Kubek z własnym nadrukiem – doskonały pomysł dla firm!

Newsroom BrandsIT
7 min

Gadżety reklamowe w marketingu goszczą już od dawna i nic nie wskazuje na to, że sytuacja szybko się zmieni. Jest to bowiem doskonały nośnik reklamy, znacznie trwalszy niż wizytówki czy ulotki. Właściciele firm już dawno nauczyli się, że reklamowanie swojej firmy poprzez wręczanie praktycznego upominku, który nie zostanie od razu rzucony w kąt to najlepsze rozwiązanie. Obok długopisów i pendrive’ów prym wiodą kubki reklamowe, które mogą być wykorzystywane jako skuteczne narzędzie reklamy.

Dlaczego właśnie kubki z własnym nadrukiem?

Popularnych gadżetów reklamowych jest co najmniej kilka. Czemu więc właściciele firm najczęściej decydują się właśnie na kubki? Wszystko dlatego, że takie rozwiązanie ma po prostu najwięcej zalet, które przekładają się na największą efektywność reklamy i największe zyski w stosunku do poniesionego wkładu. Wśród najważniejszych cech kubków reklamowych można wymienić:

  • uniwersalność;
  • przydatność gadżetu;
  • duża powierzchnia reklamowa;
  • trwałość reklamy;
  • możliwość dalszego reklamowania firmy przez użytkownika kubka.

Przydatny gadżet oraz skuteczna reklama

Dobra reklama to taka, która na długo zostaje z klientem. Kubek jest natomiast produktem używanym na co dzień przez każdego. Oznacza to, że wręczając tego rodzaju gadżet, można mieć praktycznie pewność, że nie zostanie on rzucony w kąt i zapomniany, a tym bardziej ciśnięty do kosza, jak to ma zwykle miejsce w przypadku ulotek. Sytuację ułatwia także ogrom możliwości projektowania kubków reklamowych. Można wybierać spośród kolorów, wielkości czy nawet kształtów kubków. Właściciele firm mają więc możliwość przyciągnięcia uwagi klienta nietypowym wzorem czy wyglądem kubka.

Kubki z własnym nadrukiem wcale nie muszą być bowiem nudne. Wręcz przeciwnie – mogą przyciągać wzrok i być na tyle atrakcyjne, że ich właściciele chętnie będą pić w nich kawę, herbatę czy inne napoje. Dla firmy oznacza to duży sukces, a to ze względu na utrwalanie swojego wizerunku. Jeśli kubek będzie dla danej osoby odpowiednio atrakcyjny, istnieje bowiem duża szansa, że pozostanie z nią na długie lata. A nie ma nic lepszego dla firmy niż raz zainwestować w reklamę, która przyniesie tak długofalowe efekty.

REKLAMA

Produkt godny zaufania to produkt znany

Obojętnie, czy chodzi o proszek do prania, mikser czy buty – wybierając między różnymi propozycjami, zwykle sięga się po te od znanych producentów. Takie marki budzą bowiem zaufanie. Ta zasada odnosi się zresztą nie tylko do produktów, ale także usług. Chętniej powierza się zadanie firmie, której nazwy nie słyszy się po raz pierwszy. Właśnie dlatego tak ważne jest utrwalanie wizerunku w oczach potencjalnych klientów. A jak to robić? Na przykład, wykorzystując skuteczne narzędzie reklamy. Jeśli klient w przyszłości będzie musiał zdecydować się na daną usługę, duża szansa, że skorzysta właśnie z oferty producenta, którego nazwa wyda mu się znajoma. Lubimy to, co znamy i nawet jeśli wcześniej dana osoba tak naprawdę nie miała z daną firmą do czynienia, to sam fakt, że nazwa będzie jej znana, już znacznie zwiększa szansę na wybór właśnie jej oferty. Co prawda kubek z własnym nadrukiem nie stanowi źródła masowej reklamy, bo trafi jedynie w ręce ograniczonych odbiorców, jednak nie od dziś wiadomo, że w wielu przypadkach to jakość okazuje się ważniejsza od ilości. Nie wspominając już o tym, że klienci otrzymujący zindywidualizowaną reklamę niedostępną dla wszystkich, mogą potraktować to jako miły gest, dzięki czemu reklama odniesie jeszcze lepszy skutek.

Dalsze reklamowanie

Dwa powyższe punkty składają się na kolejną zaletę. Kubek z własnym nadrukiem to dla firmy sposób, by dana osoba stawała się zupełnie darmowym nośnikiem dalszej reklamy. Jeśli zabierze kubek do domu i będzie z niego korzystać, członkom rodziny czy gościom nieraz rzuci się w oczy nazwa firmy czy logo. Nie tylko w oczach właściciela kubka, ale też w oczach wszystkich osób, które kubek widziały, powoli będzie utrwalał się wizerunek firmy. A to z kolei przekłada się na większe zaufanie większego grona osób i w dalszej konsekwencji – mocniejszą pozycję na rynku i większe zyski.

Duża powierzchnia reklamowa

Kubek z własnym nadrukiem daje też firmom znacznie więcej możliwości niż inne, niewielkie gadżety reklamowe. Jego duża powierzchnia pozwala bowiem na skuteczniejszą reklamę. Można wykorzystać to na dwa sposoby – zamieszczając logo czy nazwę firmy w większym formacie, by była lepiej widoczna nawet z daleka. Można jednak także potraktować większą powierzchnię kubka jako sposób na przekazanie potencjalnemu klientowi większej ilości informacji czy bardziej skuteczne dotarcie do niego. Przy projektowaniu kubków firmy mogą więc wykazać się pomysłowością i stworzyć przyciągające uwagę, czasem zabawne hasła reklamowe, które, umieszczone obok logo, zapadają w pamięć i sprawiają, że reklama jest jeszcze bardziej skuteczna. Nie wspominając już o tym, że ciekawe hasło może sprawić, że użytkownik chętniej będzie korzystał właśnie z kubka reklamowego, a nie z innych, które ma w swoim domu. To znów sprawia, że częściej pojawi się okazja, by wizerunek firmy utrwalił się w pamięci większego grona osób.

Budowanie dobrej relacji z klientem

Warto na koniec wspomnieć jeszcze o jednej kwestii. Podarowanie kubka reklamowego pozwala wywrzeć na danej osobie zupełnie inne wrażenie niż ma to miejsce na przykład przy wręczeniu jej długopisu czy tym bardziej ulotki. Kubek w oczach osoby obdarowanej stanowi więc pewnego rodzaju prezent. W psychologii reklamy często wskazuje się natomiast na prostą zależność – osoba obdarowana czuje się bardziej lojalna, a nawet zobowiązana, by w jakiś sposób później się odwdzięczyć. Oznacza to, że wręczanie takich kubków może pozwolić nie tylko ocieplić wizerunek firmy, ale także zwiększyć lojalność klientów. Z tego powodu kubki świetnie sprawdzą się także podczas różnego rodzaju targów. Wręczając je, można wywrzeć lepsze wrażenie na potencjalnych klientach, skrócić dystans czy po prostu wywołać pozytywne emocje, które również mogą mieć decydujący wpływ na wybór klienta o skorzystaniu w przyszłości z oferty.