6 powodów, dla których klienci rezygnują z zakupów w Twoim e-commerce

Materiał Partnera
4 min

Wielu sprzedawców nie ma pojęcia, skąd bierze się tak duża ilość porzuconych wirtualnych koszyków, często „wypełnionych” wieloma produktami. Co wpływa na decyzję klientów o tym, aby jednak zrezygnować z zakupów w sklepie internetowym? Sprawdźmy!

Kolejny porzucony koszyk? Dowiedz się, co mogło być przyczyną

Porzucony koszyk jest dla sprzedawcy sygnałem, że w jego sklepie internetowym zawiódł jakiś element. Dlaczego klienci nie finalizują zakupów?

1. Porzucony koszyk nie zawsze jest oznaką niedociągnięć na stronie sklepu

Wielu konsumentów traktuje sklepy internetowe jako przeglądarkę ofert i porównywarkę cen. Dodawanie towarów do koszyka i opuszczanie witryny nie jest dla nich niczym niezwykłym. Czy jednak takie zachowanie np. w realnym sklepie spożywczym nie byłoby dziwne? Czy zdarzyło Ci się napełnić wózek, a następnie wyjść z marketu? Zapewne nie, jednak Internet rządzi się swoimi prawami. Klienci często traktują koszyk jako miejsce, w którym mogą wyróżnić interesujące ich pozycje. Być może jest to wskazówka do tego, aby dodać do strony taką opcję. Wówczas liczba porzuconych koszyków na pewno spadłaby o kilkanaście procent.

2. Nieintuicyjna strona sklepu

O sukcesie danego sklepu w dużej mierze decyduje wygląd strony. Witryna przygotowana nieintuicyjnie, nieestetycznie, a także jej niepoprawna optymalizacja na urządzenia mobilne sprawiają, że dłuższe spędzanie czasu na przeglądaniu produktów staje się męczące. Stąd już krótka droga do porzucenia koszyka.

- Advertisement -

3. Zbyt mała liczba metod płatności

Bankowość mobilna bardzo mocno rozwinęła się w ostatnich latach. Możemy korzystać z wielu sposobów płatności, a o istnieniu niektórych nawet nie mamy pojęcia. Dlatego warto oferować swoim klientom zarówno metody tradycyjne, jak i nowoczesne. Nie dodając do opcji transakcji np. BLIK-a, automatycznie zmniejszasz grono osób zainteresowanych Twoją ofertą.

4. Niewiele opcji dostaw

Zarówno mała liczba metod płatności, jak i opcji dostaw nie jest dla klientów atrakcyjna. O ile oferowane przez Ciebie produkty nie wymagają dostarczenia kurierem, dodaj możliwość wysyłki do Paczkomatu. To obecnie bardzo popularny sposób, którego brak w ofercie sprzedawcy skutecznie zniechęca klientów do finalizacji zakupów.

5. Niejasne warunki zwrotu

Kupowanie przez Internet niesie ze sobą ryzyko, że dostarczone produkty nie spełnią naszych oczekiwań. Odzież i obuwie mogą mieć nieodpowiedni rozmiar, a delikatne przedmioty mogą się zniszczyć. W takiej sytuacji konsument od razu powinien zapoznać się z warunkami zwrotów. Jeśli ciężko je znaleźć na stronie sklepu lub – co gorsze – nie zostały tam umieszczone, od razu tracisz w oczach kupującego.

6. Zadbaj o bezpieczeństwo strony

Jeśli podczas ładowania strony sklepu klientowi ukazuje się informacja o tym, że witryna może nie być bezpieczna, oznacza to natychmiastowe jej opuszczenie. Zadbaj o bezpieczne połączenie ze stroną Twojego sklepu i ważny certyfikat. Zielona lub szara kłódka obok paska adresu to zapewnienie klienta o tym, że jego dane będą bezpieczne.

Backup danych dla firm – ubezpiecz swój sklep

Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny – wykupujesz ubezpieczenie lokalu i towaru. Backup danych w chmurze można natomiast nazwać internetową polisą ubezpieczeniową. Backup danych dla firm gwarantuje, że w razie wystąpienia awarii serwerów czy innych niefortunnych zdarzeń Twój sklep nie zniknie z sieci.  

Backup danych w chmurze przydaje się w przypadku aktualizacji sklepu, podczas której może dojść do uszkodzenia danych. Opcja ta jest niezbędna również w razie ataku hakerskiego czy podczas przebudowy strony.

Backup danych w chmurze to jedna z wielu usług, na jaką można się zdecydować w ramach INEA Data Center. Dlaczego warto wybrać ofertę INEA? Backup od INEA spełnia wymogi RODO i GIODO, dane przesyłane są z użyciem protokołu SSL, a do tego zyskujesz intuicyjny panel użytkownika, dzięki któremu możesz zarządzać kopią zapasową z każdego miejsca na świecie.

Udostępnij
- REKLAMA -