HP świętuje 30 lat działalności na polskim rynku

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
7 min

Od dziesięcioleci HP jest niekwestionowanym liderem w segmencie PC i druku, tworzy nowe rozwiązania technologiczne, które mają znaczący wpływ na życie ludzi na całym świecie. W Polsce firma jest obecna od 1992 roku, a w zaledwie trzy lata od rozpoczęcia swojej działalności, HP Polska zostało największym przedsiębiorstwem IT na polskim rynku.

Obecnie firma posiada lokalizacje w Warszawie oraz we Wrocławiu, gdzie znajduje się Globalne Centrum Biznesowe HP świadczące usługi z zakresu finansów, HR, łańcucha dostaw i marketingu. Wrocławskie centrum to jedna z najważniejszych inwestycji producenta na terenie Polski, w którym obecnie zatrudnionych jest prawie 400 specjalistów, obsługujących klientów z całego regionu EMEA.

Andrzej sowiński, HPOstatnie trzy dekady HP na polskim rynku upłynęły pod znakiem innowacji i poszukiwania coraz to lepszych rozwiązań, które pomogą naszym klientom odnaleźć się we współczesnym, pełnym wyzwań świecie. Nieustannie inwestujemy w powiększanie oferty z naszego portfolio, jednocześnie kierując się w swoich działaniach ideą zrównoważonego rozwoju. Chcemy dostarczać nie tylko produkty i usługi, ale również nieść realną pomoc tam, gdzie jest ona niezbędna – właśnie z tą myślą powstał program szkoleniowy HP LIFE. Pragniemy dzielić się wiedzą i doświadczeniem, a przez to budować jeszcze silniejszy ekosystem partnerów w ramach naszego autorskiego programu partnerskiego HP Amplify. Jestem głęboko przekonany, że przed nami kolejne, przepełnione sukcesami lata, zwłaszcza, że mamy przyjemność zatrudniać w naszej firmie wybitnych ekspertów z zakresu nowych technologii, jak również licznych profesjonalistów z innych dziedzin. Silna pozycja HP na polskim rynku to bez wątpienia efekt ich ciężkiej pracy i zaangażowania – komentuje Andrzej Sowiński, Dyrektor Zarządzający HP Inc Polska.

Więcej niż innowacyjne produkty i usługi

W ostatnim czasie szczególny nacisk HP stawiało na rozwój swoich produktów i usług w zakresie: gamingu (w pierwszym kwartale br. odnotowano w tym segmencie wzrost o 20%), urządzeń peryferyjnych (wzrost o 40% w Q1), Industrial Graphics i 3D (wzrost o 20%). Częścią strategii rozwoju segmentu gamingowego HP, było zeszłoroczne przejęcie HyperX – prominentnego gracza na rynku zestawów słuchawkowych do gier. Ponadto, obserwując zmiany zachodzące na rynku oraz popularyzację pracy w modelu hybrydowym, firma zdecydowała się na przejęcie Poly – lidera w zakresie rozwiązań do wideokonferencji, kamer czy zestawów słuchawkowych. Połączenie obu marek miało na celu stworzenie wiodącej na rynku oferty rozwiązań hybrydowych.

- Advertisement -

Jednocześnie, niezmiennym priorytetem HP pozostaje cyberbezpieczeństwo. Opublikowany niedawno raport HP Wolf Security Blurred Lines & Blindspots ujawnił, że podczas epidemii COVID-19 liczba cyberataków na świecie wzrosła o 238%, a hakerzy atakują najczęściej osoby pracujące zdalnie. Odpowiedzią na ten trend jest nowa platforma HP Wolf Security oparta o ponad 20 lat badań nad bezpieczeństwem, która ma dostarczyć klientom i użytkownikom kompleksową ochronę urządzeń końcowych. HP stworzyło zintegrowaną ofertę obejmującą: HP Wolf Security for Home, HP Wolf Security for Business, HP Wolf Pro Security oraz HP Wolf Enterprise Security.

