Do portfolio firmy Bakotech dołączyły produkty BlackBerry, firmy dotychczas znanej przede wszystkim z produkcji telefonów komórkowych.
Urządzenia BlackBerry były zwykle kojarzone z niezawodnością oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa, ale rozwijający się rynek komórkowy sprawił, że marka została odsunięta w cień. Wówczas dokonała największej inwestycji w swojej historii – akwizycji firmy Cylance za prawie półtora miliarda dolarów. Przejęcie to zaowocowało wprowadzeniem do portfolio rozwiązań typu antymalware opartych na sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowym.
Całościowe podejście BlackBerry do cyberbezpieczeństwa jest głęboko zintegrowane ze sztuczną inteligencją (AI) i uczeniem maszynowym (ML) Cylance®, co zapewnia lepszą widoczność i ochronę przed obecnymi i potencjalnymi cyberzagrożeniami. Wśród produktów można wyodrębnić między innymi:
· BlackBerry Protect – oparta na sztucznej inteligencji (AI) platforma ochrony punktów końcowych (EPP), która zapobiega naruszeniom i zapewnia dodatkową kontrolę w celu ochrony przed zaawansowanymi cyberzagrożeniami.
· BlackBerry Optics – chmurowe rozwiązanie zapewniające widoczność, wykrywanie zagrożeń i błyskawiczne reagowanie na incydenty. EDR skutecznie i efektywnie tropi zagrożenia, eliminując opóźnienia w reakcji.
· BlackBerry Spark – zapewnia widoczność i ochronę wszystkich punktów końcowych, w tym osobistych laptopów i smartfonów używanych do pracy. Wykorzystuje AI, uczenie maszynowe i automatyzację, aby zapewnić lepsze zapobieganie cyberzagrożeniom.
· BlackBerry UEM – wspiera IoT poprzez kompleksowe zarządzanie punktami końcowymi i kontrolą polityk bezpieczeństwa dla zróżnicowanej i rosnącej liczby urządzeń i aplikacji. BlackBerry UEM to pojedyncza konsola do zarządzania, która gwarantuje elastyczność i bezpieczeństwo, aby użytkownicy mogli pracować bezpiecznie z każdego urządzenia i dowolnego miejsca.
W ofercie dystrybutora znajduje się całe portfolio BlackBerry dostępne na stronie
„Jesteśmy bardzo dumni z nawiązania współpracy z BlackBerry. Uważam, że jest to przełomowy moment dla naszej firmy, tak jak dla BlackBerry było wejście na rynek cyberbezpieczeństwa. Wierzę, że uda nam się w pełni wykorzystać atuty BlackBerry i rozwinąć z sukcesem sprzedaż tych rozwiązań na terenie Polski oraz Europy Środkowo-Wschodniej” – podkreśla Krzysztof Hałgas, CEO Bakotech.
Celem Dystrybutora będzie rozwój kanału sprzedaży oraz zapewnienie kompleksowego wsparcia dla partnerów handlowych, w tym usług konsultacyjnych, pomocy w doborze rozwiązań, analizy specyfikacji produktów pod kątem wymagań klienta, czy wsparcia w przygotowaniu środowisk testowych. Bakotech posiada również własne laboratorium techniczne BlackBerry oraz centrum kompetencyjne ADIT, w ramach którego będzie budować kompetencje techniczne w kanale sprzedaży dla produktów marki na lokalnym rynku.