5G na drodze do dominacji

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit 3 min
3 min

Zgodnie z danymi GlobalData, na koniec 2022 roku liczba abonamentów mobilnych 5G wyniosła 1,7 miliarda, co stanowi 18% wszystkich abonamentów mobilnych na całym świecie. Przewiduje się, że do 2027 roku liczba ta wzrośnie do 5,5 miliarda, co będzie stanowiło 48% wszystkich abonamentów telefonii komórkowej.

GlobalData „ 5G – Thematic Report” ujawnia, że ​​penetracja 5G wzrośnie z 53% na koniec 2022 r. do 162% w USA do 2027 r. W Europie wzrośnie z 15% do 88%; w Chinach z 86% do 154%; a w Indiach od 1% do 40% w okresie pięciu lat.

„5G nie rozwinęło się jeszcze tak, jak liczyło wielu operatorów sieci, a technologia ta nadal wymaga silnego zastosowania na rynku masowym w relacji biznes-konsument (B2C), wykraczającej poza stałe rozwiązania. dostęp bezprzewodowy (FWA). Biorąc pod uwagę, jak trudno było im uzyskać wyższą stawkę za usługi B2C 5G, operatorzy bezprzewodowi będą nadal poszukiwać napędowych zastosowań 5G dla konsumentów. Gry w chmurze, rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość wirtualna (VR) należą do obszarów, które prawdopodobnie będą poszukiwane w poszukiwaniu możliwości”.

Laura Petrone, Główny analityk w dziale Thematic Intelligence w GlobalData

Pojawiają się jednak sygnały, że przedsiębiorstwa chętniej rozważają 5G jako podstawową usługę dostępową. Sieć 5G nie jest jeszcze powszechnie dostępna w formie samodzielnej (SA), która oferuje pełne możliwości (nie tylko wyższą prędkość, ale także niskie opóźnienia i duże zagęszczenie urządzeń dla Internetu przedmiotów) na większości rynków. Wszędzie tam, gdzie jest dostępny (np. w Stanach Zjednoczonych), widać wyraźne oznaki, że przedsiębiorstwa zaczynają się do niego przekonywać.

Petrone kontynuuje: „Przedsiębiorstwa będą coraz częściej poszukiwać łączności bezprzewodowej w oddziałach w bardziej płynnym, hybrydowym środowisku pracy. W szczególności Private 5G jest pozycjonowany jako uzupełnienie wewnątrzbudynkowych sieci Wi-Fi, które wraz z przetwarzaniem brzegowym umożliwią zastosowanie aplikacji czasu rzeczywistego, takich jak AR, VR, analiza wideo oraz autonomiczne pojazdy i roboty”.

Inflacja i niedobory zasobów, dwa kluczowe trendy makroekonomiczne w 2023 r., prawdopodobnie wpłyną na przyjęcie 5G. Z jednej strony usługodawcy pozostają pod presją rosnących płac i kosztów, zwłaszcza kosztów energii, oraz dostarczania usług dostępu stacjonarnego i bezprzewodowego nowej generacji, w tym pełnego światłowodu i 5G. Z drugiej strony niedobory sprzętu, zwłaszcza chipów, mogą spowolnić dostawy telefonów 5G, a ostatecznie tempo, w jakim konsumenci nabywają telefony 5G.

„Stany Zjednoczone i niektóre inne kraje zakazały sprzedaży i importu sprzętu telekomunikacyjnego Huawei i ZTE w obawie o bezpieczeństwo narodowe. Standardy telekomunikacyjne nowej generacji, w tym 5G i 6G, będą odgrywać coraz bardziej dominującą rolę w toczącej się walce o dominację technologiczną między Stanami Zjednoczonymi a Chinami”.

Laura Petrone, Główny analityk w dziale Thematic Intelligence w GlobalData
SOURCES:GlobalData
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz