Call Center w chmurze

Podobne tematy

„Innowacje stanowią DNA dla OVHcloud” – Michel Paulin, CEO OVHcloud

W zeszłym tygodniu miał premierę raport „The Forrester Wave: Hosted Private Cloud Services in Europe, Q2 2020”, którego autorzy...

Hosted Private Cloud w Europie: OVHcloud uznane za lidera przez niezależną firmę badawczą

OVHcloud została uznana za lidera europejskiego rynku Hosted Private Cloud w najnowszym raporcie Hosted Private Cloud Services In Europe,...

Aruba i Kylos łączą siły by umożliwić prostą i szybką migrację do chmury

Aruba Cloud posiada wieloletnie doświadczanie w zakresie dostarczania usług opartych na chmurze, takich jak IaaS i PaaS, oraz niezawodną infrastrukturę. Dzięki partnerstwu z...

„Naszą wielką siłą jest otwartość oferowanego rozwiązania tzn. my nie narzucamy jaki projekt można sobie uruchomić na oferowanym przez nas rozwiązaniu, ale stale skupiamy się jak można wpisać się z naszym rozwiązaniem w istniejące procesy klienta, istniejące u niego już wdrożone rozwiązania” – mówi Daniel Rycaj, Wiceprezes Zarządu NetTel Sp. z o.o. z Krakowa

Przemysław Kucharzewski, BrandsIT: Czym zajmuje się Pana Firma?

Daniel Rycaj, Wiceprezes Zarządu, NetTel Sp. z o.o.: NetTEL działa na 3 obszarach: pierwszy z nich to wdrożenia systemów rozwiązań call/contact center w oparciu o system Vicidial, drugi to świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie obsługi głosu (jesteśmy operatorem telekomunikacyjnym) oraz SMS. Trzeci obszar to integracja rozwiązań związanych z szeroko rozumianym opensource. Wszystkie powyższe obszary doskonale się uzupełniają, co pozwala nam na świadczenie kompleksowej obsługi teleinformatycznej. Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do firm, które albo rozpoczynają działalność w obszarze call/contact center albo już posiadają jakieś własne rozwiązania lecz dążą do usprawnienia procesów, obniżenia kosztów. Potrafimy zaprojektować od podstaw call center począwszy od pełnego wsparcia już na etapie wyboru i adaptacji lokalu pod działalność, przez przygotowanie sieci komputerowej i stanowisk (dostarczamy łącza internetowe,  wdrażamy niezbędne w tej branży mechanizmy bezpieczeństwa), a na wdrożeniu profesjonalnego systemu call center i wybudowaniu na nim mechanizmów związanych z konkretnym projektem kończąc.  Po wdrożeniu oczywiście z  przyjemnością opiekujemy się całą infrastrukturą i jesteśmy gotowi do prowadzenia dalszych prac rozwojowych.

BrandsIT: Czym różnią się rozwiązania NetTEL Sp. z o.o. od innych dostawców call center czy wirtualnych central telefonicznych?

Daniel Rycaj: Myślę, że na tle innych dostawców wyróżnia nas gigantyczne doświadczenie: przez ponad 10 lat działalności z sukcesem wdrożyliśmy i obsługiwaliśmy praktycznie wszystkie rodzaje projektów z jakimi można spotkać się w tej branży. Nasi bardzo doceniają, że w naszym słowniku nie znajduje się określenie „nie da się”. Ponadto każdy klient traktowany jest tak samo bez względu na to czy mamy do wdrożenia projekt na jedno czy 200 stanowisk.

BrandsIT: Dlaczego klienci decydują się na korzystanie z Waszych rozwiązań?

Daniel Rycaj: Uważam, że naszą wielką siłą jest otwartość oferowanego rozwiązania tzn. my nie narzucamy jaki projekt można sobie uruchomić na oferowanym przez nas rozwiązaniu, ale stale skupiamy się jak można wpisać się z naszym rozwiązaniem w istniejące procesy klienta, istniejące u niego już wdrożone rozwiązania itd.  Wdrożenie systemu call center można porównać do zainstalowania przysłowiowego Worda na komputerze. Sama czynność jest prosta. Ale od tego co zostanie w tym Wordzie napisane zależy czy powstanie coś wartościowego czy tylko lista zakupów.  Podobnie w przypadku systemu call center. Cóż z tego, że zakupimy fantastyczny dialer ale nie będzie on poprawnie skonfigurowany, a my się o tym nawet nigdy nie dowiemy ? Cóż z tego , że podłączymy go do bardzo taniego operatora telekomunikacyjnego gdy jednocześnie nie dodzwonimy się do wielu kontaktów…

BrandsIT: Dlaczego klienci odchodzą od rozwiązań sprzętowych w zakresie Waszej działalności?

