Ad image

Microsoft konsoliduje kanały sprzedaży detalicznej w Chinach

Microsoft konsoliduje swoje kanały sprzedaży detalicznej w Chinach kontynentalnych, co wywołało spekulacje na temat zamknięcia sieci autoryzowanych fizycznych sprzedawców detalicznych w tym regionie.

Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit 1 min

W odpowiedzi na doniesienia medialne, Microsoft potwierdził, że konsoliduje swoje kanały sprzedaży detalicznej w Chinach kontynentalnych. Firma nie potwierdziła jednak ani nie zaprzeczyła doniesieniom o zamknięciu swojej sieci autoryzowanych fizycznych sprzedawców detalicznych w drugiej co do wielkości gospodarce świata. Rzecznik firmy nie skomentował również liczby autoryzowanych sklepów, na które miałaby wpływ ta konsolidacja, podaje Reuters.

W wydanym oświadczeniu, Microsoft zaznaczył, że nieustannie ocenia swoją strategię sprzedaży detalicznej, aby sprostać zmieniającym się potrzebom klientów.m Firma dodała, że jej produkty będą nadal dostępne na kontynencie za pośrednictwem partnerów detalicznych oraz własnej strony internetowej.

Microsoft – sprzedaż w Chinach

Warto zauważyć, że Microsoft nie prowadzi bezpośrednio fizycznych sklepów detalicznych w Chinach, co budzi pytania o przyszłość partnerów detalicznych, którzy magazynują produkty firmy na rynku chińskim. Firma nie ujawniła szczegółów dotyczących tego, którzy partnerzy będą nadal współpracować z gigantem technologicznym w Chinach.

Decyzja o konsolidacji kanałów sprzedaży detalicznej może być częścią szerszej strategii firmy , mającej na celu optymalizację operacji handlowych i lepsze dostosowanie się do dynamicznie zmieniającego się rynku chińskiego.