Czy opłaca się założyć własny sklep internetowy?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Zastanawiasz się nad tym, czy założyć sklep internetowy? Teraz to najlepszy moment! Rynek e-commerce przeżywa wzrost, który – zdaniem ekspertów PwC – ma się utrzymać w Polsce na stabilnym, 12-procentowym poziomie co najmniej do 2026 roku[1] . Co jeszcze przemawia za tym, że to dobry czas na rozpoczęcie działalności w obszarze e-sprzedaży? Zobacz!

Zakładanie sklepu internetowego – prostsze niż kiedykolwiek

Jeszcze kilka lat temu proces założenia sklepu internetowego był bardzo czaso- i pracochłonny. Trzeba było bezwzględnie wykupić serwer oraz zamówić projekt sklepu internetowego opartego na oprogramowaniu wymagającym wdrożenia. Jednak obecnie sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Sprzedaż można prowadzić na znacznie wygodniejsze sposoby. Dobre rozwiązania to np.:

  • platformy e-commerce działające w modelu SaaS, które pozwalają uruchomić sklep internetowy w kilku prostych krokach – koszty ich użytkowania są stosunkowo niewielkie i mają formę stałego abonamentu,
  • marketplace, czyli specjalne serwisy, które dają możliwość prowadzenia dystrybucji w oparciu o proste, sprawdzone narzędzia – aby rozpocząć sprzedaż na takich portalach, zazwyczaj wystarczy rejestracja. W wielu przypadkach nie ma nawet potrzeby uiszczania stałych opłat, a jedynie prowizji od sfinalizowanych transakcji.

Oznacza to, że próg wejścia do świata e-commerce stał się bardzo niski. Jest to zatem biznes, do którego można wejść ze stosunkowo niewielkim zapleczem finansowym.

Nowoczesne rozwiązania logistyczne dostępne na wyciągnięcie ręki

Kolejnym elementem, który przekonuje do wejścia do świata e-sprzedaży – jest znaczące ułatwienie magazynowania towarów. O ile sprzedawca, który oferuje pojedyncze sztuki produktów DIY może je składować np. w przydomowym garażu, o tyle do niedawna prowadzenie dystrybucji na szeroką skalę wymagało dużych inwestycji w magazynowanie. Konieczne było np. samodzielne obsługiwanie magazynu sklepu, a co za tym idzie – zatrudnianie pracowników i inwestowanie długich roboczogodzin w pakowanie i wysyłanie towarów do klientów końcowych czy odbiór produktów od dystrybutorów.

- Advertisement -

Obecnie sytuacja uległa znaczącej zmianie. Nowoczesne centra logistyczne zapewniają kompleksową obsługę e-commerce, przejmując na siebie nawet wszystkie zadania związane z dostawami towarów do klienta końcowego.

Zakres takich usług może objąć m.in.:

  • odbiór towarów przesłanych na rzecz sklepu przez dystrybutora lub przez samego właściciela sklepu,
  • magazynowanie z wykorzystaniem oprogramowania zintegrowanego z systemem zarządzania zamówieniami e-sklepu, co pozwala na bieżąco aktualizować stany magazynowe i kontrolować skalę zamówień czy potrzebę dotowarowania,
  • konfekcjonowanie produktów – a więc np. przepakowywanie ich z opakowań zbiorczych do jednostkowych, łączenie w pakiety czy dołączanie gratisów,
  • wysyłkę towarów do klientów docelowych, po wcześniejszej kompletacji zamówienia,
  • procesy związane z wymianą towarów czy obsługą zwrotów oraz reklamacji,
  • wykonywanie drobnych napraw i przyjmowanie uszkodzonych produktów.

Dzięki temu właściciel e-sklepu może się skupić na sprzedaży i promocji swojej marki, jak również na pozyskiwaniu nowych wartościowych źródeł produktów.

Jak zatem widać, rynek e-commerce nigdy nie był otwarty na nowych przedsiębiorców tak, jak teraz.

 

[1] https://www.pwc.pl/pl/media/2021-02-09-analiza-pwc-prognoza-rozwoju-rynku-ecommerce-w-polsce.html

Udostępnij
- REKLAMA -