Wydawcy internetowi
Prof. Jemielniak: Reklam na Wikipedii nie ma i nigdy nie będzie
Reklam na Wikipedii nie ma i nigdy nie będzie. Suma ludzkiej wiedzy powinna być dostępna za darmo - prof. Dariusz Jemielniak w rozmowie z okazji 20-lecia istnienia Wikipedii mówi o roli tej internetowej encyklopedii, jej wiarygodności, a także o wyzwaniach, z którymi mierzy się projekt.
W. Brytania: Kary do 10 proc. obrotu dla platform za szkodliwe treści
Zgodnie z przedstawionymi we wtorek nowymi brytyjskimi przepisami cyfrowymi, od 2021 r. platformom internetowym będą w tym kraju grozić kary finansowe do 10 proc. obrotu, a nawet blokada działalności, jeśli nie będą skutecznie usuwać szkodliwych treści.
Do UOKiK wpłynął wniosek Orlenu w sprawie przejęcia Polska Press
Gospodarka PAP - 0
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wpłynął wniosek PKN Orlen w sprawie przejęcia wydawnictwa Polska Press - poinformował UOKiK we wtorkowym komunikacie.
Chiny: Kary finansowe dla spółek internetowych za naruszenia antymonopolowe
Chińskie spółki internetowe - wspierana przez Alibabę i Tencent China Literature oraz Shenzhen Hive Box zostały ukarane przez państwową administrację ds. regulacji rynku (SAMR) grzywną za brak należytego informowania organów antymonopolowych o przejęciach.
Twitter, Tumblr i Vimeo przeciwko przepisom cyfrowym UE
Platformy online, jak Twitter, Tumbrl i Vimeo, sprzeciwiają się wprowadzeniu przez UE nowych przepisów dotyczących usuwania szkodliwych oraz nielegalnych treści, i zaapelowały do Komisji Europejskiej o przyjęcie "elastycznego podejścia" zamiast "sztywnej legislacji".
Google i Facebook zapłacą za treści wydawców w Australii
Google i Facebook zapłacą za treści wydawców w Australii - informuje agencja Reutera, która przypomina, że Canberra jako pierwsza na świecie przeforsowała prawo zobowiązujące wielkie firmy technologiczne do regulowania rachunków za treści informacyjne.
Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press
Gospodarka PAP - 0
Grupa Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press. Dzięki temu będzie miała dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wydawnictwa, a także czytelników "Dziennika Bałtyckiego", "Polska The Times", czy "Dziennika Polskiego".
TikTok chce być „najbardziej przejrzystą i odpowiedzialną” platformą społecznościową
TikTok chce być "najbardziej przejrzystą i odpowiedzialną" platformą społecznościową - ogłosił wiceprezes firmy Blake Chandlee podczas konferencji Web Summit i dodał, że misją platformy jest walka o kreatywność i możliwość ekspresji społeczności jej użytkowników.
USA: Resort sprawiedliwości oskarżył Facebooka o dyskryminację pracowników z USA
Ministerstwo sprawiedliwości USA oskarżyło Facebooka o dyskryminację amerykańskich pracowników i preferowanie przy zatrudnianiu osób przebywających w Stanach Zjednoczonych na tymczasowych wizach.
TikTok testuje nowy format wideo, w którym nagrania mogą trwać trzy minuty
TikTok testuje nowy format wideo, w którym nagrania zamieszczane przez użytkowników mogą trwać trzy minuty - informuje serwis Cnet powołując się na doniesienia analityka mediów społecznościowych Matta Navarry. Obecnie maksymalna długość nagrań to 60 sekund.
- Reklama -
- Reklama -