Branża sportowa w Polsce w liczbach

Polacy coraz częściej decydują się na uprawianie sportu, w szczególności są to mieszkańcy największych miast, zarabiający przynajmniej średnią krajową. Sprawdź, jakie aktywności uprawiamy, ile na to wydajemy pieniędzy oraz jakie są najpopularniejsze sklepy branży sportowej.

Na ćwiczenia decydujemy się z trzech głównych powodów:

  • Poprawa kondycji
  • Zdrowie
  • Sylwetka

[dane focusonbusiness.eu]

W 2022 roku na szeroko rozumiany sport wydaliśmy średnio ponad 700 zł (gospodarstwo domowe), a z tego najwięcej, bo prawie 500 zł na abonamenty i udziały w zajęciach, a następnie ok 150 zł na odzież sportową.

Wartość polskie rynku odzieży i obuwia w Polsce w 2022 r. wyniosła 656 mln €, a 50 proc. konsumentów deklaruje, że w przeciągu 12 miesięcy planuje dokonać zakupów w kanale online. Kanał e-commerce zyskuje na popularności, a kategoria fashion jest najczęściej kupowana w Internecie. Nie należy zapominać także o zagranicznych sklepach internetowych, gdzie zakupu dokonuje około 25 proc. polskich klientów. Szczególnie przy sprzedaży cross-border firmy powinny zadbać o sprawną logistykę produktów, żeby wpływać na zadowolenie klientów końcowych.

POBIERZ PEŁNĄ INFOGRAFIKĘ

Dla osób aktywnych fizycznie kanał e-commerce stanowi prawie 40 proc. zakupów sprzętu sportowego, lecz nie bez znaczenia jest również efekt synergii offline i online. Widoczne jest zjawisko ROPO oraz odwróconego ROPO, gdzie klienci poszukują informacji w Internecie, a kupują produkty stacjonarnie i odwrotnie.

Według analiz, a w najbliższych latach przewidywane jest dynamiczny rozwój w branży sportowej, gdzie największy segment (około połowy rynku) stanowi obuwie.

rynek odziezy i obuwia

Marki sportowe

Według podsumowań GlobalData – do czołowych marek na rynku odzieży sportowej w Polsce należą: Nike, Decathlon, The North Face, Under Armour, New Balance, Salomon, Vans, Lacoste, Mountain Warehouse, Champion, Reebok, Puma, Brooks, Hummel, Converse, Lowa oraz Alpine Pro.

Warto wspomnieć także polską markę, która skutecznie buduje swoją popularność także poza granicami naszego kraju. 4F, bo o niej mowa, to przykład tego, że dobra jakość materiałów, ale przede wszystkim słuchanie trendów oraz determinacja zarządzających są kluczem do sukcesu.

Patrząc na sieci sprzedaży, to liderem po względem placówek jest Martes Sport (ok 360 sklepów), następnie 4F i Sizeer. Jedna z najpopulariejszych sieci w Europie – Decathlon ma obecnie w Polsce 64 obiekty, lecz są to sklepy dużopowierzchniowe, gdzie w ofercie znajduje się wiele produktów i kategorii.

Więcej informacji na temat branży sportowej znajdziesz w infografice [pobierz] przygotowanej przez Arvato Supply Chain Solutions w Polsce.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz