• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: 6 kompetencji technicznych usprawniających cyfrową transformację
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Technologia

6 kompetencji technicznych usprawniających cyfrową transformację

Bartosz MartykaIreneusz Wiśniewski
Opublikowano 2023/05/09 at 12:43 PM
Bartosz Martyka  - Redaktor naczelny Brandsit Ireneusz Wiśniewski
Udostępnij
6 min czytania
cyfrowa tozsamosc 2
Udostępnij

Wraz z upowszechnieniem się pracy hybrydowej, obejmującej prawie 1/4 zatrudnionych w Polsce, wiele firm przeszło na kolejny poziom cyfrowego rozwoju. Obecnie wyzwaniem staje się adaptacja sztucznej inteligencji do bieżących operacji biznesowych. Eksperci F5 w oparciu o sprawdzoną metodologię wskazali kluczowe kamienie milowe niezbędne we wdrożeniu skutecznej strategii transformacji cyfrowej. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę tworząc plan cyfryzacji procesów biznesowych w Twojej firmie. 

- Reklama -

Na całym świecie przedsiębiorstwa – od bankowości, produkcji, handlu detalicznego po rozrywkę, edukację i inne – realizują wybraną strategię cyfrową. Niestety, ograniczenia budżetowe, konserwatywne modele operacyjne i luki w potrzebnych umiejętnościach utrudniają wdrożenie zmian. Istniejące od lat modele korporacyjne miewają trudności w adaptowaniu się do zmian technologicznych i nadążaniu za innowacjami w zakresie bezpieczeństwa w sieci. 

Eksperci F5 doradzają firmom na całym świecie jak połączyć radykalne zmiany cyfrowe ze stałym podnoszeniem poziomu bezpieczeństwa w organizacji. Firma już w 2019 roku przedstawiła założenia trójfazowej strategii transformacji cyfrowej, które sprawdziły się w trakcie pandemii Covid-19. Wówczas to tysiące przedsiębiorstw przestawiło się na pracę w trybie zdalnym lub hybrydowym, co przyspieszyło reorganizacje procesów biznesowych w wielu branżach. 

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

Ireneusz Wisniewski F5
Ireneusz Wiśniewski, Dyrektor Zarządzający F5 w Polsce

– W marcu 2020 roku tysiące firm stanęło przed wyzwaniem błyskawicznego wdrożenia pracy spoza biura. Nasze konstruktywne propozycje pozwoliły wielu z nich sprawnie przejść przez ten dynamiczny okres. Trzy lata później, sytuacja jest znacząco inna. Praca zdalna stała się powszechnie dostępna, a firmy zaczęły analizę narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję. Można zatem powiedzieć, że wchodzimy w kolejną fazę cyfrowej transformacji – tłumaczy Ireneusz Wiśniewski, Dyrektor Zarządzający F5 w Polsce.

Trzy etapy cyfrowej transformacji

Chociaż tempo transformacji cyfrowej różni się w zależności od przedsiębiorstwa i sektora, w którym działa, możemy wyróżnić trzy podstawowe fazy cyfryzacji operacji w firmach. Pierwszym elementem digitalizacji procesów biznesowych jest automatyzacja zadań. Poprawa wydajności pracy wynika z wprowadzenia aplikacji i narzędzi cyfrowych umożliwiających przyspieszenie działań wykonywanych manualnie. Są to zwykle powtarzalne czynności, które są czasochłonne i obciążają dodatkowo kadry. Dlatego ich automatyzacja uwalnia potencjał pracowników. 

Drugim etapem jest cyfrowa ekspansja, czyli łączenie poszczególnych procesów w większą całość. Wdrożone aplikacje są ze sobą łączone w celu dostarczenia większego zakresu usług cyfrowych. Ostatnim etapem jest dodanie funkcjonalności wykorzystujących sztuczną inteligencję. Platformy aplikacyjne, telemetria, analiza danych, uczenie maszynowe i technologie sztucznej inteligencji zostaną zintegrowane z procesami biznesowymi w celu poprawy produktywności.

– Rosnąca liczba aplikacji, integracji i środowisk tworzy złożoność, którą trudno opanować. Dlatego firmy potrzebują dokładnie zarysowanej strategii, która pozwoli im lepiej przewidywać i reagować na zmieniające się warunki rynkowe. Choć transformacja cyfrowa jest procesem ciągłym, możemy wyróżnić pewne kamienie milowe, pokazujące w jakim miejscu znajduje się przedsiębiorstwo. Dzisiaj takim punktem zwrotnym jest adaptacja sztucznej inteligencji do bieżących procesów biznesowych – podsumowuje Ireneusz Wiśniewski.

