W. Brytania: Instagram utrudni influencerom zarabianie na ukrytych reklamach

Podobne tematy

Badanie: komunikatory internetowe nie szanują prywatności i drenują baterie

Komunikatory internetowe nie szanują prywatności użytkowników i bardzo często drenują nadmiernie baterie smartfonów - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów z branży bezpieczeństwa Talala Haj Bakry'ego i Tommy'ego Myska.

Chiny zrobią audyt przeglądarek mobilnych w walce z „chaosem informacyjnym”

Chińskie organy ds. cyberbezpieczeństwa zapowiedziały, że przeprowadzą audyt przeglądarek mobilnych dostępnych na rynku. Jego celem ma być "uporządkowanie chaosu informacyjnego" i rozwiązanie problemów społecznych z nim związanych - informuje agencja Reutera.

Facebook uruchomił streaming gier w chmurze

Facebook uruchomił nową bezpłatną usługę pozwalającą na uruchamianie gier w chmurze. Facebook Gaming dostępny jest już w wybranych regionach w przeglądarkach internetowych oraz na urządzeniach z Androidem, ale nie iOS. Usługa obejmuje na razie cztery tytuły.

Zgodnie z piatkowym komunikatem brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA), Facebook Ireland, zarządzający m.in. serwisem społecznościowym Instagram w Wielkiej Brytanii, zgodził się nałożyć ograniczenia na twórców internetowych w zakresie publikowania treści sponsorowanych.

W myśl nowych regulacji influencerzy będą musieli ujawnić, że otrzymali ofertę promowania danego produktu lub usługi. Ponadto zobowiązani będą odpowiednio oznaczać wszystkie publikowane przez siebie zdjęcia lub filmy o charakterze sponsorowanym. Dodatkowo, w celu skutecznego egzekwowania nakazu, Instagram będzie wykorzystywał algorytmy kontrolujące, czy posty reklamowe zostały faktycznie odpowiednio opisane.

- Reklama -

„To znacznie utrudni twórcom zamieszczanie reklam na Instagramie bez oznaczania ich jako materiałów sponsorowanych” – poinformował w oświadczeniu CMA.

Zdaniem brytyjskiej agencji zbyt wielu influencerów reklamuje w sieci konkretne firmy lub ich produkty, nie informując odbiorców, że za promocję otrzymali wynagrodzenie – czy to pieniężne, czy rzeczowe. Tymczasem reklama internetowa to intratny biznes, zwłaszcza dla twórców posiadających tysiące obserwatorów.(PAP)

jowi/ mk/

Źródło:PAP
- Reklama -

Polecamy

UE pracuje nad definicją dominacji rynkowej firm technologicznych

Komisja Europejska opracowuje kryteria definiujące dominację rynkową BigTech. Pozwolą one na stworzenie "czarnej listy" największych firm technologicznych, które objęte miałyby zostać dodatkowymi przepisami antymonopolowymi. Chodzi m.in. o Google'a i Facebooka.

Pandemia i działanie firm. Przed managerami kolejne wyzwania

Niemal co drugi mieszkaniec Polski powinien szykować się na życie w „czerwonej strefie”. Oznacza to, że także przedsiębiorcy i managerowie ponownie stoją przed wyzwaniami,...

Intel sprzedaje dział produkcji pamięci NAND za 9 mld USD

Intel postanowił odsprzedać za 9 mld dolarów dział produkcji pamięci NAND swojemu południowokoreańskiemu rywalowi, firmie SK Hynix. Amerykański koncern chce skupić się na inwestycjach w nowe technologie, w tym związane ze sztuczną inteligencją i sieciami 5G.

Nauczanie tradycyjne, hybrydowe, zdalne – można dobrze i skutecznie!

Fundamentalne zalecenia dla szkół w warunkach epidemii mówią o częstej dezynfekcji rąk i utrzymywaniu społecznego dystansu. Jak to zrealizować w wielooddziałowej, często przeładowanej, szkole,...

Rok 2021 będzie rokiem pamięci nieulotnych – wywiad z Mateuszem Maciejewskim i Tomaszem Brzozowskim

Jak ciągłość działania wpływa na funkcjonowanie organizacji i ich rentowność? Jakie rozwiązania mogą zwiększyć efektywność gromadzenia i przetwarzania danych? I dlaczego pamięć nieulotna, choć...

Pamięć nieulotna, czyli trwały i ekonomiczny sposób na przyspieszenie biznesu

Dane to współczesna ropa naftowa - napędzają całą światową gospodarkę. Kto ma do nich dostęp, wie gdzie i jak je pozyskiwać oraz przetwarzać, widzi...

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.