• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44499915 44499905 BZxBZ
Orlen: kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Pieniądze Polityka Polska
44499407 44499395 BZxBZ
Mieszkanie w pobliżu zieleni wpływa na skład mleka matki
Polska Work&Life
44499403 44499388 BZxBZ
Alpiniści zbierają szyszki z okazałych sosen w Puszczy Piskiej
Polska Work&Life
44499398 44499334 BZxBZ
Schreiber: w tym tygodniu komunikat, jak zostaną obniżone ceny biletów na kolei
Pieniądze Polska
44499397 44499326 BZxBZ
Mazowieckie: w 2022 r. spadła liczba oddanych do użytku nowych mieszkań, podobnie może być w tym roku
Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Śląskie: modernizacja katowickiego węzła kolejowego nie ruszy do czerwca 2023 r.
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Polityka > Polska > Śląskie: modernizacja katowickiego węzła kolejowego nie ruszy do czerwca 2023 r.
Polityka

Śląskie: modernizacja katowickiego węzła kolejowego nie ruszy do czerwca 2023 r.

PAP 1 miesiąc temu 4 min czytania
Udostępnij
4 min czytania
43915108 43915095 BZxBZ
PAP
Udostępnij

W trakcie prac nad aktualnym rozkładem jazdy na kolei, który wszedł w życie 11 grudnia br., zarządca kolejowej infrastruktury informował przewoźników o planowanych w nim ograniczeniach możliwości utrzymania części ofert w związku z rozpoczynającym się remontem węzła kolejowego Katowice. Informacja taka dotarła też do władz Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, dotującej m.in. dodatkowe pociągi na odcinku Katowice – Sławków.

W tym kontekście PAP zapytała służby prasowe PLK o zasięg i skalę przewidywanych ograniczeń przepustowości węzła Katowice oraz ich przewidywany wpływ na rozkład jazdy. W odpowiedzi Katarzyna Głowacka z biura prasowego PLK napisała, że “przepustowość na terenie katowickiego węzła kolejowego zostanie utrzymana na obecnym poziomie przynajmniej do czerwca 2023 r.”

“Przewoźnicy otrzymali informację o przesunięciu terminu rozpoczęcia inwestycji i mogą korzystać z dostępu do infrastruktury kolejowej. Decyzję o trasach przejazdów i miejscach zatrzymania pociągów podejmuje przewoźnik” – dodała Głowacka.

Kontekst to proces przygotowań do wielomiliardowych unijnych inwestycji PLK, zakładających m.in. rozbudowę katowickiego węzła kolejowego. Planowana jest rozbudowa głównych linii kolejowych, umożliwiająca rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od pozostałego. Jest to zgodne z planami Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii dotyczącymi uruchomienia Kolei Metropolitalnej – oparcia głównych kierunków transportu publicznego w GZM na połączeniach kolejowych.

Przedsięwzięcie PKP PLK pod nazwą: “Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice” przygotowano pierwotnie pod kątem unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę (CEF – Connecting Europe Facility) na lata 2014-20.

Finansowanie z CEF w perspektywie 2014-20 wystarczyło na rozpoczęcie niewielkiej części prac w terenie (przebudowywany obecnie odcinek Most Wisła w Goczałkowicach Zdroju – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg) oraz na przygotowanie dokumentacji dla pozostałych odcinków.

W lipcu br. PKP PLK podały, że poszczególne projekty dot. rozbudowy odcinków: Będzin – Katowice Szopienice Płd., Katowice Szopienice Płd. – Katowice Piotrowice oraz Tychy – Goczałkowice Zdrój (Most Wisła) uzyskały dofinansowanie z CEF w wysokości 85 proc. oszacowanej wartości zadań – łącznie 937 mln euro.

W styczniu br. PLK ogłosiły przetargi na prace m.in. na odcinkach: Będzin – Katowice Szopienice Południowe oraz Tychy – Most Wisła. W pierwszym z tych postępowań przy budżecie 980 mln zł brutto najtańszą ofertę złożyła spółka ZUE – za 1,416 mld zł. W przetargu na odcinek Tychy – Most Wisła o budżecie 1,154 mld zł brutto najtańszą z ofert, za 1,253 mld zł, okazała się złożona przez Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.

Największy przetarg, na odcinek Katowice Szopienice – Katowice – Katowice Piotrowice (z przebudową stacji Katowice), ruszył w lutym br. Najtańszą ofertę, za 5,576 mld zł brutto, złożył w nim Budimex, kolejne: konsorcjum Torpol i Intop Warszawa (5,748 mld zł), konsorcjum ZUE, Mota-Engil i Track Tec (5,948 mld zł), konsorcjum Intercor i Stecol Corporation (6,015 mld zł) oraz PORR i Trakcja System (6,636 mld zł brutto).

We wszystkich tych postępowaniach zakładano wykorzystanie aukcji elektronicznej. Dotąd w żadnym z nich nie poinformowano o wynikach takiej aukcji ani o wyborze wykonawców.

PLK, ogłaszając przetarg dla linii przez Katowice sygnalizowały wolę wybrania wykonawcy na przełomie III i IV kwartału br. oraz rozpoczęcia prac w terenie – na początku 2023 r. Ostatnia zmiana specyfikacji tego postępowania m.in. zakładała związanie oferentów ich ofertami do 18 października br.(PAP)

Autor: Mateusz Babak

mtb/ mir/

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo