został wyceniony...

W ciągu roku wydatki na sztuczną inteligencję wzrosną o 50%

Jeszcze do niedawna obiecywano nam, że proces twórczy na długo pozostanie domeną człowieka. Wszystko wskazuje na to, że ten, kto tak mówił, będzie musiał...

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.