Wydawcy internetowi

Prof. Jemielniak: Reklam na Wikipedii nie ma i nigdy nie będzie

Reklam na Wikipedii nie ma i nigdy nie będzie. Suma ludzkiej wiedzy powinna być dostępna za darmo - prof. Dariusz Jemielniak w rozmowie z okazji 20-lecia istnienia Wikipedii mówi o roli tej internetowej encyklopedii, jej wiarygodności, a także o wyzwaniach, z którymi mierzy się projekt.

W. Brytania: Kary do 10 proc. obrotu dla platform za szkodliwe treści

Zgodnie z przedstawionymi we wtorek nowymi brytyjskimi przepisami cyfrowymi, od 2021 r. platformom internetowym będą w tym kraju grozić kary finansowe do 10 proc. obrotu, a nawet blokada działalności, jeśli nie będą skutecznie usuwać szkodliwych treści.

Do UOKiK wpłynął wniosek Orlenu w sprawie przejęcia Polska Press

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wpłynął wniosek PKN Orlen w sprawie przejęcia wydawnictwa Polska Press - poinformował UOKiK we wtorkowym komunikacie.

Chiny: Kary finansowe dla spółek internetowych za naruszenia antymonopolowe

Chińskie spółki internetowe - wspierana przez Alibabę i Tencent China Literature oraz Shenzhen Hive Box zostały ukarane przez państwową administrację ds. regulacji rynku (SAMR) grzywną za brak należytego informowania organów antymonopolowych o przejęciach.

Twitter, Tumblr i Vimeo przeciwko przepisom cyfrowym UE

Platformy online, jak Twitter, Tumbrl i Vimeo, sprzeciwiają się wprowadzeniu przez UE nowych przepisów dotyczących usuwania szkodliwych oraz nielegalnych treści, i zaapelowały do Komisji Europejskiej o przyjęcie "elastycznego podejścia" zamiast "sztywnej legislacji".

Google i Facebook zapłacą za treści wydawców w Australii

Google i Facebook zapłacą za treści wydawców w Australii - informuje agencja Reutera, która przypomina, że Canberra jako pierwsza na świecie przeforsowała prawo zobowiązujące wielkie firmy technologiczne do regulowania rachunków za treści informacyjne.

Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press

Grupa Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press. Dzięki temu będzie miała dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wydawnictwa, a także czytelników "Dziennika Bałtyckiego", "Polska The Times", czy "Dziennika Polskiego".

TikTok chce być „najbardziej przejrzystą i odpowiedzialną” platformą społecznościową

TikTok chce być "najbardziej przejrzystą i odpowiedzialną" platformą społecznościową - ogłosił wiceprezes firmy Blake Chandlee podczas konferencji Web Summit i dodał, że misją platformy jest walka o kreatywność i możliwość ekspresji społeczności jej użytkowników.

USA: Resort sprawiedliwości oskarżył Facebooka o dyskryminację pracowników z USA

Ministerstwo sprawiedliwości USA oskarżyło Facebooka o dyskryminację amerykańskich pracowników i preferowanie przy zatrudnianiu osób przebywających w Stanach Zjednoczonych na tymczasowych wizach.

TikTok testuje nowy format wideo, w którym nagrania mogą trwać trzy minuty

TikTok testuje nowy format wideo, w którym nagrania zamieszczane przez użytkowników mogą trwać trzy minuty - informuje serwis Cnet powołując się na doniesienia analityka mediów społecznościowych Matta Navarry. Obecnie maksymalna długość nagrań to 60 sekund.
- Reklama -
- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.