Komisja Nadzoru Finansowego zaakceptowała prospekt emisyjny spółki Brand24 świadczącej usługi monitoringu internetu. Dzięki temu spółka może wprowadzić wszystkie swoje akcje na główny rynek GPW. Akcje Brand24 są notowane na rynku NewConnect od stycznia 2018 roku. Spółka zadebiutuje na głównym rynku bez emitowania nowych akcji.
Okres spędzony na NC pozwolił nam „nauczyć się” rynku kapitałowego i wymagań stawianym przed spółkami publicznymi. W tym czasie staliśmy się spółką rozpoznawalną wśród inwestorów; rozwinęliśmy też nasz model biznesowy, korzystając z uwag klientów i dostosowując go do oczekiwań tychże inwestorów – mówi Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24. – Wierzymy, że przyszedł dla nas czas na awans do pierwszej ligi. Zbiega się to z momentem, nad którym mocno pracowaliśmy, i którego oczekiwał rynek – czyli pozyskaniem takiej liczby klientów, która pozwala spółce na osiąganie zysków. Mamy nadzieję, że dzięki obecności na GPW wejdziemy w obszar zainteresowań szerokiego grona inwestorów instytucjonalnych, co będzie skutkowało lepszą płynnością i właściwą wyceną naszych walorów – dodaje Michał Sadowski.
Spółka zamierza rozpocząć sprzedaż nowych produktów, m.in. w postaci szytych na miarę raportów opartych na danych przetworzonych przez wyspecjalizowany dział analityczny wspomagany zaawansowanymi narzędziami informatycznymi. Jak wskazano w komunikacie, pozwalają one obiektywnie oceniać efekty działań marketingowych oraz porównywać skuteczność z benchmarkiem rynkowym oraz bezpośrednią konkurencją.
Ceny akcji Brand24 w szczytowym momencie dochodziły do nawet 58 zł za akcję. Jednak po blokadzie nałożonej przez Facebooka, cena akcji spadła do 16 zł. Obecnie wynosi ok. 28 zł za sztukę.