Ad image

czarny piątek

OpenAI wprowadza nowy model językowy GPT-4o mini: tańszy i energooszczędny

OpenAI ogłosiło w czwartek premierę nowego modelu językowego GPT-4o mini, który obiecuje zrewolucjonizować dostępność i opłacalność technologii sztucznej inteligencji. Ten kompaktowy model AI, stworzony z myślą o zmniejszeniu kosztów oraz zużycia energii, ma…

Natalia Zębacka 3 min czytania

Ruch na Black Friday w sklepach z RTV i AGD na sporym minusie. Widać ponad 40% spadki rok do roku

Placówki największych w Polsce sieci z RTV i AGD odnotowały w Black Friday o 43% mniejszy ruch niż w 2019 roku, czyli przed pandemią. I odwiedziło je o blisko 45% mniej klientów. Te wyniki są lepsze niż w 2020 roku,…

Klaudia Ciesielska 6 min czytania

Ile prawdy jest w wyprzedażach na Black Friday?

Ekstra rabaty, nadzwyczajne przeceny, niepowtarzalne okazje – takie hasła już wkrótce wypełnią witryny sklepów stacjonarnych i internetowych niemal na całym świecie. Czy w końcówce listopada sprzedawcy rzeczywiście obniżają ceny towarów o kilkadziesiąt procent? Istnieje dość prosty sposób, by przekonać się,…

Natalia Zębacka 6 min czytania

Jak centra danych radzą sobie ze zwiększonym ruchem w Internecie?

Od lat w branży centrów przetwarzania danych istnieje zjawisko tworzenia nadmiaru mocy produkcyjnej i jej niedostatecznego wykorzystania. Do niedawna na świecie nierzadko można było zobaczyć placówkę przygotowaną na pobór energii elektrycznej przez rozwiązania IT na poziomie 10 megawoltoamperów (MVA), podczas…

Klaudia Ciesielska 5 min czytania

Black Friday i Cyber Monday online – promocje? Tylko w teorii

Efekt „Black Friday” sprawdził się po raz kolejny. Specjaliści ITMAGINATION przeanalizowali za pomocą uczenia maszynowego i big data ceny w sklepach internetowych podczas Black Friday oraz porównali je z cenami z początku i połowy listopada. Wyniki analizy potwierdzają wnioski z pierwszego…

Newsroom BrandsIT 8 min czytania

Jak bezpiecznie kupować online?

Black Friday, który w tym roku wypada 29 listopada, rozpoczyna na dobre gorączkę świątecznych zakupów. Jest to nie tylko czas cenowych okazji, ale też okres, w którym dochodzi do wielu internetowych oszustw. W okresie przedświątecznym przeprowadzanych jest ponad 57% cyberataków…

Newsroom BrandsIT 6 min czytania

Promocje w Czarny Piątek – sklepy już liczą przychody, ale również straty

Nadchodzące wyprzedaże z okazji Czarnego Piątku, w tym roku przypadającego na 29 listopada, od paru lat zyskują popularność również w Polsce. Wiąże się to ze zwiększonym ruchem zakupowym i napływem klientów skuszonych niższymi cenami. Co to oznacza dla sklepów stacjonarnych?…

Newsroom BrandsIT 3 min czytania

KPMG: Polacy czekają z zakupami do wyprzedaży

Polacy najchętniej korzystają z promocji posezonowych, wyprzedaży poświątecznych i noworocznych oraz promocji oferowanych przez sprzedawców w ramach Czarnego Piątku. 8 na 10 konsumentów przyznało, że zdarza im się wstrzymywać z zakupem lub celowo z nim czekać do momentu startu promocji lub…

Klaudia Ciesielska 9 min czytania

Czarny Piątek – czy sklepy internetowe są bezpieczne?

Zbliża się wielki coroczny świąteczny sezon zakupowy. Jednocześnie nowe badanie Kaspersky Lab pokazuje, że trojany bankowe aktywnie atakują użytkowników popularnych marek, kradnąc ich dane uwierzytelniające oraz inne informacje za pośrednictwem stron internetowych takich firm. Do końca III kwartału 2018 r.…

Newsroom BrandsIT 3 min czytania