Kolejnym obszarem innowacji były w ostatnich latach rozwiązania dla druku. Rok temu HP Inc. wprowadziło na 35 rynków, w tym polski, usługę subskrypcji – Instant Ink, która oferuje użytkownikom możliwość drukowania bez zbędnych przerw. Wszystko dzięki rozwiązaniu, które wykrywa kiedy w drukarce kończy się oryginalny atrament i automatycznie zamawia kolejne wkłady, aby użytkownik otrzymał nowy zapas jeszcze przed wyczerpaniem poprzedniego. Instant Ink gwarantuje również elastyczność na wyższym poziomie – klienci mają do wyboru jeden z wielu planów miesięcznych, w stałej cenie zależnej od liczby drukowanych stron.

Zrównoważony rozwój jako kluczowy element strategii

Strategia HP zakłada znacznie więcej niż rozwój biznesu producenta. HP chce stać się najbardziej zrównoważoną i dbającą o równe szanse organizacją technologiczną na świecie. Firma dąży tym samym do osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych (GHG) do 2040 r.; neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i zerowej produkcji odpadów w swoich działaniach do 2025 r.

Jednocześnie fundacja HP oferuje bezpłatny program szkoleniowy z zakresu IT i umiejętności biznesowych o nazwie HP LIFE. Jest on pochodną misji HP, której celem jest przyspieszenie dostępu do rozwiązań cyfrowych dla 150 milionów ludzi do 2030 r. Z kolei na naszym rodzimym rynku firma, wraz z Fundacją Media 3.0, udostępniła Nową Akademię. Ta, działająca od września 2021 roku, platforma ma na celu pomoc uczniom i nauczycielom w rozwoju umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w cyfrowym świecie, tzw. „kompetencji przyszłości”.

W ramach swoich działań społecznych, HP zaangażowało się również w pomoc osobom cierpiącym z powodu wojny w Ukrainie. Producent aktywnie wspiera pracowników HP, ich rodziny i partnerów firmy w Ukrainie, Rosji i krajach sąsiednich. Fundacja HP ​​przekazuje dotacje na wsparcie ukraińskich akcji humanitarnych – współpracując z organizacjami pozarządowymi, takimi jak UNICEF, UNHCR i Polski Czerwony Krzyż. Ponadto, już w pierwszych tygodniach konfliktu, najszybciej jak tylko było to możliwe, HP zawiesiło dostawy do Rosji i wstrzymało wszelkie rosyjskie działania marketingowe i reklamowe.

Wsparcie partnerów na każdym etapie rozwoju

HP konsekwentnie wspiera swoich partnerów, ich rozwój i silną pozycję na dzisiejszym konkurencyjnym rynku. W tym celu powstał globalny program partnerski HP Amplify, który nie tylko ułatwia partnerom współpracę biznesową z HP, ale także wyznacza im wyraźną ścieżkę do przygotowania działalności na sukces w obecnym środowisku i oferuje narzędzia oraz dane przyspieszające transformację cyfrową.

Wprowadzony kilka miesięcy temu HP Amplify™ Impact jest pierwszym w branży programem oceny partnerów opartym na zasadach zrównoważonego rozwoju, dla którego priorytetem są: planeta (z naciskiem na działania na rzecz klimatu), ludzie (kwestie praw człowieka i równości społecznej), wspólnota (oraz jej cyfrowy kapitał).

Program HP Amplify™ Impact pomaga partnerom wyznaczać oraz realizować śmiałe i długoterminowe cele. Partnerzy, którzy przystąpią do programu, dzięki współpracy z HP, zyskają dostęp do rozbudowanego zaplecza inwestycji i inicjatyw firmy. W Polsce do tej pory zarejestrowało się 66 partnerów. 55 spośród nich dokonało samooceny swoich dotychczasowych działań i zostało przeszkolonych w zakresie prowadzenia biznesu z uwzględnieniem idei zrównoważonego rozwoju.

Okrągły jubileusz firma świętuje wraz ze swoim partnerami. Już dziś odbędzie się wyjątkowa gala HP Partner Excellence Award, w czasie której HP przyzna partnerom nagrody i specjalne wyróżnienia za ich dotychczasowe działania i osiągnięcia.

Udostępnij
- REKLAMA -