Z oszacowań wynika, że ABC Data ma za sobą dobry rok. Poziom przychodów ze sprzedaży w grudniu był dopięciem celów Grupy, bowiem, szacunkowo, ABC Data zrealizowała 104 proc. zakładanego planu na rok 2017 pod względem przychodów ze sprzedaży.
W grudniu Grupa wypracowała 593 mln zł szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Oznacza to wzrost o 5 proc. w stosunku do poprzedniego roku (535 mln zł w grudniu 2016 roku). W całym 2017 roku Grupa osiągnęła 4 637 mln zł przychodów ze sprzedaży. W prognozie wyników zakładano 4 468 mln zł.
Co złożyło się na wynik?
ABC Data podaje, że w ostatnim kwartale 2017 roku zwiększyła przychody ze sprzedaży głównie w Rumunii (wzrost o 13 proc. r/r), na Litwie (8 proc.) i na Węgrzech (4 proc.). Z kolei analizując strukturę przychodów w poszczególnych kategoriach produktowych, w IV kwartale firma zanotowała największy wzrost sprzedaży w grupie komponentów, urządzeń peryferyjnych i hardware sieciowego. Dystrybutor poinformował ponadto, że w samym grudniu minionego roku zanotował duży wzrost sprzedaży smartfonów.
Mamy za sobą rekordowy grudzień pod względem przychodów ze sprzedaży. Po raz kolejny dotrzymaliśmy słowa, dowodząc skuteczności przyjętej strategii rozwoju spółki. Tak dobre rezultaty w obszarze sprzedaży, które osiągnęliśmy w 2017 roku, są m.in. efektem konsekwentnych inwestycji w rozwój platform i narzędzi e-commerce. Jesteśmy zmotywowani i gotowi na kolejne wyzwania w coraz bardziej wymagającej branży IT – wyjaśnia Ilona Weiss, prezes zarządu ABC Data.
Odpowiednia strategia
ABC Data wskazuje, że dotychczasowe wyniki mają nierozerwalny związek z przyjętą strategią koncentracji na wysokomarżowych transakcjach. Firma podkreśla, że efektem podejmowanych działań jest rosnący poziom rentowności, który jest jednym z kluczowych parametrów w branży dystrybucji. Dla przykładu, w III kwartale 2017 roku Grupa istotnie zwiększyła rentowność sprzedaży, uzyskując marżę w wysokości ponad 6 proc., a także zanotowała ponad dwukrotny wzrost EBITDA i zysku operacyjnego EBIT.
Grupa nie podała szacunkowych, skonsolidowanych wyników poziomu EBITDA oraz zysku netto w 2017 roku. Na te informacje trzeba będzie jeszcze poczekać. Przypomnijmy, że w maju 2017 roku Grupa planowała wypracowanie 50.553 tys. zł EBITDA i 27.691 tys. zł zysku netto.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.