Czego potrzebują przedsiębiorstwa, aby otworzyć się na AI

Według raportu F5 “State of Application Strategy 2022 Report” większość organizacji znajduje się dziś w drugiej fazie na drodze do cyfrowej transformacji. Aby dalej iść do przodu potrzebują pozyskać sześć kompetencji, które umożliwią im przejście do fazy trzeciej: 

  1. Dynamiczna infrastruktura IT – Przyspieszenie transformacji cyfrowej spowodowało szybkie przemieszczenie się użytkowników i aplikacji poza centrum danych. Tradycyjne architektury infrastruktury nie są w stanie dostosować się do tego rozproszenia, ponieważ opierają się na stałych, statycznych zasobach i lokalizacjach. Nowoczesna infrastruktura IT musi być dynamiczna i zdolna do wykorzystania zasobów w różnych centrach danych, chmurach i środowiskach brzegowych. 
  2. Dane i analiza – Zarządzanie obiegiem informacji w przedsiębiorstwie, a także analityka mogą zapewnić dodatkową wartość biznesową, nawet w przypadku tradycyjnych architektur i polityk. Przedsiębiorstwa cyfrowe coraz częściej skalują swoje rozwiązania z zakresu data management, jednocześnie rozbijając silosy danych, aby wydobywać dokładniejsze, bliższe prawdzie obserwacje. Jest to klucz do rozwoju automatyzacji i podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym.
  3. Architektura oparta o aplikacje – powszechne stosowanie aplikacji dodało kolejne możliwości techniczne i praktyki niezbędne do skalowania, dystrybucji i dostarczania narzędzi w elastycznych środowiskach infrastrukturalnych. W miarę jak wzrasta presja na poprawę wydajności, a użytkownicy oczekują więcej od doświadczeń cyfrowych, przedsiębiorstwa będą musiały częściej i dynamiczniej dostarczać aplikacje, aby sprostać zmieniającym się warunkom biznesowym. 
  4. Podgląd i automatyzacja – Współczesne firmy przetwarzają tysiące sygnałów cyfrowych, które umożliwiają im dostosowywanie się do zmieniających się warunków rynkowych. Przedsiębiorstwa, które opanują umiejętności analizy danych w czasie rzeczywistym, zyskają przewagę biznesową. Dzięki temu firmy cyfrowe mogą uwolnić zasoby i podwoić wysiłki na rzecz innowacji, zamiast skupiać się na podtrzymywaniu istniejących możliwości biznesowych.
  5. Praktyki Site Reliability Engineering (SRE) – Krytyczną zmianą organizacyjną niezbędną do skutecznego prowadzenia cyfrowego biznesu opartego na danych i aplikacjach jest przyjęcie podejścia SRE do operacji. Za pomocą automatyzacji organizacje mogą w pełni korzystać z agregowanych danych. Znormalizowane podejście pozwala na uchwycenie efektu skali w różnych dziedzinach działalności firmy.
  6. Cyberbezpieczeństwo – Zaufanie do nowych technologii rośnie wraz z poczuciem bezpieczeństwa. Im poziom ochrony jest wyższy tym rośnie liczba osób skłonnych do wdrożenia nowych rozwiązań. Dlatego tak istotne jest eliminowanie przez biznes zagrożeń w każdej warstwie cyfrowej architektury IT. Tradycyjna, binarna strategia bezpieczeństwa oparta na sztywnej architekturze IT nie będzie już służyć biznesowi, a może stać się przeszkodą. Znalezienie idealnej równowagi między bezpieczeństwem, a wydajnością jest niezbędne w każdej strategii ryzyka.

Zobacz również

Jak zwiększyć wartość firmy? Przez cyfrową transformację, ale jest warunek

Transformacja cyfrowa wejdzie na wyższy poziom – motorem rozwoju staną się komputery kwantowe

Jak osiągnąć wyższy poziom cyfrowej transformacji w hybrydowym świecie IT (wywiad)

Transformacja cyfrowa: kluczowe znaczenie zasobów i cyfrowych kompetencji pracowników

Transformacja cyfrowa biznesu w Polsce – przed firmami wiele do zrobienia

Avatar of Bartosz Martyka
Autor Bartosz Martyka Redaktor naczelny Brandsit
Obserwuj:
Posiada wieloletnie doświadczenie w PR, przedsiębiorca, były reseller i programista. Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym.
Autor Ireneusz Wiśniewski
Dyrektor zarządzający w F5 Poland
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Scanway
Scanway zmierza na NewConnect. Spółka podała szczegóły oferty publicznej
Inwestycje Pieniądze
Kompetencje cyfrowe, praca
Przegląd polskich rozwiązań technologicznych w HR
Startup Biznes
relaks
Kiedy jest najlepszy czas na pracę, ćwiczenia i relaks? Przewodnik po biorytmach dla lepszego zdrowia
Ciekawostki Work&Life
Partnerstwo
Play dąży do dominacji na rynku telekomunikacyjnym. Kolejna akwizycja operatora
Aktualności biznesowe Biznes

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X