Popyt na elektronikę użytkową słabnie

Według badań TrendForce, patrząc na NAND Flash, których ceny w bardziej wrażliwy sposób odzwierciedlają rynek, dostawcy są coraz…

10 trendów technologicznych napędzających transformację zachowań i rynków konsumenckich

Ponieważ transformacja cyfrowa zakorzenia się w ekosystemie konsumenckim, firmy muszą rozszerzać i pogłębiać swoje relacje z konsumentami, aby…

Inflacja w strefie euro: Jak bardzo źle może być?

Strefa Euro stoi w obliczu największej presji cenowej od lat 70-tych Inflacja zasadnicza wyniosła w kwietniu 7,5% w…

Raport EY: polskie firmy w drugim roku pandemii, czyli nowe wyzwania zastępują stare

Wyniki drugiej edycji raportu EY – Przedsiębiorstwa w Polsce wobec pandemii COVID-19 – wskazują, że pomimo obiektywnej poprawy…

Zmiany podatkowe dla przedsiębiorców wspierających Ukraińców

W odpowiedzi na wspólny apel Rady Przedsiębiorczości i Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej rząd wprowadził ulgi podatkowe dla przedsiębiorców udzielających…

IT coraz ważniejsze dla firm. 84 proc. dyrektorów odpowiedzialnych za strategię docenia wagę zaawansowanych technologii

Wyniki badania przeprowadzonego przez Monitor Deloitte pokazują ogromny wpływ technologii na rozwój przedsiębiorstw. Firma konsultingowa zapytała dyrektorów ds.…

Czy Finlandia i Szwecja dołączą do NATO w 2022 roku?

Finlandia i Szwecji stoją u progu decyzji o przyłączeniu się do NATO. Wewnętrzna debata w obu krajach nabiera…

Czy roboty uratują branżę budowlaną w czasie deficytu pracowników?

Przemysł 4.0 zmienia oblicza kolejnych firm. Krajowa branża wytwórcza i budowlana w tym także przemysł komponentowy, wyróżnia się…

Konsumenci wolą innowacyjne e-sklepy

44 proc. konsumentów woli sprzedawców, którzy na podstawie ich preferencji i zachowań z poprzednich zakupów tworzą dla nich bardziej spersonalizowane doświadczenia…

Prace polskiej astrofizyczki pozwalają lepiej zrozumieć Wszechświat

O tym, że Wszechświat się rozrasta, i to najprawdopodobniej w rosnącym tempie, świat nauki wie już od ponad dwóch dekad. Problem stanowi…

Usługi, na które popyt corocznie będzie większy o 30%

Komunikację w firmie i pomiędzy firmami poprzez sms, email, push, komunikatory OTT można połączyć w nową usługę, na…

Z wieży kontrolnej widać więcej – także w biznesie

We współczesnych handlu planowanie zapasów i dostaw jest trudniejsze niż kiedykolwiek. W tym skomplikowanym systemie nie sprawdzi się…

Działy R&D – motory napędowe firm. Jak działają i kto znajdzie w nich pracę?

Działy R&D to motor napędowy wielu firm. W dużym stopniu odpowiadają one za rozwój biznesu, jego innowacyjność i…

Podcast Kontra: Rosja, Chiny, Zachód. Dlaczego światowy handel ma problemy?

W podcaście Kontra, Bartosz Martyka, Redaktor Naczelny BrandsIT.pl I Magazynu BrandsIT rozmawia z dr Izabellą Tymińską, ekspertką celną i ekspertką…

Wojna jak pandemia – firmy nie płacą, trzymają pieniądze na czarną godzinę

Zmniejszenie wartości składanych zamówień, prośba o dłuższe terminy płatności na fakturach, rezygnacja z planowanych zleceń - średnio co…

Strata ze zbycia wierzytelności może być kosztem spółki przekształconej

Zmiana formy prowadzenia działalności gospodarczej jest często połączona z rozwojem firmy. Na pewnym etapie przedsiębiorcy decydują się na…

Niemal 90% uczestników webinarów chce wiedzieć, że jest nagrywane

Polski ClickMeeting – platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – postanowił sprawdzić, jak Polacy podchodzą do kwestii…

Praca w IT: Liczba ofert pracy większa o ponad 128%

Jak pokazują dane serwisu No Fluff Jobs, zapotrzebowanie na programistów stale się zwiększa. Według dokonanego przez portal porównania…

Biznes jest zainteresowany NFT. Nowe przepisy mogą zwiększyć bezpieczeństwo inwestorów

Niesamowity entuzjazm na rynku niewymienialnych tokenów (NFT) doprowadził do ogromnego rozwoju tej branży w 2021 roku. Obroty na tym…

Polacy kochają telewizję

Polacy kochają telewizję. Jest dla nich źródłem informacji i rozrywki, ale też… czują się dzięki niej mniej samotni.…

Co pomoże firmom przetrwać kryzys?

Sustainability w biznesie – według jednych to kolejne „modne” słowo z korporacyjnego słownika, a niektórzy uważają, że to jedynie nowe określenie…