Unimot ma zgodę UOKiK na przejęcie spółki Lotos Terminale

Udostępnij

Spółka wyjaśniła w komunikacie, że umowa przedwstępna, której jednymi z warunków były m.in. otrzymana 20 czerwca zgoda Komisji Europejskiej oraz otrzymana 8 lipca zgoda UOKiK, obejmuje biznes niezależnego operatora logistycznego oraz produkcji i sprzedaży asfaltów.

“Po sfinalizowaniu transakcji Grupa Unimot stanie się trzecim graczem na rynku magazynowania paliw oraz drugim graczem na rynku sprzedaży asfaltów w Polsce” – podkreślono.

Prezes Unimotu Adam Sikorski podkreślił, że zgoda UOKiK to kolejny kluczowy krok zbliżający spółkę do sfinalizowania tej największej w historii firmy transakcji. “Równolegle kontynuujemy reorganizację Grupy i przygotowujemy ją do pełnienia roli niezależnego operatora logistycznego. Proces ten przebiega bardzo sprawnie i zgodnie z założonym harmonogramem” – poinformował.

Szef spółki dodał, że od 1 sierpnia segmenty obrotu paliwami, biopaliwami i gazem LPG powinny w pełni funkcjonować w ramach spółki Unimot Paliwa. “W ten sposób, po przejęciu infrastruktury magazynowania paliw, będziemy gotowi na zapewnienie pełnej niezależności poszczególnych segmentów w ramach Grupy Unimot” – zapewnił.

Jak wyjaśniono w komunikacie, zgodnie z umową przedwstępną Grupa Unimot nabędzie biznes niezależnego operatora logistycznego (ang. Independent Logistics Operator, tzw. biznes “ILO”), który obejmuje dziewięć terminali paliw, a także biznes “bitumen”, który obejmuje wydzielane ze spółki Lotos Asfalt zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach wraz z działem handlowym.

“Do sfinalizowania transakcji dojdzie po spełnieniu się pozostałych warunków formalnych, m.in. odpowiednich zgód korporacyjnych” – podsumowano.

Przejęcie przez Unimot spółki Lotos Terminale ma związek z fuzją Orlenu z Lotosem. Zgodnie z wymogami KE 12 stycznia br. PKN Orlen przedstawił środki zaradcze planowane w związku z przejęciem Lotosu. Mają one uchronić polski rynek paliw i rynek rafineryjny przed monopolem.

Orlen poinformował wówczas, że węgierski MOL przejmie 417 stacji paliw sieci Lotos znajdujących się na terenie Polski za kwotę 610 mln dol. Orlen natomiast kupi od MOL 144 stacje paliw na Węgrzech oraz 41 stacji paliw na Słowacji za ok. 229 mln euro. Obszar logistyki paliw i asfaltu w ramach spółki Lotos Terminale kupi Unimot za co najmniej 450 mln zł. Natomiast Lotos Biopaliwa kupi firma Rossi Biofuel.

20 i 21 lipca akcjonariusze Orlenu i Lotosu podczas NWZA zdecydują o połączeniu spółek. Podejmą też uchwałę w sprawie zgody na zbycie przez Orlen baz paliw w Gdańsku, Gutkowie, Szczecinie i Bolesławcu przez ich wniesienie do Lotos Terminale.

Unimot to multienergetyczna grupa kapitałowa, która oferuje produkty paliwowe, gaz i energię elektryczną. Spółka buduje też sieć stacji paliw w Polsce pod marką AVIA. Od marca 2017 roku firma jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. (PAP)

Źródło:PAP

Zobacz

Premier Morawiecki do prezydenta Warszawy: zapraszam do rozmów za stołem, nie na ulicy

Zawsze i często spotykam się z różnymi organizacjami, także samorządowymi, zapraszam do rozmów za stołem, nie na ulicy - napisał premier Mateusz Morawiecki w odpowiedzi na wpis prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego, który stwierdził, że premier spotyka się jedynie z samorządowcami przychylnymi władzy.

ARP przesunęła termin publikacji indeksów cen węgla w sierpniu

Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP), co miesiąc publikująca wskaźniki obrazujące krajowe ceny węgla energetycznego dla energetyki i ciepłownictwa, przesunęła termin publikacji indeksów cenowych z sierpnia tego roku. Powodem jest trwająca weryfikacja danych będących podstawą obliczeń.
- Reklama -

REKLAMA