Włochy: 10 mln kary dla Apple za „agresywne i mylące” reklamy

FOTO: PAP

Włoski urząd antymonopolowy zarzucił Apple, że błędnie reklamował niektóre modele iPhonów jako wodoodporne, celowo pomijając informację o tym, że telefony są wodoszczelne tylko w określonych sytuacjach.

Ponadto zdaniem agencji fakt, że koncern jednocześnie zastrzegał, że telefony zalane przez wodę lub inne płyny nie podlegają gwarancji, mógł być mylący dla klientów, którzy byli pozbawieni wsparcia ze strony producenta w przypadku, jeśli ich iPhone został właśnie w taki sposób uszkodzony.

Urząd uznał praktyki reklamowe koncernu za „agresywne i mylące” i nałożył na Apple karę finansową w wysokości 10 mln euro (12 mln dolarów).

Agencja Reutera poinformowała, że Apple jak dotąd odmówił komentarza na ten temat. (PAP)

jowi/ mam/

Źródło:PAP
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.