Daniel Rycaj: Szczególnie mniejsze projekty dotychczas były skazane porażkę ze względu na próg kosztów startowych.  Żeby uruchomić nawet małą „infolinię” lub projekt windykacyjny czy sprzedażowy na jednym stanowisku konieczne było posiadanie lub zakupienie: małej centralki telefonicznej, telefonu, licencji na oprogramowanie itd. W dobie opensource trochę się to poprawiło ale nawet zakupy serwerów pod przysłowiowego „Asteriska” również potrafiły być bariera na starcie projektu. Dodatkowo jak to skalować, zarządzać, zabezpieczać itd. Co jeśli to się zepsuje ?

Ofera call center w chmurze stała się rozwiązaniem wszystkich tych problemów. Klienci jednak chcą się czuć bezpiecznie i niechętnie dzielą się zasobami, za które płacą z innymi klientami . Z tego powodu w naszej ofercie znajdują się dedykowane , niezależne od innych klientów rozwiązania call center dostępne w tzw. prywatnej chmurze. Prywatnej tzn. niedostępnej dla każdego a jedynie dla zaufanych, zautoryzowanych  klientów, których podłączamy szyfrowanymi kanałami komunikacji.

BrandsIT: Co jest istotnego we współpracy z centrum przetwarzania danych?

Daniel Rycaj: Wymienię najważniejsze czynniki wyboru data center dla mojej firmy. Zacznijmy od tego, że musi być dobrze i stabilnie skomunikowane sieciowo zarówno z klientami z Polski jak i partnerami telekomunikacyjnymi z całego świata. Ważne dla nas są takie parametry jak dostępność rozwiązania bez SPoF  (czyli bez pojedynczego punktu awarii), porządny monitoring i odpowiednio szybkie reagowanie na ewentualne zdarzenia. Istotny jest brak zobowiązań finansowych na bardzo długi czas , co pozwala na elastyczne dostosowanie infrastruktury do bieżącego zapotrzebowania i możliwość szybkiego (wręcz błyskawicznego) rozwijania infrastruktury. Na pewno należy nadmienić dobry support techniczny i co ważne, porządna ochrona przed atakami DDoS.

OVHcloud, z którego usług korzystamy, spełnia w naszym odczuciu wszystkie powyższe wymagania a jednocześnie oferuje unikalne na rynku rozwiązanie Private Cloud , gdzie dostajemy własne clustry Vmware do samodzielnego zarządzania. Dokładnie czegoś takiego potrzebowaliśmy.

BrandsIT: Dlaczego i w jakim obszarze współpracujecie z OVHcloud?

Daniel Rycaj: Dzięki zapewnieniu wszystkich czynników przedstawionych powyżej, OVHcloud jest dla nas strategicznym partnerem. Korzystając z oferty OVHcloud udało nam się znacznie obniżyć koszty utrzymania infrastruktury. Przestaliśmy się martwić czy przypadkiem nie ma ryzyka, że dzisiaj np. padnie dysk w jednej z macierzy, bo nawet gdyby do tego doszło – po prostu otrzymujemy maila, że zespół OVHcloud wykrył to w swoim monitoringu i dokonał wymiany na czas. Przestał nas też dotyczyć problem starzenia się sprzętu. Nie zastanawiamy się co zrobić z serwerem, który kiedyś wydawał się bardzo szybki a teraz może być wystawiony w muzeum informatyki. Po prostu gdy nadchodzi właściwy moment zamawiamy nowy zasób do naszej infrastruktury i przestajemy korzystać ze starego. Jest to optymalne zarówno kosztowo jak i czasowo. Sami skupiamy się w takiej sytuacji tylko na migracji danych i zapewnieniu ciągłości działania dla naszych klientów. Wraz ze wzrostem świadomości klientów w zakresie bezpieczeństwa IT, nie bez znaczenia staje się fakt, że OVHcloud spełnia wymagania PCI DSS i innych norm bezpieczeństwa, co jest potwierdzone certyfikatami.

BrandsIT: Dziękuję za rozmowę.

Daniel RycajDaniel Rycaj  – współzałożyciel NetTEL sp. z o.o. , manager ds. technicznych, specjalista w zakresie sieci i bezpieczeństwa IT. O VoIP wie wszystko. Od ponad 20 lat specjalizuje się we wdrażaniu i zarządzaniu rozwiązaniami opensource. Miłośnik nowych technologii, posługujący się zarówno językiem biznesowym jak i technicznym. Prywatnie pasjonuje się uprawianiem sportów: wyścigi motocyklowe, windsurfing, narciarstwo.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.