• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
Koncert, Palion, roblox, ing
Zobacz pierwszy koncert polskiego wykonawcy w Robloxie
Rozrywka Work&Life
dane, cyfryzacja, technologia, IT
Technologia dla wszystkich: jak zwiększyć dostępność cyfrową?
Tech Biznes Technologia
hpe
HPE wprowadza nową generację serwerów do przechowywania danych
Rozwiązania Technologia
Piotr Kawecki, ITBoom
Branża IT – jakie będzie kolejne 12 miesięcy?
Branża IT Biznes
Sony, SRG-A40 i SRG-A12, PTZ
Sony poszerza ofertę kamer PTZ
Rozwiązania Technologia
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Urząd Transportu Kolejowego skontroluje pociągi kursujące do miejscowości wypoczynkowych
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Biznes > Branża transportowa > Urząd Transportu Kolejowego skontroluje pociągi kursujące do miejscowości wypoczynkowych
Branża transportowa

Urząd Transportu Kolejowego skontroluje pociągi kursujące do miejscowości wypoczynkowych

PAP 2 tygodnie temu 4 min czytania
Udostępnij
4 min czytania
kolej
PAP
Udostępnij

W poniedziałek Urząd zorganizował briefing w bazie technicznej Kolei Śląskich, poprzedzający pierwszą z takich doraźnych kontroli. Inspektorzy UTK sprawdzili skład oklejony grudniu ub. roku w barwy “Nieba nad Beskidami”, przygotowany w ten sposób na otwarcie linii do Wisły Głębiec po modernizacji. Również w poniedziałek skład ten przewidziano do obsługi połączenia do Wisły.

“Prezes UTK przeprowadza cykliczne kontrole związane z rozpoczęciem wakacji czy ferii. Celem takich kontroli jest potwierdzenie właściwego stanu technicznego pociągów i odpowiedniego komfortu podróży” – wyjaśnił prezes Góra. Wskazał, że do 26 lutego br. Urząd zamierza dodatkowo sprawdzić w ten sposób ok. 100 pociągów.

Góra uściślił, że z wyjątkiem poniedziałkowej kontroli w Kolejach Śląskich, która ze względu na obecność dziennikarzy musiała zostać uzgodniona z przewoźnikiem, kontrole doraźne są niezapowiedziane i odbywają się przed wyruszeniem pociągu w trasę lub podczas jazdy.

Inspektorzy sprawdzają elementy kluczowe dla bezpieczeństwa, jak zestawy kołowe i hamulce, stan techniczny drzwi, kwalifikacje obsługi, a także ważne dla komfortu podróży, jak czystość, działanie klimatyzacji, toalet i oświetlenia, a także działanie informacji głosowej i wizualnej.

W 2022 r. UTK przeprowadził 189 kontroli pociągów pasażerskich (w trakcie jednej kontroli sprawdzanych jest zazwyczaj kilka składów). W czasie ferii, wakacji, świąt i długich weekendów inspektorzy sprawdzili ogółem 300 składów.

W 2022 r. wobec stwierdzonych nieprawidłowości w 65 przypadkach UTK zdecydował o wyłączeniu pojazdów z eksploatacji lub o ograniczeniu eksploatacji. Najczęściej powtarzające się naruszenia dotyczą działania drzwi, błędów w dokumentacji, nieprawidłowego oznakowania pojazdów i niedziałających tablic systemów informacji pasażerskiej.

W przypadku nieprawidłowości prezes UTK nakazuje ich usunięcie i analizę przyczyn. Jeżeli naruszenia nie zostaną usunięte we wskazanym terminie, przewoźnikom grożą kary do 5 tys. euro za każdy dzień opóźnienia.

W poniedziałek szef UTK przekazał m.in., że z danych dotąd przekazanych Urzędowi przez przewoźników za grudzień 2022 r. (mają na to czas do 20 stycznia) wynika, że w całym ub.r. kolej przewiozła w Polsce ponad 340 mln pasażerów – o 95 mln więcej, niż w 2021 r. i o ok. 4 mln więcej, niż w najlepszym dotąd 2019 r., przed pandemią.

Pasażerowie mają prawo reklamować nieodpowiednią jakość podróży u przewoźnika (oczekując zwrotu części ceny biletu), a w razie niesatysfakcjonującej odpowiedzi – zwrócić się ze skargą do UTK poprzez formularz internetowy lub skrzynkę pasazer@utk.gov.pl. W 2022 r. w związku z nieprawidłowym funkcjonowaniem systemu kolejowego wpłynęło do UTK 1858 skarg (o 38 proc., niż rok wcześniej), które najczęściej dotyczyły czystości i opóźnień.

Nieprawidłowości w zakresie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym można zgłaszać poprzez aplikację Bezpiecznik oraz na adres bezpieczeństwo@utk.gov.pl.

“Dobrą informacją jest także to, że miernik bezpieczeństwa jest na bardzo dobrym poziomie – jest zbliżony do cyfry 2, co znaczy, że ilość zaistniałych wypadków w odniesieniu do pracy przewozowej jest na jednym z najniższych poziomów” – powiedział w poniedziałek prezes Góra.

Z danych UTK wynika m.in., że w 2022 r. miało miejsce 186 wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych, o 30 mniej, niż przed rokiem, przy tej samej liczbie ofiar śmiertelnych tych zdarzeń – 48.(PAP)

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo