- Reklama -

Jak zdobywać popularność na Instagramie?

Zobacz

- Reklama -

Instagram jest drugim po Facebooku medium społecznościowym obejmujący swoim zasięgiem cały świat. Użytkownicy tych serwisów liczeni są już w miliardach, co pokazuje w którą stronę zmierza rozwój komunikacji międzyludzkiej. Codziennie na Instagramie jego użytkownicy pozostawiają ślad swojej aktywności w postaci reakcji na zamieszczane tam treści. Według statystyk tych reakcji jest prawie 5 miliardów dziennie. Rodzi się pytanie: jak uzyskać zainteresowanie w tej ogromnej masie polubień, obserwacji, komentarzy? Wbrew pozorom odpowiedź nie jest taka prosta.

Jak zdobywać popularność na Instagramie?

Instagram jest drugim po Facebooku medium społecznościowym obejmujący swoim zasięgiem cały świat. Użytkownicy tych serwisów liczeni są już w miliardach, co pokazuje w którą stronę zmierza rozwój komunikacji międzyludzkiej. Codziennie na Instagramie jego użytkownicy pozostawiają ślad swojej aktywności w postaci reakcji na zamieszczane tam treści. Według statystyk tych reakcji jest prawie 5 miliardów dziennie. Rodzi się pytanie: jak uzyskać zainteresowanie w tej ogromnej masie polubień, komentarzy i obserwujących na Instagramie? Wbrew pozorom odpowiedź nie jest taka prosta.
Większości użytkowników zależy na zgromadzeniu jak największej ilości reakcji, należy więc przejść do działania.

Od czego zacząć działania na Instagramie?

Podstawa to rejestracja i stworzenie własnego profilu. To wydawać by się mogło prosta sprawa. No nie do końca jest to proste. Jeżeli rejestracja jest tylko po to by być zarejestrowanym i obserwować innych to zgłoszenie własnego akcesu w zupełności wystarczy. Co innego kiedy za pomocą tego medium społecznościowego pragnie się wypromować własną osobę, firmę czy produkt. W tych przypadkach sama rejestracja nie wystarczy. Aby zdobyć zainteresowanie należy się do tego przygotować, założyć plan działania, stworzyć materiał do tego działanie i opracować koncepcję realizacji swoich poczynań.

Podstawowy sposób na zdobywanie popularności na Instagramie.

Najprościej jest zacząć od obserwacji innych o podobnych zainteresowaniach, podpatrywać firmy o podobnym profilu działalności, obserwować analogiczne produkty reklamowane na portalu.
Kolejny krok to publikacja treści w oparciu o poczynione obserwacje. Kiedy już profil ruszy, nadchodzi czas na aktywne uczestnictwo w życiu instagramowej społeczności. Lajkowanie innych, polubienia profili innych użytkowników, komentarze pod umieszczanymi treściami, to powinien być chleb powszedni każdego komu zależy na wzroście popularności własnej.
W tym miejscu warto wspomnieć o czymś takim jak „zasada wzajemności”, sprowadzająca się do tego, że jeżeli ja reaguję na twoje publikacje to w zamian świadomie czy nieświadomie oczekuję analogicznej reakcji. W wielu przypadkach to działa i w ten sposób cała machina pomału zaczyna ruszać. Oczywiście należy mieć świadomość tego, że giganci posiadający milionowe czy idące w setki tysięcy społeczności, nie będą stosowali zasady wzajemności. Ta zasada działa dobrze na początku drogi do sukcesu, później należy uruchamiać kolejne działania.

Określenie grupy docelowych odbiorców

Z Instagrama korzystają osoby w różnym wieku, o różnym statusie majątkowym, posiadający rożne wykształcenie itp. Dodatkowo społeczność dzieli się na pracujących i niepracujących, wierzących i niewierzących i takich podziałów można by jeszcze wiele wymienić. Ważne jest to, aby wybrać swoją własną docelową grupę odbiorców, do których chce się dotrzeć z przekazem. Nie ma możliwości, poza paroma przypadkami, trafić w gusty i upodobania wszystkich, dlatego tak ważna jest „selekcja” i określenie własnych odbiorców. To kolejny najprostszy element działania na Instagramie.

Częstotliwość zamieszczania postów.

Im więcej publikacji na profilu tym większe prawdopodobieństwo zyskania nowych odbiorców, większej ilości innych reakcji. Aby prowokować ruch nie wystarczy jeden post dziennie, a nie daj Boże raz na jakiś czas, w ten sposób działając nie osiągnie się nic. 4-5 postów dziennie to niemalże obowiązek dla początkującego profilu. Posty powinny być utrzymane w odpowiednim zbieżnym klimacie i o podobnej tematyce. Jest to bardzo istotne zwłaszcza w przypadku promocji osobistej, firmowej czy produktowej. Należy pamiętać, że pewna dowolność tematyczna zdjęć publikowanych na Instagramie jeśli nie jest się zawodowym fotografem, to bardzo złe działanie. A i fotograf ma większe szanse jeśli bardziej sprecyzuje zakres swojego fotograficznego zainteresowania np. do portretów, krajobrazów, zdjęć dzieci, okolicznościowych imprez itp. Zdjęcia na promowanym profilu powinny być zbieżne tematycznie i nie mogą być „od sasa do lasa” czyli traktujące o wszystkim. To samo dotyczy innych zamieszczanych treści.

Komentarze – nie wolno ich bagatelizować.

Jedną z najbardziej pożądanych reakcji są komentarze pod postami. Algorytmy są tak ustawione, że bardzo „przychylnie” traktują posty z dużą ilością komentarzy. Każdy komentarz zamieszczony pod postem, powinien mieć odpowiedź emitenta treści. Komentować powinno się też posty innych osób. Dobrze jest komentować zbliżone treściowo profile, na których jest mało komentarzy, dzięki temu na pewno można uzyskać odpowiedź, a to już pierwszy krok do nawiązania relacji.
Warto uświadomić sobie, że poprzez komentowanie innych użytkowników, można wywołać zainteresowanie jeszcze innych obserwatorów komentowanego profilu i przyciągnąć ich do własnego. Im więcej komentarzy tym szybciej własny profil zyskuje na popularności.
Hejty, lub jakiekolwiek inne nieprzychylne komentarze bardzo często tworzą większe zainteresowanie i przyciągają więcej reakcji, a przecież o to chodzi w promocji. Nie powinno się usuwać nieprzychylnych komentarzy pod warunkiem, że są merytoryczne, a nie są wulgarne czy w jakiejkolwiek formie nienawistne.

Promowanie własnego profilu poza Instagramem

Większość użytkowników Instagrama prowadzi również własne profile na innych platformach społecznościowych. Do standardu należy posiadanie także profilu na Facebooku, warto wobec tego załączyć do profilu facebookowego informacji o profilu na Instagramie. Duża grupa osób czy firm posiada także swoje własne strony internetowe, blogi, landing page itp. nośniki i wszędzie tam powinny być również zawarte informacje i odnośniki do własnego profilu na Instagramie. Można także zdecydować się na zakup obserwujących na Instagramie bo jest to najprostsze i efektywne. Tradycyjne wizytówki w klasycznej formie obok podstawowych informacji o sposobach komunikacji, także powinny posiadać informacje o koncie na Instagramie. W im większej ilości miejsc zamieszona będzie informacja o posiadanym profilu instagramowym tym większa szansa na zyskanie nowego odbiorcy.

- Reklama -

Polecamy

- Reklama -