6 powodów, dla których klienci rezygnują z zakupów w Twoim e-commerce

Materiał Partnera

Wielu sprzedawców nie ma pojęcia, skąd bierze się tak duża ilość porzuconych wirtualnych koszyków, często „wypełnionych” wieloma produktami. Co wpływa na decyzję klientów o tym, aby jednak zrezygnować z zakupów w sklepie internetowym? Sprawdźmy!

Kolejny porzucony koszyk? Dowiedz się, co mogło być przyczyną

Porzucony koszyk jest dla sprzedawcy sygnałem, że w jego sklepie internetowym zawiódł jakiś element. Dlaczego klienci nie finalizują zakupów?

1. Porzucony koszyk nie zawsze jest oznaką niedociągnięć na stronie sklepu

Wielu konsumentów traktuje sklepy internetowe jako przeglądarkę ofert i porównywarkę cen. Dodawanie towarów do koszyka i opuszczanie witryny nie jest dla nich niczym niezwykłym. Czy jednak takie zachowanie np. w realnym sklepie spożywczym nie byłoby dziwne? Czy zdarzyło Ci się napełnić wózek, a następnie wyjść z marketu? Zapewne nie, jednak Internet rządzi się swoimi prawami. Klienci często traktują koszyk jako miejsce, w którym mogą wyróżnić interesujące ich pozycje. Być może jest to wskazówka do tego, aby dodać do strony taką opcję. Wówczas liczba porzuconych koszyków na pewno spadłaby o kilkanaście procent.

2. Nieintuicyjna strona sklepu

O sukcesie danego sklepu w dużej mierze decyduje wygląd strony. Witryna przygotowana nieintuicyjnie, nieestetycznie, a także jej niepoprawna optymalizacja na urządzenia mobilne sprawiają, że dłuższe spędzanie czasu na przeglądaniu produktów staje się męczące. Stąd już krótka droga do porzucenia koszyka.

Ad imageAd image

3. Zbyt mała liczba metod płatności

Bankowość mobilna bardzo mocno rozwinęła się w ostatnich latach. Możemy korzystać z wielu sposobów płatności, a o istnieniu niektórych nawet nie mamy pojęcia. Dlatego warto oferować swoim klientom zarówno metody tradycyjne, jak i nowoczesne. Nie dodając do opcji transakcji np. BLIK-a, automatycznie zmniejszasz grono osób zainteresowanych Twoją ofertą.

4. Niewiele opcji dostaw

Zarówno mała liczba metod płatności, jak i opcji dostaw nie jest dla klientów atrakcyjna. O ile oferowane przez Ciebie produkty nie wymagają dostarczenia kurierem, dodaj możliwość wysyłki do Paczkomatu. To obecnie bardzo popularny sposób, którego brak w ofercie sprzedawcy skutecznie zniechęca klientów do finalizacji zakupów.

5. Niejasne warunki zwrotu

Kupowanie przez Internet niesie ze sobą ryzyko, że dostarczone produkty nie spełnią naszych oczekiwań. Odzież i obuwie mogą mieć nieodpowiedni rozmiar, a delikatne przedmioty mogą się zniszczyć. W takiej sytuacji konsument od razu powinien zapoznać się z warunkami zwrotów. Jeśli ciężko je znaleźć na stronie sklepu lub – co gorsze – nie zostały tam umieszczone, od razu tracisz w oczach kupującego.

6. Zadbaj o bezpieczeństwo strony

Jeśli podczas ładowania strony sklepu klientowi ukazuje się informacja o tym, że witryna może nie być bezpieczna, oznacza to natychmiastowe jej opuszczenie. Zadbaj o bezpieczne połączenie ze stroną Twojego sklepu i ważny certyfikat. Zielona lub szara kłódka obok paska adresu to zapewnienie klienta o tym, że jego dane będą bezpieczne.

Backup danych dla firm – ubezpiecz swój sklep

Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny – wykupujesz ubezpieczenie lokalu i towaru. Backup danych w chmurze można natomiast nazwać internetową polisą ubezpieczeniową. Backup danych dla firm gwarantuje, że w razie wystąpienia awarii serwerów czy innych niefortunnych zdarzeń Twój sklep nie zniknie z sieci.  

Backup danych w chmurze przydaje się w przypadku aktualizacji sklepu, podczas której może dojść do uszkodzenia danych. Opcja ta jest niezbędna również w razie ataku hakerskiego czy podczas przebudowy strony.

Backup danych w chmurze to jedna z wielu usług, na jaką można się zdecydować w ramach INEA Data Center. Dlaczego warto wybrać ofertę INEA? Backup od INEA spełnia wymogi RODO i GIODO, dane przesyłane są z użyciem protokołu SSL, a do tego zyskujesz intuicyjny panel użytkownika, dzięki któremu możesz zarządzać kopią zapasową z każdego miejsca na świecie.

Udostępnij