Sescom, spółka technologiczna, działająca głównie w obszarze usług Facility Management (FM), mocno skoncentrowana na nowych technologiach do optymalizacji działalności własnej i klientów firmy, wypracowała według szacunkowych, niezaudytowanych danych
w styczniu 2021 r. 7,3 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek rok do roku o 43 proc.
– Pierwsze miesiące bieżącego roku upływają w otoczeniu restrykcji handlowych, co przesuwa cześć zaplanowanych prac serwisowych na kolejne tygodnie. Odbieramy jednak pozytywne sygnały od naszych partnerów, którzy zamierzają powrócić do standardowych działań przy wsparciu Sescom w sytuacji normalizacji otoczenia epidemicznego. Pozostajemy optymistami w zakresie rozwoju podstawowego dla nas biznesu, jakim jest działalność w ramach FM. Uważamy, że nasi kontrahenci obok standardowego wsparcia zgłaszać będą popyt na dodatkowe usługi, związane z automatyzacją i cyfryzacją procesów – komentuje Sławomir Halbryt, prezes Sescomu.
Kluczowe czynniki, które miały wpływ na wielkość sprzedaży grupy Sescom w styczniu 2021 r.:
-
utrzymanie dotychczasowych restrykcji handlowych w większości krajów Europy, tzw. lockdownów, w istotnych dla grupy krajach pod względem sprzedaży: Niemczech, Holandii, Austrii.
-
ponowne zamknięcia galerii handlowych (poza sklepami z artykułami pierwszej potrzeby) w Polsce, w Czechach (od 27 grudnia) i na Słowacji (od 19 grudnia), które zostały utrzymane do końca stycznia.