W poniedziałek na stronach Rządowego Centrum Legislacji został opublikowany projekt nowelizacji ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych.
„W dniu 1 sierpnia 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (…), na mocy której został utworzony i rozpoczął swoje funkcjonowanie nowy, dziesiąty fundusz promujący spożycie produktów oleistych i pszczelich. Zaproponowane w projekcie ustawy przepisy wprowadzają zmiany w Funduszu Promocji Roślin Oleistych, które mają na celu rozszerzanie katalogu roślin oleistych o słonecznik i doprecyzowanie podmiotów od których są naliczane i pobierane wpłaty na ten fundusz” – czytamy w uzasadnieniu do projektu.
Z Funduszu Roślin Oleistych wspierane są działania promocyjne, udział w wystawach i targach, badania rynkowe i badania naukowe, związane z promocją oraz z poprawą jakości roślin oleistych oraz ich przetworów.
„Dodatkowo wprowadzone zostają przepisy które mają na celu zwiększenie szans na uzyskanie przez beneficjentów programów unijnych, środków z funduszy promocji przeznaczonych na działania informacyjne i promocyjne w ramach środków z Funduszy Europejskich. Umożliwienie beneficjentom programów unijnych ubiegania się o sfinansowanie wkładu własnego ze środków funduszy promocji produktów rolno-spożywczych, (…) przyczyni się do zwiększenia efektów działań na arenie międzynarodowej” – podano w uzasadnieniu.
Projektowana ustawa ma wejść w życie 1 lipca 2023 r. (PAP)