Grzegorz Mucha nowym dyrektorem generalnym Shell Business Operations w Krakowie

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
4 min

Z początkiem 2023 roku Grzegorz Mucha objął stanowisko dyrektora generalnego krakowskiego oddziału Shell Business Operations, zaawansowanego centrum biznesowego Grupy Shell tworzonego przez zespół ponad 5000 pracowników. Zastąpił na tym stanowisku Agnieszkę Pocztowską.

Grzegorz Mucha pracuje dla Shell od 2009 roku. Szeroki wachlarz umiejętności oraz bogate doświadczenie zdobył w czasie wielu lat pracy w międzynarodowym środowisku: przed nominacją pełnił rolę managerską w dziale Global Customer Operations, zarządzając międzynarodowym zespołem pracującym w Polsce, Malezji i na Filipinach, zajmującym się działaniami strategicznymi z zakresu usprawniania struktury i procesów obsługi klienta.

Pochodzący z Krakowa Grzegorz Mucha jest absolwentem kierunku Finanse i Bankowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Karierę rozpoczynał w Banku Pekao S.A. jako specjalista ds. bankowości korporacyjnej. Następnie zdobywał doświadczenie pracując w Polskiej Grupie Dealerów jako zarządzający działem wsparcia sprzedawców oraz na stanowisku kierownika działu finansowego oraz dla IBM BTO w Krakowie jako menedżer operacyjny. W Shell od roku 2009 zajmował kolejno stanowiska managerskie w działach: Customer Operations DACH, Customer Operations Excellence oraz Customer Operations Global Excelence. Od 2017 roku jest członkiem zespołu liderskiego w Shell Business Operations w Krakowie (Center Leadership Team), posiada ogromny wkład w budowę centrum biznesowego od podstaw zarówno od strony kompetencyjnej jak i migracji procesów z zagranicy.

Kiedy dołączyłem do zespołu Shell Business Operations w dziale w którym pracowałem było 50 osób. Dzisiaj jest ich 1000. To właśnie pracownicy i ich kompetencje są najważniejszym zasobem naszej firmy. Cieszę się, że w Shell tak samo jak dla mnie podstawową wartością są ludzie, a troska i wspieranie ich rozwoju są zawsze na pierwszym miejscu.  Objęcie stanowiska dyrektora generalnego Shell Business Operations w Krakowie to wiele nowych wyzwań. Jako jedno z kluczowych zadań stawiam przed sobą dbałość o przyjazną kulturę organizacyjną, różnorodność kulturową, integrację i wspieranie różnorodności. To wartości, które są mi bardzo bliskie – mówi Grzegorz Mucha, nowo mianowany dyrektor generalny krakowskiego oddziału SBO.

- Advertisement -

Nasz krakowski zespół stale się powiększa, m.in. o ekspertów w działach związanych z długofalowym celem Shell jakim jest transformacja i osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 roku.  W ramach Shell Business Operations obecnie funkcjonuje ponad 200 miejsc pracy związanych z dekarbonizacją i ich liczba dynamicznie rośnie.  W ramach nowo objętej roli jednym z priorytetów dla mnie będzie wspieranie zaawansowanych międzynarodowych procesów Shell, w kontekście nowych źródeł energii i elektromobilności – dodaje Grzegorz Mucha.

Działający od 16 lat krakowski oddział Shell Business Operations jest zaawansowanym centrum biznesowym Grupy Shell, wspierającym operacje w zakresie finansów, logistyki i obsługi klienta. Aktywnie wspiera globalną strategię firmy w procesie transformacji mającej na celu osiągnięcie zeroemisyjnej działalności do roku 2050 i stale zwiększa liczbę miejsc pracy związanych z dekarbonizacją oraz elektromobilnością. Shell rozwija również jedyny w sektorze na terenie Polski dział międzynarodowej praktyki analizy danych eksploatacyjnych Technical Asset Operations. Jako kluczowy pracodawca w Małopolsce, Shell kontynuował rekrutację w czasie pandemii i, w ramach projektu Future of Work, dokłada wszelkich starań, aby po jej zakończeniu elastycznie i jak najefektywniej działać w systemie hybrydowym. Firma nieodmiennie dba o kulturę współpracy, szacunek dla mniejszości, dobrostan fizyczny i psychiczny pracowników oraz ich integrację. Obecnie SBO Kraków zatrudnia ponad 5000 osób, w tym około 800 obcokrajowców (przedstawicieli ponad 50 narodowości pracujących w 20 językach).

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -