Na konferencji prasowej poświęconej wynikom ABC Data za III kwartał, Prezes Spółki – Ilona Weiss – potwierdziła, że wypłacenie akcjonariuszom dywidendy zaliczkowej jeszcze w tym roku, o którym poinformowano w maju, jest bardo prawdopodobne.
Prezes podkreśliła, że warunki do jej wypłacenia zostały spełnione. Należą do nich:
– warunek finansowy 27,8 mln zł zysku netto po III kwartale
– zgoda rady nadzorczej
– uzyskanie zysku netto w I półroczu bieżącego roku
– zgoda walnego zgromadzenia i utworzenie kapitału rezerwowego na poczet zaliczki
– decyzja walnego zgromadzenia i rejestracja zmiany statutu w KRS.
W maju spółka prognozowała 4,47 mld zł skonsolidowanych przychodów, 50,55 mln zł EBITDA i 27,69 mln zł zysku netto.
W 2016 r. ABC Data miała 4,93 mld zł sprzedaży, 40,42 mln zł EBITDA i 17,21 mln zł zysku netto.
W III kwartale w ujęciu rok do roku Spółka osiągnęła dwukrotny wzrost EBITDA i EBIT i trzykrotny wzrost zysku netto. Spółka deklaruje również wzrost marży brutto ze sprzedaży do 6 proc. w III kwartale 2017 roku wobec 5,7 proc. rok temu. Przychody spółki wzrosły w III kwartale o 2 proc. rok do roku, a w ujęciu narastającym spadły o 9 proc. rok do roku do 3,031 mld zł.
Wyniki ABC Data wyraźnie pokazują, że przyjęta przez nas strategia koncentracji na wysokomarżowych transakcjach przynosi bardziej niż zadowalające rezultaty. W efekcie podejmowanych działań co kwartał możemy pochwalić się rosnącym poziomem rentowności, który jest jednym z kluczowych parametrów w branży dystrybucji – mówi Ilona Weiss, prezes zarządu ABC Data S.A. – Wiele wskazuje na to, że równie udany będzie dla ABC Data czwarty kwartał. Świadczą o tym chociażby nasze szacunkowe przychody ze sprzedaży wypracowane w październiku tego roku. Są one identyczne jak przed rokiem i wyniosły 470 mln PLN – dodaje Ilona Weiss.
Po trzech kwartałach prognoza była wykonana w 68 proc. w przychodach, w 61 proc. w EBITDA i w 51 proc. w zysku netto.
Ponadto w dzisiejszym raporcie Spółka podała szacunkowe wyniki za miesiąc październik. Zgodnie z nimi skonsolidowane przychody ze sprzedaży ABC Data wyniosły 470 mln zł i wyniosły dokładnie tyle samo, co w październiku zeszłego roku.
Sztuczna inteligencja wywiera presję nie tylko na zespoły programistów czy zespoły IT, ale…
Zarządzaj swoją prywatnością
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.