Weber: wyższa dopłata do przywracanych linii autobusowych w 2020 r.

Podobne tematy

MR: więcej pieniędzy dla powiatów i rozszerzenie zakresu darowizn odliczanych od PIT – w Tarczy 4.0

Procedowany w Sejmie projekt Tarczy antykryzysowej 4.0 przewiduje m.in zwiększenie środków z podatków od nieruchomości SP dla powiatów i rozszerzenie zakresu darowizn przekazywanych palcówkom społecznym i opiekuńczym od PIT - podało w środę w komunikacie Ministerstwo Rozwoju.

Prezydent do samorządowców: w ogromnym stopniu tworzycie oblicze Polski

To państwo w ogromnym stopniu tworzycie oblicze Polski – powiedział w środę w Staszowie (woj. świętokrzyskie) prezydent Andrzej Duda, zwracając się do lokalnych samorządowców.

Gowin: termin wyborów wskaże marszałek Sejmu, będzie to 28 czerwca albo 5 lipca

Wybory odbędą się wtedy, kiedy termin wskaże marszałek Sejmu Elżbieta Witek; wszystko wskazuje na to, że będzie to albo 28 czerwca albo 5 lipca - powiedział w środę w wieczornym wywiadzie dla Polsatu szef Porozumienia Jarosław Gowin.

Jak wskazał wiceminister, 16 maja 2020 r. weszła w życie ustawa o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, nowelizująca ustawę o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. W ramach nowelizacji zwiększona została stawka dopłaty do 1 wozokilometra przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej z kwoty nie wyższej niż 1 zł do 3 zł.

Jak zaznaczył, nowa stawka dopłaty obowiązuje od 1 kwietnia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. „Trzykrotnie zwiększona stawka dopłaty ma na celu zachęcenie jednostek samorządu terytorialnego do organizacji kolejnych linii komunikacyjnych i udziału w naborze” – mówił.

„Pomoc ta jest szczególnie istotna w czasie zmniejszonej mobilności obywateli spowodowanej epidemią koronawirusa, przyczyniając się do utrzymania linii komunikacyjnych w tym niezwykle trudnym okresie dla transportu autobusowego” – powiedział. „Zachęcam samorządy, aby tworzyły linie użyteczności publicznej i korzystały z rządowego wsparcia” – dodał.

Weber wskazał, że pojawiały się obawy o utrzymanie w czasach epidemii projektów społecznych i rozwojowych. „Zapewniam, że nie tylko nic takiego się nie stało, ale na przykładzie funduszu autobusowego (widać, że) one się jeszcze zwiększyły” – wskazał wiceminister infrastruktury.

Resort poinformował, że zgodnie z harmonogramem od 22 do 29 maja br. odbędzie się nabór wniosków o objęcie w 2020 r. dopłatą z Funduszu, a od 1 do 5 czerwca br. wnioski mają być rozpatrywane. Ogłoszenie wyników naboru oraz zawarcie z organizatorami umów o dopłatę przewidziano od 8 czerwca.

Po podpisaniu umowy o dopłatę, organizatorzy publicznego transportu zbiorowego będą zawierali umowy z operatorami o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego i uruchamiali linie komunikacyjne przy wsparciu środków Funduszu – czytamy w komunikacie MI.

Resort przypomniał, że w ramach przeprowadzonych naborów wniosków o objęcie w 2019 roku dopłatą z Funduszu, wpłynęły łącznie 294 wnioski o dofinansowanie dla uruchomienia 1500 linii komunikacyjnych.

„Łączna liczba wozokilometrów linii objętych dofinansowaniem wynosi 17 243 199, a kwota wykorzystanych środków z funduszu 17,9 mln zł. Natomiast w ramach naboru wniosków o objęcie w 2020 roku dopłatą z Funduszu wpłynęły 253 wnioski o dofinansowanie dla uruchomienia 1741 linii komunikacyjnych. Łączna liczba wozokilometrów linii objętych dofinansowaniem wynosi 60 547 342, a kwota wykorzystanych środków z funduszu 59,5 mln zł” – czytamy.

Ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej weszła w życie na początku lipca ub. roku. Z Funduszu dofinansowywane jest przywracanie lokalnych połączeń autobusowych.

Dofinansowanie z funduszu samorządy mogą uzyskać dla linii komunikacyjnych nie funkcjonujących od co najmniej trzech miesięcy przed wejściem w życie ustawy powołującej fundusz i na które umowa o świadczenie usług dotyczących publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po wejściu w życie tej ustawy. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej w 2020 r. wynosi 800 mln zł. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ pad/

Źródło:PAP
- Reklama -

Polecamy

Akademia IT CLEVERly & adLIONS: nowa platforma cyfrowej edukacji i know-how dla branży IT.

Akademia IT to nowy, cotygodniowy bezpłatny cykl merytorycznych spotkań i rozmów o branży IT dla branży IT. To nowe miejsce na cyfrowej mapie spotkań, które połączy wszystkich resellerów,...

Nowe programy pomocowe BGK pomagają firmom niezależnie od wielkości

Bank Gospodarstwa Krajowego oferuje szereg udogodnień i nowych możliwości dla przedsiębiorców z różnych branż, niezależnie od wielkości prowadzonej firmy. Z rozwiązań przygotowanych wraz z...

Wpływ COVID-19 na rynek data center w Polsce

Czynnikiem zupełnie nowym dla rynku, nie uwzględnianym wcześniej w ocenie sytuacji na rynku i prognozach jest bez wątpienia pandemia koronawirusa. Pracując nad bieżącą edycją...

Jak dobrze rozstać się z pracownikiem i utrzymać renomę firmy?

Pracownik lub współpracownik, z którym firma się aktualnie rozstaje może za chwilę stać się jej klientem, kontaktem biznesowym pozwalającym dotrzeć do pożądanych osób w...

Co czwarta firma rodzinna przygotowana na sukcesję

Udany biznes rodzinny powinien być dziś, w dobie epidemii SARS-CoV-2 jeszcze bardziej niż zwykle nastawiony nie tylko na pomnażanie zysku, lecz na wspólny cel...

Jak angażować fanów na Facebooku? Porady

Zaangażowana społeczność wokół marki własnej jest istotna przy budowie wizerunku firmy, który z kolei wpływa na kształtowanie decyzji zakupowych wśród odbiorców. Nawiązywanie interakcji i...

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.