PZU najcenniejszą polską marką finansową

Zobacz

- Reklama -

Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2021 powstał na podstawie badań przeprowadzonych wspólnie przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” oraz ekspertów z Akademii Finansów i Biznesu Vistula. W 15. edycji oceniono 220 polskich marek, z których wartość każdej musiała wynosić co najmniej 10 mln zł. Markę PZU wyceniono na ponad 3,3 mld zł, co daje jej szóste miejsce w rankingu, ale pierwsze wśród banków, ubezpieczycieli i wszystkich innych instytucji finansowych – podał PZU w informacji prasowej.

Jak oceniła prezes PZU Beata Kozłowska-Chyła, cytowana w informacji, PZU „w obliczu wielkiego kryzysu dobrze zdał test z rynkowej oraz społecznej odpowiedzialności”. „Wyznaczyliśmy nowe standardy i mamy zamiar nadal nadawać ton również w świecie po pandemii” – zaznaczyła.

Grupa PZU ma ok. 22 mln klientów, w tym 16 mln klientów ubezpieczeniowych; działa w pięciu krajach: w Polsce, Estonii, na Litwie, Łotwie i Ukrainie, a jej skonsolidowane aktywa sięgają 400 mld zł. Jak podano, po I kw. br. PZU osiągnął najwyższy od 3 lat zysk za pierwszy kwartał, czyli 897 mln zł, to o prawie 700 proc. więcej rok do roku. (PAP)

ms/ amac/

- Reklama -
Źródło:PAP

Polecamy

- Reklama -