Walentynki tuż tuż. Zakochanych cieszą prezenty słodkie lub… pikantne

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
3 min

Co chcemy dostać na Walentynki? Z badań PCmag  wynika, że czekoladki, ale spory odsetek pytanych ucieszy się z gadżetów do sypialni. Amerykański serwis przeprowadził wśród dorosłych użytkowników badanie na temat tegorocznych Walentynek. Pojawia się kilka interesujących wniosków, ale główny jest jeden – chcesz przetrwać najbliższy weekend, musisz pamiętać o upominku!

Walentynki to święto zakochanych i handlowców. Jak się okazuje, cenniejsze niż upominki dla badanych przez PCmag jest obecność bliskich. Zdecydowana większość (70 proc.) spędzi ten dzień ze swoim partnerem, przyjaciółmi (18 proc.) lub zwierzętami domowymi (15 proc.). Tylko 15 proc.  zadeklarowało, że spędzi ten dzień samotnie.

Prezent tuż za rogiem

Połowa z tych, którzy spędzą Walentynki w towarzystwie, planuje wymienić się prezentami. Gdzie mają zamiar kupić te prezenty? Pierwszym wyborem są sklepy, w których codziennie robią zakupy. Detaliści od lat przygotowują specjalne oferty dla zakochanych, co zresztą widać po czerwieni, jaka z początkiem lutego zalewa wszelkie punkty handlowe. Wydaje się jednak, że oczekiwania odnośnie prezentów nie są wygórowane.

- Advertisement -

Walentynki 2021: Słodko lub pikantnie!

Co lubimy na Walentynki dostawać? Badanie pokazało, że 30 proc. oczekuje tradycyjnych czekoladek, słodyczy lub innych smakołyków. Na drugim miejscu znalazły się kwiaty lub biżuteria (po 15 proc.). W dalszej kolejności ubrania i kosmetyki (10 proc.) oraz elektronika (9 proc.). Tak odpowiadali respondenci na pytanie otwarte. Co jednak interesujące, na konkretne pytanie o to, czy kupiliby na Walentynki jakiś technologiczny seks-gadżet, aż 54 proc. odpowiedziała, że tak.

Jednak wracając do bardziej klasycznych prezentów – producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy muszą zawczasu przygotować się na 14 lutego. Od lat popularność podarunków z serduszkami, strzałami amora i napisami „I love you” w pierwszej połowie lutego rośnie.

– Jak przed większością świąt, z którymi wiążą się różnego rodzaju prezenty, handel musi poradzić sobie z  sezonowym wzrostem popytu na określone kategorie. Producenci i dystrybutorzy planują specjalne linie produktów walentynkowych na wiele tygodni przed świętem, na bazie danych dotyczących sprzedaży w tym okresie z lat poprzednich, a także trendów na rynku. Informacje, jakie dostarczają nasze systemy typu SFA oraz platformy integrujące dane, pozwalają producentom na oszacowanie popytu w nadchodzących sezonach, a dystrybutorom – na optymalne zaplanowanie dostaw do punktów sprzedażywyjaśnia Grzegorz Dembicki, Business Development Director z Sagra Technology, szczecińskiej firmy dostarczającej systemy wspierające sprzedaż, marketing i analitykę danych.

Na randkę do sieci

Jaki jeszcze związek mają nowe technologie z zakochanymi? Okazuje się, że teraz, w dobie pandemii, technologie ogromne duże znaczenie dla komunikowania par. 15 proc. pytanych we wspomnianym badaniu ma zamiar odbyć w najbliższym czasie randkę wirtualną. W ramach tej grupy 40 proc. skorzysta z aplikacji społecznościowych, a 31 proc. wykorzysta do randki czat wideo. No i coraz więcej zakochanych rozpoczyna swój związek poprzez aplikacje randkowe.

Udostępnij
- REKLAMA -