Europa zalana mediami społecznościowymi

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
3 min

Dzień bez mediów społecznościowych to dla wielu z nas dzień stracony. Według najnowszych badań nie jesteśmy jednak tak bardzo od tego uzależnieni jak nam się wydaje. Polacy są poniżej średniej unijnej.

W zeszłym roku 56 proc. mieszkańców Unii Europejskiej w wieku od 16 do 74 lat regularnie korzystało ze społecznościówek. Nie jest to wynik szokujący, ale stale rosnący odkąd Eurostat prowadzi takie badania. Wszystko zaczęło się od 2011 roku i wyniku 38 proc. Przez siedem lat zanotowano więc wzrost o 18 proc. Gdzie w tym bilansie jest polski internauta? Jesteśmy daleko w tyle nie tylko za czołówką spod znaku niebieskiej flagi z żółtymi gwiazdkami, ale nawet poniżej średniej.

Okazuje się, że tylko co drugi internauta z polskim paszportem regularnie korzysta z Facebooka, Twittera, Instagrama i innych. W raporcie Eurostatu z wynikiem 50 proc. jesteśmy na szarym końcu stawki. Za nami są tylko Słoweńcy, Włosi i Francuzi z wynikiem 42 proc. Poniżej unijnej średniej plasują się także m.in. Bułgarzy, Węgrzy i Niemcy. Kto w takim razie zawyża średnią Starego Kontynentu? Liderami są Duńczycy. Prawie 8 na 10 mieszkańców Królestwa Danii (79 proc.) jest uzależnionych od mediów społecznościowych. Na drugim stopniu podium znaleźli się Belgowie z rezultatem 73 proc. Brązowy medal w tym zestawieniu przypada ex aequo Brytyjczykom oraz Szwedom. W obu tych narodach 7 na 10 internautów regularnie korzysta z mediów społecznościowych.

Media społecznościowe to nie tylko rozrywka, ale też źródło informacji. Łatwiej jest wejść np. na FB i przejrzeć najnowsze posty z portali, blogów, serwisów informacyjnych niż po kolei odwiedzać strony. W mediach społecznościowych sami ustalamy jakie treści nas interesują i w jaki sposób je filtrujemy. Mamy wszystko w jednym miejscu i pod kontrolą. To również ważny element przy prowadzeniu własnego biznesu. Bezpośredni kontakt z klientem czy kontrahentem jest wielkim atutem mediów społecznościowych. Myślę, że z każdym rokiem średnia unijna oraz procent polskich internautów w podsumowaniu Eurostatu będą rosnąć  – komentuje raport Bartosz Gadzimski, CEO Zenboxa – firmy zajmującej się dostarczaniem hostingu internetowego.

Najwięcej z mediów społecznościowych korzystają młodzi mieszkańcy europejskiej wspólnoty. Aż 88 proc. obywateli UE w wieku od 16 do 24 lat przyznaje się do fascynacji tego typu portalami. Młodzi Polacy zawyżają średnią. U nas aż 91 proc. z nich regularnie zamieszcza, komentuje i udostępnia posty w sieci. Zupełnie inaczej to wygląda w przypadku seniorów. Unijna średnia wśród ludzi w wieku 65-74 lat to 19 proc. W Polsce tylko co dziesiąty senior korzysta z mediów społecznościowych.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -