W czasie pandemii liczba użytkowników Snapchata wzrosła do 249 mln

Zdaniem firmy Snap, do której należy aplikacja, użytkowników przyciągnęły nowe funkcjonalności, takie jak obsługa rzeczywistości rozszerzonej (AR), usługi premium czy też możliwość relacjonowania lub śledzenia niektórych wydarzeń, w tym sportowych, na żywo.

Umożliwiający wysyłanie zdjęć i kilkunastosekundowych filmików komunikator największą popularnością cieszy się wśród młodych użytkowników. Z wewnętrznych danych firmy wynika, że ze Snapchata korzysta już niemal 90 proc. mieszkańców Stanów Zjednoczonych w wieku 13-24 lat, czyli przedstawicieli tzw. pokolenia Z. Dla szerszego przedziału 13-34 lat mowa o ok. 75 proc. internautów w USA i ponad 60 proc. w Wielkiej Brytanii, Francji, Kanadzie i Australii.

Według firmy Snap to zwłaszcza młoda społeczność i nowe usługi Snapchata przyciągnęły do platformy reklamodawców, których udział w serwisie wzrósł w czasie pandemii o 23 proc. Firma zainteresowanie branży tłumaczy także tym, że w związku z globalnym kryzysem marki i organizacje musiały na nowo przekalkulować środki wydawane na reklamę i wolały zainwestować pieniądze w serwisy stabilne i „podzielające ich wartości biznesowe”. Snapchatowi pomóc mogły również lipcowy bojkot Facebooka, kiedy to największe światowe marki wycofały z platformy Marka Zuckerberga swoje reklamy w proteście przeciwko niewystarczającej moderacji treści i braku zdecydowanej reakcji na mowę nienawiści, i problemy TikToka z amerykańską administracją rządową grożącą zablokowaniem usługi w kraju. (PAP)

jowi/ mk/

Źródło:PAP
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.